Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e regimul juridic pentru o sucursala si ce implicatii fiscale exista?

07-Iul-2014
5419
Contextul juridic si fiscal pentru o sucursala va fi evidentiat prin cazul unei societati din Romania care are o sucursala (fara personalitate juridica ) intr-o tara din UE. Societatea din Romania doreste sa incheie un contract cu sucursala sa din UE, contract prin care societatea din Romania, in calitatea sa de prestator, pune la dispozitia sucursalei din Germania, in calitate de beneficiar angajati in functie de necesitatile sucursalei.

Societatea din Romania pune la dispozitie, la cererea sucursalei din UE, salariatii acesteia care sunt detasati conform conform Regulamentului (CE) 8832004. Serviciile pe care unitatea din Romania considera ca le presteaza pentru sucursala din UE sunt: recrutare si angajare personal, administrare salarii (contracte de munca, revisal, state de plata, evidenta salarii, declaratii, plati) si servicii de instruire a personalului detasat in UE. Serviciile de instruire se desfasoara la sediul sucursalei.

Societatea din Romania doreste ca pentru aceste servicii sucursala sa plateasca un pret al contractului egal cu pretul pe care un tert (o firma de recrutare si administrare personal) l-ar fi solicitat in relatia cu unitatea din Romania.

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Este recunoscut un contract incheiat intre o unitate si sucursala sa?
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

2. Ce fel de servicii sunt acestea si ce coduri CAEN ar trebui sa aiba firma din Romania in actul constitutiv pentru a le putea factura?

3. Care este locul prestarii serviciilor din punct de vedere al TVA?

4. Aceste servicii sunt supuse impozitului pe nerezidenti in UE?

5. Dupa ce criterii ar trebui dimensionate aceste servicii pentru a nu exista probleme in cazul unui control de la finante in ceea ce priveste dosarul preturilor de transfer?


Intre o unitate si sucursala sa fara personalitate juridica nu se pot incheia contracte, deoarece sucursala nu are personalitate juridica; sucursala desfasoara activitatea comerciala in numele is pe seama societatii mama cu care are raport de subordonare, de dependenta economica si juridica ( exercita o functie de mandat in limitele imputernicirilor primite in raporturile societatii cu tertii ).

Conform Legii 31/1990, sucursala nu are personalitate juridica si nu este subiect distinct de drept.  
Acestea nu sunt servicii, ci activitati desfasurate de angajatii firmei mama;

Activitatlie desfasurate ( mentionate de dvs. ) nu se pot factura, deoarece reprezinta activitati desfasurate de personalul firmei, fapt pentru care nu trebuie sa aveti coduri CAEN pentru asemenea activitati, care sunt comune tuturor firmelor. Costurile cu personalul ( cu salariile, contributiile salariale, deplasarile, etc. ) , precum si cu materialele (daca sunt necesare ) se contabilizeaza pe centrul de profit " sucursala X " .

Toate acestea se evidentiaza distinct in cadrul contabilitatii de management ( contabilitate de gestiune ) pe aceasta sucursala. Acestea se contabilizeaza pe centrul de profit, in situatia in care sucursala nu are contabilitate proprie. In cazul in care sucursala are contabilitate proprie, atunci documentul prin care se evidentiaza aceste cheltuieli este Nota de debitare-creditare ( Cod 14 - 6 - 1A) care reprezinta documentul justificativ de inregistrare in contabilitatea a operatinilor dintre unitate si subunitati ( sucursala in cazul de fapta ) care tin contabilitate proprie

Acestea sunt activitati care se desfasoara de catre angajatii firmei din Romania, carora li se modifica locul de munca prin act aditional la contactul de munca daca vor lucra intr-o alta tara UE, dar in cadrul sucursalei fara personalitate juridica a firmei ( art. 13 al Regulamentului CE 883/2004 al Parlamentului European si al Consilului privind coordonarea sistemelor de securitate social Nu se pune problema TVA in cazul acestor activitati desfasurate de angajatii firmei;

Nu se pune nici problema impozitului pe nerezidenti fiind vorba de activitati desfasurate de angajatii firmei din Romania la sediul sucursalei dintr-o tara UE;
Nu intra in discutie nici preturile de transfer

La art. 7) din Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene sunt prevazute regulile privind evidenta contabila a sucursalelor si a raportarilor anuale:

- (1) Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc evidenta contabila proprie, astfel incat aceasta sa permita determinarea informatiilor si a obligatiilor prevazute de lege, iar persoanele juridice carora le apartin sa poata intocmi situatii financiare anuale.

(2) Activitatea desfasurata in strainatate de subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe teritoriul Romaniei, cu respectarea prevederilor Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV - a a Comunitatilor Economice Europene.

(3) In intelesul prezentului ordin, prin subunitati fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, se intelege sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, infiintate potrivit legii.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e regimul juridic pentru o sucursala si ce implicatii fiscale exista?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.