Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e tratamentul fiscal in 2015 pentru serviciile medicale suportate de angajator

09-Iun-2015
1769

Codul fiscal exclude din baza de calcul al impozitului pe venit si al contributiilor sociale contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare.

In situatia in care serviciile medicale nu se incadreaza in categoria celor de protectia muncii, contravaloarea acestoa va reprezenta avantaj in natura pentru salariat.

In vederea stabilirii tratamentului fiscal corect angajatorul trebuie sa distinga, inclusiv in contractul de furnizare a serviciilor medicale, intre serviciile medicale ce se incadreaza in categoria serviciilor medicale de medicina muncii si serviciile medicale care exceed acestei categorii.

Cadrul legal privind securitatea si sanatatea in munca este cuprins in Legea 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca si in Legea 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale impreuna cu Normele Metodologice de aplicare aferente si HG 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor.

Supravegherea sanatatii lucratorilor se realizeaza numai prin medici specializati de medicina muncii in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 355/2007. Angajarea medicului de medicina a muncii se face pe baza unui contract incheiat intre medic si angajator, in care se vor prevederea si conditiile de reziliere a acestuia.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Potrivit art. 7 din Hotararea Guvernului nr. 355/2007, angajatorii sunt obligati sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Serviciile medicale profilactice prin care se asigura supravegherea sanatatii lucratorilor sunt: examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic, la reluarea activitatii, supraveghere speciala si promovarea sanatatii la locul de munca.
Obligatiile angajatorului privind supravegherea sanatatii lucratorilor sunt:
– sa tina seama, la aplicarea masurilor preventive tehnico-organizatorice la locurile de munca, de rezultatele supravegherii sanatatii;
– sa informeze salariatii in legatura cu rezultatele proprii ale supravegherii sanatatii lor;
– sa pastreze lista locurilor de munca cu riscuri profesionale si fisele de aptitudine;
– sa informeze structura de medicina a muncii daca sunt in procedura de faliment;
– sa asigure consultarea de catre salariati a mediculuil specialist de medicina a muncii,pentru orice simptome pe care le atribuie conditiilor de munca si activitatii desfasurate;
– sa inmaneze la solicitarea salariatului la schimbarea locului de munca in alta unitate copii ale dosarului sau medical si ale fisei de identificare a factorilor de risc profesional,pentru a fi predate structurii de medicina a muncii a unitatii respective;
– sa se afle in posesia unei evaluari a riscului asupra sanatatii lucratorilor;
– sa respecte reglementarile in vigoare privind supravegherea sanatatii lucratorilor;
– sa asigure fondurile si conditiile efectuarii tuturor serviciilor medicale profilactice necesare pentru supravegherea sanatatii lucratorilor, acestia nefiind implicati in niciun fel in costurile aferente supravegherii medicale profilactice specifice riscurilor profesionale.

Salariatii au obligatia sa se prezinte la examinarile medicale periodice, programate de angajator in colaborare cu medicul de medicina a muncii, potrivit specificului fiecarui loc de munca, conform reglementarilor legale in vigoare.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e tratamentul fiscal in 2015 pentru serviciile medicale suportate de angajator":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.