Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?

18-Oct-2010
1901
Intrebare:

Materie prima importata din UE pentru prelucrare si ramasa o parte in mod gratuit la prestator si aceasta este prelucrata si livrata pe piata interna. Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?

Raspuns:

Avand in vedere ca si Romania este stat membru UE, in definirea acestui raspuns vom utiliza urmatoarea terminologie:

- achizite intracomunitara reprezinta o aprovizionare dintr-un stat membru cu finalizarea transportului in Romania pentru bunurile achizitionate.
- nontransfer reprezinta un transport al bunurilor intre doua state membre care nu sunt urmate imediat de o relatie de facturare;
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii


In analiza noastra prespunenem ca dvs aveti acordul furnizorului extern pentru utilzarea gratuita a bunurilor.

Cu privire la situatia descrisa in intrebare, intelegem in esenta, un nontransfer de materii prime dintr-un stat membru in conditia art.128 alin (12) lit. f) din Codul fiscal (prestari de servicii asupra unor bunuri corporale; dupa efectuarea prestatiei bunurile se intorc in statul membru de provenienta).

Exemplu:

Societatea X SPA inregistrata in scopuri de TVA in Italia trimite in Romania o cantitate de piele naturala catre societatea Y SRL din Romania inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

Societatea din Romania manufactureaza pielea si obtine incaltaminte.
Incaltamintea este livrata proprietarului pielii in Italia iar pentru prestatia sa societatea va factura manopera (prestarea de serviciu).

Se retine: exemplul nostru este fosta activitate de perfectionare activa valabila inainte de inregistrarea in Comunitate.

Prin OMFP 2216/2006 cu modificari ulterioare sunt introduse cateva reglementari privind evidenta bunurilor supuse nontransferului.
In esenta, documentul fiscal ce reflecta existenta bunurilor este Registrul nontransferurilor, ce cuprinde detalii privind documentul cu care au fost transportate bunurile la aprovizionarea, datele de identificare ale proprietarului bunurilor, documentele cu care bunurile dupa prelucrare au fost returnate, alte informatii considerate relevante de catre societate.
Din punct de vedere al evidentei contabile, consideram ca acestea se inregistreaza in contul 8032 ?Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare? ce va reflecta prin debit si credit intrarile si iesirile de materii si materiale supuse prelucrarii.

Analizand descrierea intrebarii materiale primite si ramase ?in mod gratuit ? la prestator, consideram aplicabile urmatoarele situatii:
- Operatia nu este supusa TVA, prin urmare nici nu se depune declaratia 390 prevazuta de art. 156^4 din Codul fiscal, deoarece, in opinia noastra, nu se indeplineste prevederea de la art. 126 alin. (1) lit a), ?prestare de serviciu efectuata cu plata? si nici nu se beneficiaza de o contraprestatie din partea furnizorului extern. Norma metodologice a articolului mai sus amintit stabileste ca daca o singura conditie din cele patru enumerate de art. 126 din Codul fiscal, nu este indeplinita atunci respectiva activitate nu este supusa TVA in Romania.

Fata de exemplul nostru de mai sus, putem detalia aceasta situatie prin resturi din piele ce nu mai au latimea si lungimea necesara productiei de incaltaminte, insa pot fi folosite pentru obtinerea unor curele de ceas.
- Evaluarea bunurilor se face la valoare justa conform pct. 50 alin. (1) lit. d) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea armonizata cu directivele europene.

Redam punctul de vedere al autoritatilor privind determinarea valorii juste:
?(2) Prin valoare justa se intelege suma pentru care activul ar putea fi schimbat de buna voie intre parti aflate in cunostinta de cauza in cadrul unei tranzactii cu pretul determinat obiectiv.
Valoarea justa a activelor se determina, in general, dupa datele de evidenta de pe piata, printr-o evaluare efectuata, de regula, de profesionisti calificati in evaluare.
In situatia in care nu exista date pe piata privind valoarea justa, din cauza naturii specializate a activelor si a frecventei reduse a tranzactiilor, valoarea justa se poate determina prin alte metode utilizate, de regula, de catre profesionisti in evaluare.?

In opinia noastra, aceasta evaluare poate fi facuta si de o comisie de inventariere din cadrul societatii, comisie numita in baza OMFP 2861/2009. Comisia va efectua diligentele evaluarii acestor bunuri, va inregistra valorile si cantitatile in listele e inventar.

Gestionarul sau gestionarii acelor bunuri vor efectua receptia acestora si intocmesc Nota de receptie in formatul prevazut de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile si cantitatile vor fi reflectate in fisele de magazie.

Ulterior receptiei, in functie de procesul tehnologic, se vor utiliza documentele specifice:

- bon de consum (bon de consum colectiv);
- situatii centralizatoare;
- bonuri de transfer;
- documente privind productia obtinuta.

Livrarea pe piata interna va fi insotita de urmatoarele documente:
- Bonul fiscal, daca beneficiarii sunt persoane fizice, conform art. 1 din OUG nr. 28/1999 privind casele de marcat fiscale
- Aviz de insotire a marfii, urmat de factura in conditiile art 155 din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care sunt inregistrarile contabile si fiscale si pe baza caror documente pentru livrarea interna?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.