Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care sunt reglementarile privind calitatea de mare contribuabil de la 1 ianuarie 2014?

07-Ian-2014
2561
Prin cele ce urmeaza, va informam ca, incepand cu 1 ianuarie 2014, au calitatea de mari contribuabili primele 2.500 de persoane juridice romane, inclusiv entitatile rezultate in urma fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, selectate descrescator, potrivit criteriilor de selectie mentionate mai jos.


A. Criteriul de baza, denumit criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 2 indicatori si anume:

- volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de contribuabili - 50%;

- cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea - 50%.

De retinut! Institutiile publice si contribuabilii aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, precum si contribuabilii declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, nu vor fi selectati ca mari contribuabili.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


Prin derogare de la prevederile de mai sus, se inregistreaza ca mari contribuabili contribuabilii nou infiintati care, la data infiintarii, se angajeaza prin declaratie pe propria raspundere sa realizeze investitii a caror valoare in lei sa fie echivalentul a minimum 10 milioane de euro. Declaratia pe propria raspundere se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal declarat al contribuabilului, in termen de 5 zile de la data inregistrarii acestuia la Registrul Comertului.

B. Criteriul specific de activitate desfasurata:

- Banca Nationala a Romaniei;

- societatile bancare;

- societatile de asigurari;

- societatile de investitii financiare.

C. Criteriul investitional. Contribuabilii nou-infiintati care indeplinesc criteriile de selectie prevazute la lit. B si C vor fi preluati spre administrare de Directia generala de administrare a marilor contribuabili in termen de 10 zile de la data autorizarii sau de la data inregistrarii lor la Registrul Comertului, dupa caz.

Lista marilor contribuabili, administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili, se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la 30 noiembrie a fiecarui an.

Lista nominala a sediilor secundare ale contribuabililor mari care vor fi administrati de Directia generala de administrare a marilor contribuabili se publica pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la 30 noiembrie a fiecarui an .

Contribuabilii mari aflati in procedura insolventei in conformitate cu prevederile legale privind procedura insolventei, cu exceptia Bancii Nationale a Romaniei, societatilor bancare, societatilor de asigurari, societatilor de investitii financiare, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care sentinta prin care a fost deschisa procedura insolventei a ramas definitiva si vor fi predati spre administrare organelor fiscale teritoriale care au competenta in administrarea acestora.

Prevederile de mai sus se aplica in mod corespunzator si in cazul contribuabililor aflati in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului precum si in cazul contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Contribuabilii rezultati in urma divizarii unui mare contribuabil vor fi administrati in continuare ca mari contribuabili.

Contribuabilul nou-rezultat din fuziunea unui mare contribuabil cu un alt contribuabil va fi administrat de Directia generala de administrare a marilor contribuabili.

Daca un contribuabil absoarbe prin fuziune un mare contribuabil, acesta va fi preluat spre administrare de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, in termen de 10 zile de la data inregistrarii acestei operatiuni la registrul comertului.

Contribuabilii mari care nu mai indeplinesc criteriile de selectie precum si contribuabilii nou-infiintati care nu realizeaza investitii la nivelul prevazut la lit. C din anexa la ordin, vor fi scosi din administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili dupa 2 ani consecutivi in care nu mai indeplinesc criteriile de selectie.

Directia generala de administrare a marilor contribuabili va notifica respectivii contribuabili conform prevederilor art. 44 din Codul de Procedura Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

*

Baza legala: Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.581/2013 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 728/26.11.2013.

Sursa: DGFP Valcea


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care sunt reglementarile privind calitatea de mare contribuabil de la 1 ianuarie 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.