Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2015. Care sunt concluziile?

06-Iul-2015
1221

Editia din anul 2015 a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania incorporeaza cele mai ample, cuprinzatoare si actuale analize si proiectii privind sectorul IMM-urilor din Romania. In realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social national si prevederile Strategiei UE 2020, Programul UE de finantare 2014-2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din Europa si implicit din Romania.

Principalele categorii de analize incorporate in editia 2015 a Cartei Albe a IMM-urilor din Romania sunt urmatoarele:

- analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania pentru anul 2015 la nivel national, regional, sectorial si judetean
- studierea IMM-urilor si a celorlalte intreprinderi din Romania, cu accent asupra performantelor:
- de ansamblu
- comerciale
- financiare
- inovationale
- sociale

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

- analiza esentializata a problematicii IMM-urilor, fiecare capitol finalizandu-se cu o selectie de aspecte semnificative
- formularea in finalul lucrarii a unui set de prioritati si modalitati strategice si tactice in vederea eliminarii principalelor dificultati cu care se confrunta sectorul IMM-urile din Romania, diminuarii impactului amenintarilor contextuale si valorificarii la un nivel ridicat a oportunitatilor economice nationale si internationale.

Utilitatea volumului rezida in abordarea a cinci categorii de probleme majore deosebit de actuale:

- perceperea ultimelor evolutii economico-sociale de catre intreprinzatorii din Romania in anul 2015;
- reliefarea principalelor probleme cu care se confrunta IMM-urile in primavara anului 2015;
- caracterizarea esentializata a intreprinzatorilor din Romania, asa cum se prezinta ei in perioada post criza economica;
- reliefarea unor caracteristici constructive si functionale majore de natura manageriala, comerciala, financiara, inovationala, umana, ale IMM-urilor din Romania global si pe anumite tipologii (dimensionale, sectoriale, teritoriale, juridice etc.);
- conturarea unui set de prioritati si modalitati strategice si tactice privind relansarea sectorului de IMM-uri.

In data de 30 iunie 2015 a avut loc lansarea versiunii in limba romana a "Cartei Albe a IMM-urilor din Romania 2015", editia a XIII-a, co-editata de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) in parteneriat cuMinisterul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri.

Printre personalitatile care au avut interventii s-au numarat:

Dl. Ovidiu Nicolescu, Presedinte CNIPMMR,
Dl. Andrei Dominic Gerea, Ministrul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri,
Dna. Alexandra Patricia Braica, Secretar de stat in cadrul Ministrului Muncii Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice,
Dna. Anca Laura Ionescu, Secretar de stat in cadrul Ministrul Energiei, Intreprinderilor Mici si Mijlocii si Mediului de Afaceri,
Dl. Robert Aurelian Sova, presedinte CECCAR,
Dl. Ioan Hidegcuti, Presedinte FRC,
Dl. Lucian Isar, Presedinte Consiliu de Supraveghere BCF.

Dl. Ministru Andrei Dominic Gerea a precizat ca cel mai important mesaj pe care il poate oferi este acela ca va crea un mediu favorabil dezvoltarii afacerilor. In plus, acesta a asigurat CNIPMMR de tot sprijinul si implicarea de care dispune in implementarea ideilor care vin din mediul de afaceri, dorind sa continue acest dialog permanent, ce reprezinta o adevarata sursa de imbunatatire a mediului de afaceri din Romania.

Dna. Alexandra Patricia Braica, Secretar de stat in cadrul Ministrului Muncii Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, a subliniat de asemenea importanta dialogului intr-o societate in care profitul reprezinta principalul obiectiv.

Cu acest prilej dl. Prof.univ.dr. Ovidiu Nicolescu – Presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), a prezentat o analiza aprofundata a situatiei IMM-urilor din Romania, structurata pe 12 capitole si un set de recomandari pentru dezvoltarea sectorului de IMM-uri din Romania, printre care :

Facilitarea accesului la finantare
Stimularea finantarii afacerilor prin instrumente alternative
Cresterea transparentei si diminuarea birocratiei in sectorul bancar
Dezvoltarea capacitatii inovative a IMM-urilor
Sustinerea distributiei si comercializarii produselor IMM-urilor
Stimularea dezvoltarii si cresterii competitivitatii si performantelor sectorului de IMM-uri din romani
Sprijinirea internationalizarii IMM-urilor
Dezvoltarea capacitatii inovative a IMM-urilor
Sustinerea distributiei si comercializarii produselor IMM-urilor
Cresterea calitatii pregatirii intreprenoriale, manageriale si de specialitate
Sprijinirea profesionalizarii managementului practicat in IMM-uri
Imbunatatirea relatiei dintre autoritatile statului si intreprinzatori
Asigurarea echitatii si eficacitatii relatiei dintre autoritatile statului si intreprinzatori
Stimularea accesului IMM-urilor la contractele de achizitii publice
Implificarea si eficientizarea fiscalitatii in raport cu IMM- urile
Recomandari privind dezvoltarea sectorului de IMM-uri in urmatorii ani

Lucrarea a fost realizata de un colectiv de specialisti si este cel de-al XIII-lea raport anual de cercetare privind situatia IMM-urilor din Romania, fenomenul intreprenorial, performantele si problematica IMM-urilor, fiind un titlu de referinta in literatura de specialitate, atat in Romania cat si la nivelul Uniunii Europene.

In realizarea lucrarii din acest an s-au avut in vedere, pe langa problematica specifica IMM-urilor si contextului economico-social national bazata pe 1375 de interviuri cu intreprinzatorii si prevederile Strategiei UE 2020, Programul UE de finantare 2014-2020 si a Small Business Act, principalele documente strategice ale UE care marcheaza major evolutia IMM-urilor din Europa si implicit din Romania.

Sursa: cnipmmr.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Carta Alba a IMM-urilor din Romania 2015. Care sunt concluziile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.