Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual

19-Sep-2013
1417
Proprietarii care ofera spre inchiriera oric tip de locuinta si obtin venituri din asa ceva vor fi obligate sa achite contributii la Sanatate, de anul viitor. Calculelel arata ca din aceasta afacere statul ar trebui sa incaseze circa 165 de milioane de euro pe an.

"Daca toate contractele de inchiriere ar fi declarate la Administratia Fiscala, statul ar putea incasa prin introducerea CAS-ului pentru proprietari sume substantiale avand in vedere ca doar in Capitala sunt inchiriate circa 80.000 de locuinte", a declarat Alina Petrescu, marketing manager Imobiliare.NET. 

Potrivit unei analize realizate de Imobiliare.NET pe baza tuturor ofertelor imobiliare publicate in presa si pe internet, din 800.000 de unitati locative din Bucuresti (conform Recensamantului intocmit de Institutul National de Statistica in 2011) circa 10 la suta sunt inchiriate.

Luand in calcul o chirie medie lunara de 300 de euro pentru o locuinta, am putea spune ca proprietarii din Bucuresti incaseaza aproximativ 300 de milioane de euro intr-un an. Daca de anul viitor proprietarii din Bucuresti vor plati contributii la Sanatate de 5,5 la suta, atunci statul ar putea sa obtina 16,5 milioane de euro din asigurarile de sanatate, in conditiile in care toate contractele ar fi declarate la Administratia Fiscala.

Iar daca am extrapola aceasta suma la nivelul tarii am ajunge la concluzia ca statul ar putea incasa intr-un singur an impozite in valoare de 165 de milioane de euro. Expertii din domeniul imobiliar sunt de parere ca aceasta suma este pur teoretica, deoarece in practica romanii s-au invatat sa nu declare contractele la Fisc sau sa declare o suma mult mai mica decat cea reala, iar statul va incasa mult mai putin de pe urma acestei noi
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
taxe.

"Impunerea obligativitatii contributiei la asigurarile de sanatate pentru persoanele care obtin venituri din chirii ar avea efectele scontate doar daca s-ar realiza in trei pasi. In primul rand, este nevoie de fiscalizarea tuturor contractelor si adoptarea unor masuri proactive care sa incurajeze atat proprietarii, cat si chiriasii sa-si inregistreze contractele la Fisc", a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari.

In al doilea rand, ar trebui sa se stabileasca o baza de impozitare, o grila in functie de care statul sa calculeze impozitele si taxele pe care doreste sa le incaseze, iar aceasta grila sa fie ancorata in realiate, si abia apoi sa incerce sa se impuna o noua taxa.

Toate aceste masuri ar trebui prinse intr-o lege speciala a chiriilor care sa protejeze atat proprietarii, cat si chiriasii, de discutii sau probleme care apar in mod frecvent in timpul derularii unui contract de inchiriere, lege care sa ajute piata inchirierilor, dar care sa reglementeze si aspectele privind impozitele dorite de Guvern

In ceea ce priveste baza de calcul, Ministerul de Finante a intocmit un Proiect de Ordonanta de Urgenta in acest sens, iar potrivit documentului publicat pe data de 12 septembrie 2013, un proprietar ar putea contribui la bugetul de asigurari de sanatate cu o suma cuprinsa intre 41 si 611 lei pe luna. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

24-Sep-2013

Si eu sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez.De asemeni am un apartament pe care l-am închiriat si la fel ma intreb de ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie? La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume.

24-Sep-2013

Sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez. Am un apartament pe care l-am închiriat. De ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie?La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume





Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.