Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual

19-Sep-2013
1401
Proprietarii care ofera spre inchiriera oric tip de locuinta si obtin venituri din asa ceva vor fi obligate sa achite contributii la Sanatate, de anul viitor. Calculelel arata ca din aceasta afacere statul ar trebui sa incaseze circa 165 de milioane de euro pe an.

"Daca toate contractele de inchiriere ar fi declarate la Administratia Fiscala, statul ar putea incasa prin introducerea CAS-ului pentru proprietari sume substantiale avand in vedere ca doar in Capitala sunt inchiriate circa 80.000 de locuinte", a declarat Alina Petrescu, marketing manager Imobiliare.NET. 

Potrivit unei analize realizate de Imobiliare.NET pe baza tuturor ofertelor imobiliare publicate in presa si pe internet, din 800.000 de unitati locative din Bucuresti (conform Recensamantului intocmit de Institutul National de Statistica in 2011) circa 10 la suta sunt inchiriate.

Luand in calcul o chirie medie lunara de 300 de euro pentru o locuinta, am putea spune ca proprietarii din Bucuresti incaseaza aproximativ 300 de milioane de euro intr-un an. Daca de anul viitor proprietarii din Bucuresti vor plati contributii la Sanatate de 5,5 la suta, atunci statul ar putea sa obtina 16,5 milioane de euro din asigurarile de sanatate, in conditiile in care toate contractele ar fi declarate la Administratia Fiscala.

Iar daca am extrapola aceasta suma la nivelul tarii am ajunge la concluzia ca statul ar putea incasa intr-un singur an impozite in valoare de 165 de milioane de euro. Expertii din domeniul imobiliar sunt de parere ca aceasta suma este pur teoretica, deoarece in practica romanii s-au invatat sa nu declare contractele la Fisc sau sa declare o suma mult mai mica decat cea reala, iar statul va incasa mult mai putin de pe urma acestei noi
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
taxe.

"Impunerea obligativitatii contributiei la asigurarile de sanatate pentru persoanele care obtin venituri din chirii ar avea efectele scontate doar daca s-ar realiza in trei pasi. In primul rand, este nevoie de fiscalizarea tuturor contractelor si adoptarea unor masuri proactive care sa incurajeze atat proprietarii, cat si chiriasii sa-si inregistreze contractele la Fisc", a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari.

In al doilea rand, ar trebui sa se stabileasca o baza de impozitare, o grila in functie de care statul sa calculeze impozitele si taxele pe care doreste sa le incaseze, iar aceasta grila sa fie ancorata in realiate, si abia apoi sa incerce sa se impuna o noua taxa.

Toate aceste masuri ar trebui prinse intr-o lege speciala a chiriilor care sa protejeze atat proprietarii, cat si chiriasii, de discutii sau probleme care apar in mod frecvent in timpul derularii unui contract de inchiriere, lege care sa ajute piata inchirierilor, dar care sa reglementeze si aspectele privind impozitele dorite de Guvern

In ceea ce priveste baza de calcul, Ministerul de Finante a intocmit un Proiect de Ordonanta de Urgenta in acest sens, iar potrivit documentului publicat pe data de 12 septembrie 2013, un proprietar ar putea contribui la bugetul de asigurari de sanatate cu o suma cuprinsa intre 41 si 611 lei pe luna. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

24-Sep-2013

Si eu sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez.De asemeni am un apartament pe care l-am închiriat si la fel ma intreb de ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie? La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume.

24-Sep-2013

Sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez. Am un apartament pe care l-am închiriat. De ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie?La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume





Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.