Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual

19-Sep-2013
1432
Proprietarii care ofera spre inchiriera oric tip de locuinta si obtin venituri din asa ceva vor fi obligate sa achite contributii la Sanatate, de anul viitor. Calculelel arata ca din aceasta afacere statul ar trebui sa incaseze circa 165 de milioane de euro pe an.

"Daca toate contractele de inchiriere ar fi declarate la Administratia Fiscala, statul ar putea incasa prin introducerea CAS-ului pentru proprietari sume substantiale avand in vedere ca doar in Capitala sunt inchiriate circa 80.000 de locuinte", a declarat Alina Petrescu, marketing manager Imobiliare.NET. 

Potrivit unei analize realizate de Imobiliare.NET pe baza tuturor ofertelor imobiliare publicate in presa si pe internet, din 800.000 de unitati locative din Bucuresti (conform Recensamantului intocmit de Institutul National de Statistica in 2011) circa 10 la suta sunt inchiriate.

Luand in calcul o chirie medie lunara de 300 de euro pentru o locuinta, am putea spune ca proprietarii din Bucuresti incaseaza aproximativ 300 de milioane de euro intr-un an. Daca de anul viitor proprietarii din Bucuresti vor plati contributii la Sanatate de 5,5 la suta, atunci statul ar putea sa obtina 16,5 milioane de euro din asigurarile de sanatate, in conditiile in care toate contractele ar fi declarate la Administratia Fiscala.

Iar daca am extrapola aceasta suma la nivelul tarii am ajunge la concluzia ca statul ar putea incasa intr-un singur an impozite in valoare de 165 de milioane de euro. Expertii din domeniul imobiliar sunt de parere ca aceasta suma este pur teoretica, deoarece in practica romanii s-au invatat sa nu declare contractele la Fisc sau sa declare o suma mult mai mica decat cea reala, iar statul va incasa mult mai putin de pe urma acestei noi
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
taxe.

"Impunerea obligativitatii contributiei la asigurarile de sanatate pentru persoanele care obtin venituri din chirii ar avea efectele scontate doar daca s-ar realiza in trei pasi. In primul rand, este nevoie de fiscalizarea tuturor contractelor si adoptarea unor masuri proactive care sa incurajeze atat proprietarii, cat si chiriasii sa-si inregistreze contractele la Fisc", a declarat Dragos Vilceanu, presedintele Asociatiei Brokerilor Imobiliari.

In al doilea rand, ar trebui sa se stabileasca o baza de impozitare, o grila in functie de care statul sa calculeze impozitele si taxele pe care doreste sa le incaseze, iar aceasta grila sa fie ancorata in realiate, si abia apoi sa incerce sa se impuna o noua taxa.

Toate aceste masuri ar trebui prinse intr-o lege speciala a chiriilor care sa protejeze atat proprietarii, cat si chiriasii, de discutii sau probleme care apar in mod frecvent in timpul derularii unui contract de inchiriere, lege care sa ajute piata inchirierilor, dar care sa reglementeze si aspectele privind impozitele dorite de Guvern

In ceea ce priveste baza de calcul, Ministerul de Finante a intocmit un Proiect de Ordonanta de Urgenta in acest sens, iar potrivit documentului publicat pe data de 12 septembrie 2013, un proprietar ar putea contribui la bugetul de asigurari de sanatate cu o suma cuprinsa intre 41 si 611 lei pe luna. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CAS-ul din chirii va aduce la buget 165 de milioane de euro, anual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

24-Sep-2013

Si eu sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez.De asemeni am un apartament pe care l-am închiriat si la fel ma intreb de ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie? La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume.

24-Sep-2013

Sunt salariat ?i pl?tesc CAS acolo unde lucrez. Am un apartament pe care l-am închiriat. De ce s? pl?tesc CAS ?i pentru chiria încasat?? Voi primi, în caz de spitalizare, s? stau singur în salonul cu plasm? pe perete ?i o infirmier? personalizat? care s? m? mângâie pentru plusul de CAS din chirie?La fel, suma din chirie provine de la un chiria? care î?i pl?te?te CAS-ul, fie el salariat sau pensionar. Este deja purt?toare de CAS pl?tit. ?i atunci?Concluzia este clar?: statul este un hr?p?re? oriunde în lume





Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.