Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casa de marcat: 87 de intrebari si solutii

23-Nov-2011
2713
Zilele trecute discutam despre un caz in care, in cadrul unei unitati comerciale, casa de marcat nu mai functiona. Cu toate acestea, clientii ar trebui serviti in continuare pentru ca altfel se pot inregistra pierderi semnificative, mai ales in cazul societatilor foarte mari cu un numar impresionant de clienti pe ora.

Aceasta este insa doar una dintre problemele care apar in ceea ce priveste folosirea casei de marcat. Nu de putine ori, utilizarea incorecta a casei de marcat a dus la plata unor amenzi usturatoare de catre agentii economici sau de catre societatile in cauza.

Pentru a evita orice astfel de situatii neplacute, a fost creat produsul "Ghidul privind utilizarea Casei de marcat. 87 intrebari si raspunsuri!".

Nelamuririle din domeniul contabil in aceasta privinta sunt si ele nenumarate astfel ca acest produs ofera solutii mai mult decat practice unei game variate de profesionisti.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


Cele 87 de intrebari si raspunsuri cu cele mai bune sfaturi si solutii de la expertii Rentrop & Straton iti explica pas cu pas ce Trebuie si ce NU trebuie sa faci atunci cand este vorba despre Casa de Marcat si legislatia in vigoare.

O legislatie inca neclara in ceea ce priveste utilizarea casei de marcat face ca Fiscul sa aplice in continuare amenzi pe care multe societati le ataca in instanta tocmai in incercarea de a face lumina intr-o situatie produsa de neclaritati legate de utilizarea casei de marcat.

Mai jos sunt doar cateva exemple de astfel de nelamuriri:

  • Intrebare: "Pot emite facturi catre persoane fizice cu incasarea acestora prin banca?"Intrebare: "Am infiintat o firma noua in septembrie 2011, platitoare de impozit pe profit si fara salariati. Sunt nevoita sa imi iau casa de marcat sau pot emite factura si chitanta?"
  • Intrebare: "O societate care efectueaza transporturi rutiere de marfuri catre persoane fizice trebuie sa utilizeze casa de marcat ?"
  • Intrebare: "Un ONG are are obligatia folosirii casei de marcat?"
  • Intrebare: "Este deductibila TVA de pe bonurile fiscale emise de societatile furnizoare?"
  • Intrebare: "Este obligatorie utilizarea casei de marcat fiscale pentru activitatea de distributie vanzare prin agenti de vanzari sau se incadreaza la exceptiile prevazute de Ordonanta 28?"

Sunt extrem de multe neclaritati si intrebari pe aceasta tema, de aceea Consiliul Editorial al Corpului de Experti Contabili R&S a decis sa alcatuiasca pentru dvs. lucrarea: Ghid privind Casa de Marcat - 87 de Intrebari si Raspunsuri. Rezolva totul cu acest Ghid atat de des utilizat!


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casa de marcat: 87 de intrebari si solutii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.