Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cati bugetari mai trebuie disponibilizati pentru a creste salariile cu 15%?

10-Nov-2010
1525

Statul trebuie sa disponibilizeze 26.000 de angajati in perioada septembrie-decembrie pentru a ajunge de 1,29 milioane de salariati si pentru a avea posibilitatea sa creasca in medie cu 15% actualele salarii diminuate cu 25%, a declarat secretarul de stat in MFP Gheroghe Gherghina.


"La finele lunii septembrie mai erau in sectorul 1,316 milioane angajati, iar ca sa ajungem la 1,29 milioane de angajati trebuie sa mai plece pana la finele lunii decembrie 26.000, dupa calculele noastre. (...) Consideram ca avem sansa sa ne inchidem cu 1,29 milioane de bugetari si atunci, fata de salariile actuale, cele diminuate cu 25%, ar merge o majorare medie de 15%, in conditiile in care nu se mai da prima de vacanta si al 13-lea salariu (....) Daca avem in vedere anvelopa salariala de 39 miliarde lei, vine un salariu mediu de 1.300 lei net", a explicat Gherghina la seminarul EU Cofile, organizat de BNR, Alpha Bank si ARB.


Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Publice (MFP) a mai aratat ca in decembrie 2009 erau 1,378 milioane de angajati in sectorul public, astfel ca disponibilizarile din acest an ar trebui sa se ridice la aproximativ 88.000 de bugetari.


"In ceea ce priveste plecarile naturale, cele mai multe au insemnat gasirea de joburi mai bine platite, mai ales dupa reducereea de 25%", a explicat Gherghina.

Oficialul MFP a aratat ca o serie de reduceri vor mai avea loc la autoritatile locale, pentru ca nu toti cei 50.000 de salariati din primarii au fost disponibilizati, in special cei aflati in concedii de odihna sau de boala. O situatie similara se regaseste si in invatamant, unde trebuia sa plece 15.000 de salariati inca din septembrie. O zona unde mai este loc pentru reducerea personalului pana la finele anului este Ministerul Agriculturii, unde au fost programate 3.000 de disponibilizari, dar nu toate au fost efectuate.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Gherghina a confirmat ca in scrisoarea cu FMI si Comisia Europeana s-a convenit ca salariul minim stabilit de Guvern sa nu creasca cu mai mult de rata inflatiei din ultimii doi ani, respectiv pana la 670 de lei.


In precedenta scrisoare de intentie catre FMI, Guvernul isi mentinea angajamentul de a concedia 74.000 bugetari pana la sfarsitul anului, dupa ce disponibilizase deja 27.000 salariati, precum si intentia de a renunta la minimum 15.000 angajati in 2011.


Guvernul trebuie sa reduca deficitul bugetar de la 6,8% din PIB in acest an la 4,4% in 2011.


Sursa: MEDIAFAX



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cati bugetari mai trebuie disponibilizati pentru a creste salariile cu 15%?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.