Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing

04-Feb-2009
47187

Intrebare:


Cum se inregistreaza un mijloc fix (autoturism) achizitionat in leasing. Am primit: contract de leasing financiar; pret de achizitie fara TVA: 12.909 euro; avans 15% = 1936,35 euro achitat; valoare finantata 8,5%= 10.972,65 euro; val reziduala = 2581,80 inclusa in rate.


Raspuns in septembrie 2008:
In cazul leasingului financiar:

  • utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar;
  • amortizarea bunului care face obiectul contractului de leasing se inregistreaza de catre utilizator;
  • utilizatorul deduce dobanda.

Inregistrarile contabile efectuate de catre utilizator in cazul unui leasing financiar:

  • Ghid practic Excel
    Ghid practic Excel
    Vezi detalii
    Calendarul Contabilului Vesel 2017
    Calendarul Contabilului Vesel 2017
    Vezi detalii
    Cartea Verde a Contabilitatii
    Cartea Verde a Contabilitatii
    Vezi detalii
    Inregistrarea mijlocului de transport la intreaga valoare a autoturismului, la cursul istoric prevazut in contractul de leasing (sa presupunem 3,5200 lei):

12.909 X 3,5200 = 45.439,68 lei

2133 = 167 45.439,68
?Mijloace de transport? ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?

- Debit cont 8036 "Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" cu valoarea imobilizarilor corporale, respectiv suma de 45.439,68 lei;
- Debit cont 8051 ?Dobanzi de platit? se inregistreaza dobanda aferenta conform
contractului de leasing.

  • Inregistrarea facturii de avans care, de regula contine avansul si comisionul de administrare la cursul istoric:

Avansul: 1.936,35 X 3,5200 = 6.815, 95 lei
Comisionul de administrare, sa presupunem 500,20 lei
TVA: (6.815,95 + 500,20) X 19% = 1.390,07 lei

 % = 404  8.706,22
?Furnizori de imobilizari?
167 6.815,95
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
628 500,20
?Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti?
4426 1.390,07
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii de avans:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei? 8.706,22
  • Inregistrare RCA:
    613 ?Cheltuieli cu primele de asigurare? = 401 ?Furnizori?
  • Inregistrarea amortizari imobilizarilor corporale achizitionate conform contractelor de leasing se face potrivit duratelor normale de functionare legale in vigoare:

    6811 ?Cheltuieli de exploatare privind = 2813 ?Amortizarea instalatiilor, mijloacelor amortizarea imobilizarilor? de transport, animalelor si plantatiilor?
     
  • Inregistrarea obligatiei de plata a ratelor pe baza facturilor emise de societatea de leasing:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
666
?Cheltuieli privind dobanzile?
4426
?TVA deductibila?

In debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate? veti inregistra rata de capital la cursul istoric.

 In debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile? veti inregistra valoarea dobanzii la cursul istoric.

Dupa caz, diferentele de pret intre cursul facturii si cursul istoric se inregistreaza astfel:

665 ?Cheltuieli din diferente de curs valutar? = 404 ?Furnizori de imobilizari?

sau:

404 ?Furnizori de imobilizari? = 765 ?Venituri din diferente de curs valutar?

Si concomitent:
- Credit cont 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate", cu suma
inregistrata in debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
- Credit cont: 8051 ?Dobanzi de platit?, extracontabil, se inregistreaza diminuarea dobanzii
de plata, cu suma inregistrata in debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile?.

  • Inregistrarea achitarii facturilor:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?
  • La expirarea contractului, o data cu achitarea ultimei rate se consemneaza si transferul dreptului de proprietate, dupa cum urmeaza:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
4426
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?

La finalul leasingului, conturile 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?, 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" si 8051 ?Dobanzi de platit? se vor inchide.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 4 februarie 2009

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing":
Rating:

Nota: 4 din 10 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

19-Nov-2013

To have aims in life

18-Nov-2013

To have aims in life

14-Nov-2013

To have aims in life





Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.