Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing

04-Feb-2009
47577

Intrebare:


Cum se inregistreaza un mijloc fix (autoturism) achizitionat in leasing. Am primit: contract de leasing financiar; pret de achizitie fara TVA: 12.909 euro; avans 15% = 1936,35 euro achitat; valoare finantata 8,5%= 10.972,65 euro; val reziduala = 2581,80 inclusa in rate.


Raspuns in septembrie 2008:
In cazul leasingului financiar:

  • utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar;
  • amortizarea bunului care face obiectul contractului de leasing se inregistreaza de catre utilizator;
  • utilizatorul deduce dobanda.

Inregistrarile contabile efectuate de catre utilizator in cazul unui leasing financiar:

  • Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
    Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
    Vezi detalii
    Asociatii de proprietari: ghid contabil
    Asociatii de proprietari: ghid contabil
    Vezi detalii
    Repartizarea dividendelor in 2017
    Repartizarea dividendelor in 2017
    Vezi detalii
    Inregistrarea mijlocului de transport la intreaga valoare a autoturismului, la cursul istoric prevazut in contractul de leasing (sa presupunem 3,5200 lei):

12.909 X 3,5200 = 45.439,68 lei

2133 = 167 45.439,68
?Mijloace de transport? ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?

- Debit cont 8036 "Redevente, locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" cu valoarea imobilizarilor corporale, respectiv suma de 45.439,68 lei;
- Debit cont 8051 ?Dobanzi de platit? se inregistreaza dobanda aferenta conform
contractului de leasing.

  • Inregistrarea facturii de avans care, de regula contine avansul si comisionul de administrare la cursul istoric:

Avansul: 1.936,35 X 3,5200 = 6.815, 95 lei
Comisionul de administrare, sa presupunem 500,20 lei
TVA: (6.815,95 + 500,20) X 19% = 1.390,07 lei

 % = 404  8.706,22
?Furnizori de imobilizari?
167 6.815,95
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
628 500,20
?Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti?
4426 1.390,07
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii de avans:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei? 8.706,22
  • Inregistrare RCA:
    613 ?Cheltuieli cu primele de asigurare? = 401 ?Furnizori?
  • Inregistrarea amortizari imobilizarilor corporale achizitionate conform contractelor de leasing se face potrivit duratelor normale de functionare legale in vigoare:

    6811 ?Cheltuieli de exploatare privind = 2813 ?Amortizarea instalatiilor, mijloacelor amortizarea imobilizarilor? de transport, animalelor si plantatiilor?
     
  • Inregistrarea obligatiei de plata a ratelor pe baza facturilor emise de societatea de leasing:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
666
?Cheltuieli privind dobanzile?
4426
?TVA deductibila?

In debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate? veti inregistra rata de capital la cursul istoric.

 In debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile? veti inregistra valoarea dobanzii la cursul istoric.

Dupa caz, diferentele de pret intre cursul facturii si cursul istoric se inregistreaza astfel:

665 ?Cheltuieli din diferente de curs valutar? = 404 ?Furnizori de imobilizari?

sau:

404 ?Furnizori de imobilizari? = 765 ?Venituri din diferente de curs valutar?

Si concomitent:
- Credit cont 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate", cu suma
inregistrata in debitul contului 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
- Credit cont: 8051 ?Dobanzi de platit?, extracontabil, se inregistreaza diminuarea dobanzii
de plata, cu suma inregistrata in debitul contului 666 ?Cheltuieli privind dobanzile?.

  • Inregistrarea achitarii facturilor:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?
  • La expirarea contractului, o data cu achitarea ultimei rate se consemneaza si transferul dreptului de proprietate, dupa cum urmeaza:
 % = 404
?Furnizori de imobilizari?
167
?Alte imprumuturi si datorii asimilate?
4426
?TVA deductibila?
  • Inregistrarea achitarii facturii:
    404 ?Furnizori de imobilizari? = 5121 ?Conturi la banci in lei?

La finalul leasingului, conturile 167 ?Alte imprumuturi si datorii asimilate?, 8036 "Redevente locatii de gestiune, chirii si alte datorii asimilate" si 8051 ?Dobanzi de platit? se vor inchide.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 4 februarie 2009

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Caz practic: Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in leasing":
Rating:

Nota: 4 din 10 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

19-Nov-2013

To have aims in life

18-Nov-2013

To have aims in life

14-Nov-2013

To have aims in life





Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.