Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce ar trebui sa stii in legatura cu depunerea declaratiilor prin sistemul electronic

24-Oct-2011
1881
Contribuabilii mari si mijlocii, precum si sediile secundare ale acestora, au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National:

- 100"Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- 102"Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor
speciale";
- 710"Declaratie rectificativa";
- 101"Declaratie privind impozitul pe profit";
- 300"Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- 301"Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
- 120"Decont privind accizele";
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

- 130"Decont privind impozitul la titeiul din productia interna";
- 390 VIES"Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare".

Metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta poate fi utilizata si de alti contribuabili decat cei prevazuti la aliniatul precedent. Pentru a utiliza aceasta modalitate de depunere a declaratiilor, contribuabilii trebuie si detine un certificat digital care se obtine de la furnizorii de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.

Dupa obtinerea certificatului digital calificat, titularul acestuia va depune, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea ANAF, pentru fiecare contribuabil reprezentat, "Cererea pentru utilizarea unui certificat"(formular 150), insotita de urmatoarele documente:

- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului.

Calitatea de reprezentant legal trebuie justificata cu documentul din care rezulta aceasta titulatura, respectiv Statutul societatii comerciale, Actul constitutiv al societatii comerciale, Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor, Certificatul constatator emis de Oficiul Registrului Comertului.

- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Completarea si transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta se va efectua in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line", utilizandu-se formularele de declaratii existente pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, portalul ANAF.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce ar trebui sa stii in legatura cu depunerea declaratiilor prin sistemul electronic":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.