Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?

16-Sep-2014
638
Primul-ministru Victor Ponta si ministrul finantelor publice Ioana-Maria Petrescu au participat astazi la lansarea Spatiului Privat Virtual, aplicatie prin care contribuabilii pot comunica online cu administratia fiscala.

"Daca reusiti sa aduceti toate aceste inovatii tehnologice si in sistemul public, vreau sa va asigur ca veti avea tot sprijinul pentru zona legislativa./..../ Eforturile pe care le-am facut prin restructurarea ANAF, prin imbunatatirea legislatiei, a echipei de conducere, au contat. Cred ca si acest lucru are o contributie la faptul ca spre deosebire de alti ani, incasarile la buget - despre care toata lumea vorbeste mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza - in primele opt luni ale anului au fost peste programul de incasari venituri bugetare, respectiv un grad de realizare de 100,01% a programului", a afirmat primul-ministru Victor Ponta.

“De la preluarea mandatului mi-am propus o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe respect, flexibilitate şi deschidere institutionala. Americanii au o vorba foarte sugestiva: timpul inseamna bani! Am convingerea ca si timpul contribuabililor romani trebuie respectat si bine valorificat, motiv pentru care incurajam interactiunea online dintre fisc si contribuabil", a declarat ministrul finantelor publice.

Ministrul Ioana-Maria Petrescu a adaugat ca aplicatia Spatiul Privat Virtual este un proiect cu buget zero, realizat de specialistii din MFP si din ANAF, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere. "Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program", a precizat Ioana-Maria Petrescu.

Incepand de astazi, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot pana la sfarsitul anului pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucureşti şi in judetul Ilfov, 24 de ore din 24.

Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov, contribuabilii vor avea acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:

Soldul obligatiilor neachitate
Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta)
Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
Informatiile cuprinse in declaratia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale, functie de veniturile realizate.

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor şi informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Aplicatia va fi dezvoltata treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.

Ministrul Finantelor Publice a dat cateva repere ale acestui calendar:


incepand de anul viitor va fi extinsa aplicatia la nivel national
Ulterior, aplicatia va fi dezvoltata astfel incat contribuabilii sa aiba acces online la mai multe documente.
Pana la jumatatea anului viitor persoanele fizice care se inregistreaza in SPV vor avea acces la:
decizii de impunere privind platile anticipate de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate aferente veniturilor din cedarea folosintei bunurilor;
Vor primi decizii de calcul accesorii,
Vor putea sa depuna declaratii utilizand credentiale de tip utilizator/parola.
Pana la sfarsitul anului 2015, vor putea primi online somatii si titluri executorii.
O alta masura foarte importanta pentru persoanele fizice, are in vedere ca institutiile publice sa poata solicita direct organelor fiscale informatii pentru a solutiona diverse cereri ale contribuabililor. Altfel, institutiile publice vor putea comunica direct organelor fiscale informatii cuprinse in adeverinte de venit. De exemplu, adeverintele de venit ar putea sa fie solicitate de primarii, scoala, unitate sanitara sau pentru obtinerea ajutoarelor sociale. in aceste cazuri, contribuabilul nu va mai trebui sa depuna fizic adeverinta de venit, institutiile publice urmand sa ia legatura cu administratia fiscala pentru a primi documentul. Aceasta masura se va aplica pana la sfarsitul anului 2015.
Spatiul Privat Virtual va fi extins si pentru persoanele juridice, care se vor autentifica folosind certificatul digital calificat.

Spatiul Privat Virtual - proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov este prima aplicatie electronica pusa in functiune in Romania, prin intermediul careia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala. Persoanele fizice care se vor inregistra in sistemul electronic vor avea la dispozitie adrese de email si numere de telefon ale Directiei asistenta contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicatii cu privire la obligatiile de plata sau pentru a solicita alte informatii.

Aplicatia Spatiul Privat Virtual face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.

in acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.

Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.