Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?

16-Sep-2014
614
Primul-ministru Victor Ponta si ministrul finantelor publice Ioana-Maria Petrescu au participat astazi la lansarea Spatiului Privat Virtual, aplicatie prin care contribuabilii pot comunica online cu administratia fiscala.

"Daca reusiti sa aduceti toate aceste inovatii tehnologice si in sistemul public, vreau sa va asigur ca veti avea tot sprijinul pentru zona legislativa./..../ Eforturile pe care le-am facut prin restructurarea ANAF, prin imbunatatirea legislatiei, a echipei de conducere, au contat. Cred ca si acest lucru are o contributie la faptul ca spre deosebire de alti ani, incasarile la buget - despre care toata lumea vorbeste mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza - in primele opt luni ale anului au fost peste programul de incasari venituri bugetare, respectiv un grad de realizare de 100,01% a programului", a afirmat primul-ministru Victor Ponta.

“De la preluarea mandatului mi-am propus o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe respect, flexibilitate şi deschidere institutionala. Americanii au o vorba foarte sugestiva: timpul inseamna bani! Am convingerea ca si timpul contribuabililor romani trebuie respectat si bine valorificat, motiv pentru care incurajam interactiunea online dintre fisc si contribuabil", a declarat ministrul finantelor publice.

Ministrul Ioana-Maria Petrescu a adaugat ca aplicatia Spatiul Privat Virtual este un proiect cu buget zero, realizat de specialistii din MFP si din ANAF, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere. "Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program", a precizat Ioana-Maria Petrescu.

Incepand de astazi, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot pana la sfarsitul anului pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucureşti şi in judetul Ilfov, 24 de ore din 24.

Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov, contribuabilii vor avea acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:

Soldul obligatiilor neachitate
Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta)
Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
Informatiile cuprinse in declaratia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale, functie de veniturile realizate.

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor şi informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Aplicatia va fi dezvoltata treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.

Ministrul Finantelor Publice a dat cateva repere ale acestui calendar:


incepand de anul viitor va fi extinsa aplicatia la nivel national
Ulterior, aplicatia va fi dezvoltata astfel incat contribuabilii sa aiba acces online la mai multe documente.
Pana la jumatatea anului viitor persoanele fizice care se inregistreaza in SPV vor avea acces la:
decizii de impunere privind platile anticipate de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate aferente veniturilor din cedarea folosintei bunurilor;
Vor primi decizii de calcul accesorii,
Vor putea sa depuna declaratii utilizand credentiale de tip utilizator/parola.
Pana la sfarsitul anului 2015, vor putea primi online somatii si titluri executorii.
O alta masura foarte importanta pentru persoanele fizice, are in vedere ca institutiile publice sa poata solicita direct organelor fiscale informatii pentru a solutiona diverse cereri ale contribuabililor. Altfel, institutiile publice vor putea comunica direct organelor fiscale informatii cuprinse in adeverinte de venit. De exemplu, adeverintele de venit ar putea sa fie solicitate de primarii, scoala, unitate sanitara sau pentru obtinerea ajutoarelor sociale. in aceste cazuri, contribuabilul nu va mai trebui sa depuna fizic adeverinta de venit, institutiile publice urmand sa ia legatura cu administratia fiscala pentru a primi documentul. Aceasta masura se va aplica pana la sfarsitul anului 2015.
Spatiul Privat Virtual va fi extins si pentru persoanele juridice, care se vor autentifica folosind certificatul digital calificat.

Spatiul Privat Virtual - proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov este prima aplicatie electronica pusa in functiune in Romania, prin intermediul careia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala. Persoanele fizice care se vor inregistra in sistemul electronic vor avea la dispozitie adrese de email si numere de telefon ale Directiei asistenta contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicatii cu privire la obligatiile de plata sau pentru a solicita alte informatii.

Aplicatia Spatiul Privat Virtual face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.

in acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.

Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.