Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?

22-Oct-2012
3496
Va prezentam mai jos care sunt consecintele depunerii cu intarziere a formularului 321 - cerere restituire accize.

Cererea de restituire de accize - formular 321 este prevazuta in Anexa nr.2 la OMEF 420/2007 si este necesara pentru restituirea accizelor platite de catre operatorii economici care utilizeaza produse supuse accizelor armonizate intr-un scop scutit, expres prevazut de lege, respectiv la titlul VII din Codul fiscal , si pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura de restituire - anexa nr.1 la OMEF 420/2007, prevede termenul pana la care se poate depune cererea de restituire astfel incat scutirea prevazuta in Codul fiscal sa-i permita operatorului economic sa beneficieze in timp real de avantajele pe care le implica respectiva facilitate. Altfel, depunerea cererii de restituire de accize de catre operatorii economici, care au dreptul potrivit legii de a beneficia de scutire, in afara termenelor prestabilite nu ar mai justifica ratiunea pentru care legiuitorul a impus o anumita procedura de restituire.

Trebuie mentionat faptul ca pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare au fost abrogate incepand cu 1 aprilie 2010 prin HG 1620/2009 , ceea ce face ca in prezent OMEF 420/2007 sa fie atat abrogat indirect, cat si desuet.

In aceste conditii, restituirea de accize se solutioneaza de autoritatea competenta potrivit normelor metodologice in vigoare, respectiv HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea Codului de procedura fiscala . Prevederile pct. 21.3, 22 si 23 corespund normelor de aplicare a scutirilor indirecte de la plata accizelor care, in prezent, in vigoare sunt subpct. 110.2, 110.3, pct. 111 si subpct. 113.1.2, 113.2, 113.4 si 113.7 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


In concluzie, desi nu este sanctionata in mod expres nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire (formular 321), in baza art. 6 din Codul de procedura fiscala , autoritatea competenta in solutionarea cererii respective are dreptul de a aprecia daca depunerea cu intarziere a acesteia poate constitui un motiv de respingere a solicitarii respective coroborat si cu alte aspecte relevante ce tin de nerespectarea conditiilor de acordare a scutirii de la plata accizelor.

Iar daca vorbim de o intarziere mai mare de 5 ani fata de anul in care a luat nastere dreptul la restituire, tinand cont de prevederile art.135 din Codul de procedura fiscala , operatorul economic si-a pierdut deja dreptul de a mai cere restituirea accizelor.

Cu titlu informativ, activitatea desfasurata de operatorul economic in termeni generali, si anume comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie - cod CAEN 4645, nu s-ar incadra in vreuna dintre situatiile de scutire de la plata accizelor.

In concluzie, daca cererea este depusa in termenul de prescriptie de 5 ani, de la data de 01 ianuarie a anului urmator celui in care a avut loc exigibilitatea accizei, societatea nu pierde dreptul de a solicita restituirea de acciza, iar procedura efectiva este descrisa mai sus.

Daca societatea depune aceasta cerere ulterior termenului de prescriptie de 5 ani, societatea pierde dreptul de a i se restitui acciza de la buget.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

17-Nov-2012

ggNlkz , [url=http://ztykqqviahba.com/]ztykqqviahba[/url], [link=http://rllralchjelc.com/]rllralchjelc[/link], http://lvrdlbuqlxak.com/

17-Nov-2012

PSghuF kkjxzfszluat

15-Nov-2012

22eI like your new story Secretul de a ramane mereu tranaa si frumoasa | beauty-reviews.info and I have a text for encouraging Our Financial system And Ecology. There are various techniques to reduce the use of energy and also take care of earth: replace incandescent light sources with compact fluorescents, start using the microwave rather than a conventional electric range or oven, shut down your pc and monitor any time not in use, drive sensibly mainly because intense driving can reduce your gas mileage by thirty three percent at highway speeds.21





Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.