Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?

22-Oct-2012
3569
Va prezentam mai jos care sunt consecintele depunerii cu intarziere a formularului 321 - cerere restituire accize.

Cererea de restituire de accize - formular 321 este prevazuta in Anexa nr.2 la OMEF 420/2007 si este necesara pentru restituirea accizelor platite de catre operatorii economici care utilizeaza produse supuse accizelor armonizate intr-un scop scutit, expres prevazut de lege, respectiv la titlul VII din Codul fiscal , si pentru care se acorda scutire indirecta, potrivit pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII - Accize si alte taxe speciale din Codul fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Procedura de restituire - anexa nr.1 la OMEF 420/2007, prevede termenul pana la care se poate depune cererea de restituire astfel incat scutirea prevazuta in Codul fiscal sa-i permita operatorului economic sa beneficieze in timp real de avantajele pe care le implica respectiva facilitate. Altfel, depunerea cererii de restituire de accize de catre operatorii economici, care au dreptul potrivit legii de a beneficia de scutire, in afara termenelor prestabilite nu ar mai justifica ratiunea pentru care legiuitorul a impus o anumita procedura de restituire.

Trebuie mentionat faptul ca pct. 21.3, 22 si 23 din normele metodologice aferente aplicarii titlului VII din Codul fiscal, aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare au fost abrogate incepand cu 1 aprilie 2010 prin HG 1620/2009 , ceea ce face ca in prezent OMEF 420/2007 sa fie atat abrogat indirect, cat si desuet.

In aceste conditii, restituirea de accize se solutioneaza de autoritatea competenta potrivit normelor metodologice in vigoare, respectiv HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea Codului de procedura fiscala . Prevederile pct. 21.3, 22 si 23 corespund normelor de aplicare a scutirilor indirecte de la plata accizelor care, in prezent, in vigoare sunt subpct. 110.2, 110.3, pct. 111 si subpct. 113.1.2, 113.2, 113.4 si 113.7 de la titlul VII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal , aprobate prin HG 44/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


In concluzie, desi nu este sanctionata in mod expres nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire (formular 321), in baza art. 6 din Codul de procedura fiscala , autoritatea competenta in solutionarea cererii respective are dreptul de a aprecia daca depunerea cu intarziere a acesteia poate constitui un motiv de respingere a solicitarii respective coroborat si cu alte aspecte relevante ce tin de nerespectarea conditiilor de acordare a scutirii de la plata accizelor.

Iar daca vorbim de o intarziere mai mare de 5 ani fata de anul in care a luat nastere dreptul la restituire, tinand cont de prevederile art.135 din Codul de procedura fiscala , operatorul economic si-a pierdut deja dreptul de a mai cere restituirea accizelor.

Cu titlu informativ, activitatea desfasurata de operatorul economic in termeni generali, si anume comert cu ridicata al produselor cosmetice si de parfumerie - cod CAEN 4645, nu s-ar incadra in vreuna dintre situatiile de scutire de la plata accizelor.

In concluzie, daca cererea este depusa in termenul de prescriptie de 5 ani, de la data de 01 ianuarie a anului urmator celui in care a avut loc exigibilitatea accizei, societatea nu pierde dreptul de a solicita restituirea de acciza, iar procedura efectiva este descrisa mai sus.

Daca societatea depune aceasta cerere ulterior termenului de prescriptie de 5 ani, societatea pierde dreptul de a i se restitui acciza de la buget.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce consecinte apar la nedepunerea in termenul legal a cererii de restituire de accize: formular 321?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

17-Nov-2012

ggNlkz , [url=http://ztykqqviahba.com/]ztykqqviahba[/url], [link=http://rllralchjelc.com/]rllralchjelc[/link], http://lvrdlbuqlxak.com/

17-Nov-2012

PSghuF kkjxzfszluat

15-Nov-2012

22eI like your new story Secretul de a ramane mereu tranaa si frumoasa | beauty-reviews.info and I have a text for encouraging Our Financial system And Ecology. There are various techniques to reduce the use of energy and also take care of earth: replace incandescent light sources with compact fluorescents, start using the microwave rather than a conventional electric range or oven, shut down your pc and monitor any time not in use, drive sensibly mainly because intense driving can reduce your gas mileage by thirty three percent at highway speeds.21





Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.