Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce consecinte fiscale apar in cazul unui client radiat din Registrul Comertului?

11-Mar-2015
3006

In cazul urmator, in evidentele contabile exista un client incert pentru care exista sentinta prin care s-a dispus radierea din Registrul Comertului. Cheltuiala privind pierderea din creanta in acest caz este deductibila si exista dreptul de ajustare TVA.



TVA-ul aferent nu a fost inclus in decontul lunii decembrie 2014.

Poate fi inclusa toata suma in contul 654 (inclusiv TVA) si aceasta suma sa fie deductibila la calculul impozitului pe profit?


Ajustarea TVA se realizeaza in conformitate cu prevederile art. art. 138 lit. d) din Codul fiscal, teza a doua cuprinzand in detaliu si in raport cu dispozitiile legale aplicabile in sfera falimentului astfel cum este reglementata de Legea nr. 85/2006, respectiv Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa intrata in vigoare la data de 28 iunie 2014, data la care are loc ajustarea si documentul necesar in acest caz. Asadar, conditia pentru ajustare este reprezentata de situatia in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului si nu de dizolvarea urmata de radierea acestuia.

Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti dar numai dupa ce, ulterior, ca urmare a nerecurarii sau dupa solutionarea recursului aceasta devine definitiva (si irevocabila in sistemul anterior noului Cod de procedura civila).In concluzie, ajustarea TVA conform art. 138 lit. d) din Codul fiscal se poate realiza prin indeplinirea conditiei de inchidere a procedurii in conditiile prevazute de art. 131 ori 132 din Legea nr. 85/2006, respectiv art. 271 sau 272 din Legea nr. 85/2014 si nu de disparitie a societatii determinata de hotararea de radiere din Registrul Comertului..
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


In egala masura in sfera impozitului pe profit, in conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) lit. n) pct. 1 din Codul fiscal sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor neincasate, in cazul in care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti. In acelasi timp, spre deosebire de ajustarea TVA, art. 21 alin. (2) lit. n) pct. 3 din Codul fiscal adauga pe langa faliment si situatia in care debitorul este dizolvat, in cazul societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, sau lichidat, fara succesor, situatie consemnata de hotararea de radiere a instantei. Valoarea creantei este cea neta, intreaga suma datorata de catre debitor, astfel cum este inregistrata in evidenta contabila, aceasta continand si TVA.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce consecinte fiscale apar in cazul unui client radiat din Registrul Comertului?":
Rating:

Nota: 4.9 din 5 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.