Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente noi pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual?

09-Iun-2015
886

Va reamintim ca ANAF extinde serviciul "Spatiul privat virtual", astfel incat noi documente pot fi comunicate contribuabililor. Totodata, puteti transmite si Fiscului, in calitate de contribuabili, noi acte prin serviciul online.

Ordinul MFP nr. 572/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 355 din 22 mai 2015, a completat lista actelor care pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual".

Conform actului normativ, pe lista documentelor emise de Fisc si comunicate contribuabilului, la cererea acestuia, sunt incluse urmatoarele acte:

- Certificatul de atestare fiscala prevazut de Ordinul MFP nr. 752/2006 (documentul va putea fi comunicat din 1 iulie 2015);
- Adeverinta de venit prevazuta de Ordinul ANAF nr. 193/2009 (documentul poate fi transmis din 22 mai).

In plus, se vor emite automat si decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii, insa din 1 iulie 2015.

In situatia in care persoana fizica va solicita completarea sectiunii D din certificatul de atestare fiscala "Alte mentiuni" cu sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatile contractante, aceasta va depune documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile, in original, la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise la acesta sectiune vor fi valabile numai daca vor coincide cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante.

De asemenea, si persoanele fizice pot comunica Fiscului noi documente, incepand din 22 mai. Este vorba despre:

Declaratie privind veniturile realizate in Romania aferenta veniturilor realizate incepand cu 2014 – formular 200 (actul poate fi depus online, dupa cum a anuntat recent ANAF, insa acum acest lucru este reglementat prin ordinul MFP);

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014 – formular 230;
Declaratie privind venitul estimat/norma de venit aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015 – formular 220.

In plus, dispozitiile recent intrate in vigoare stabilesc ca toate documentele comunicate prin "Spatiul privat virtual" sunt inscrisuri in forma electronica carora li se incorporeaza, ataseaza sau li se asociaza logic o semnatura electronica extinsa.

Mai mult decat atat, actul normativ prevede ca in cazul persoanelor care opteaza pentru comunicarea prin "Spatiul privat virtual" a actelor administrative nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a documentelor.

Sursa: PortalContabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente noi pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.