Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?

27-Mar-2013
4334
Pentru a vedea cum deducem chiria si in baza caror documente justificative, vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un apartament destinat cazarii salariatilor aflati in delegatie sau pe teren.

Vom vedea astfel in ce masura chiria lunara platita este deductibila fiscal, cu mentiunea ca documentele justificative existente constau in foi de parcurs, facturi fiscale, contracte.

Solutia consultantului:

In cazul inchirierii unei locuinte pentru salariatii societatii, in cazul in care domiciliul acestora se afla in alta localitate decat sediul social al acesteia, cheltuielile cu chiria reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, in baza principiului general prevazut la art. 21 alin.(1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
In aceasta situatie s-ar afla Compania dumneavoastra daca acel apartament ar fi folosit pentru intalnirile cu diversii client despre care spuneti.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii

Avand in vedere abordarea practica a autoritatilor, chiria suportata de societate pentru acesti delegati reprezinta avantaj de natura salariala si este impozitat la nivelul salariatului potrivit prevederilor Titlului III. Totodata, la nivelul societatii, cheltuiala cu chiria pentru imobilul pus la dispozitia salariatului (agenti, directori comerciali) reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.

Potrivit prevederilor art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Potrivit prevederilor pct. 69 din Normele metodologice dat in aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele in bani si in natura sunt considerate a fi orice foloase primite de salariat de la terti sau ca urmare a prevederilor contractului individual de munca ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.

De asemenea, potrivit prevederilor pct. 69 lit. f) şi g) date în aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, cum ar fi:

f) contravaloarea folosintei unei locuinte in scop personal si a cheltuielilor conexe de intretinere, cum sunt cele privind consumul de apa, consumul de energie electrica si termica si altele asemenea, cu exceptia celor prevazute in mod expres la art. 55 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal .
Potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal , cheltuielile salariale si/sau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat, cu exceptia prevederilor titlului III, reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

In concluzie autoritatile pot considera cheltuiala cu chiria acelui apartament un beneficiu in natura pentru angajatul care este delegat in perioada respectiva. Intr-o abordare si mai agresiva o pot considera o cheltuiala nedeductibila la nivelul impozitului pe profit (nefiind considerate o cheltuiala efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice).

Totodata, puteti sustine deductibilitatea cheltuielii cu chiria la nivel de firma prin notificarea/inregistrarea apartamentului respectiv ca si punct de lucru (formular 060). In continuare trebuie sa demonstrati activitatea economica desfasurata (contracte locale incheiate, corespondente care sa ateste aceste intalniri cu clientii in localitatea respectiva, foi de parcurs).

Va trebui sa demonstrati caracterul de continuitate/permanenta al acestor intalniri (daca aceste intalniri au loc o data pe luna, nu veti putea justifica o chirie platita lunar ca fiind in scopul activitatii economice; astfel autoritatile o vor considera nedeductibila). Nu exista in Codul fiscal o prevedere expresa privind documente justificative.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.