Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?

27-Mar-2013
4243
Pentru a vedea cum deducem chiria si in baza caror documente justificative, vom analiza mai jos cazul unei societati care a inchiriat un apartament destinat cazarii salariatilor aflati in delegatie sau pe teren.

Vom vedea astfel in ce masura chiria lunara platita este deductibila fiscal, cu mentiunea ca documentele justificative existente constau in foi de parcurs, facturi fiscale, contracte.

Solutia consultantului:

In cazul inchirierii unei locuinte pentru salariatii societatii, in cazul in care domiciliul acestora se afla in alta localitate decat sediul social al acesteia, cheltuielile cu chiria reprezinta cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, in baza principiului general prevazut la art. 21 alin.(1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.
In aceasta situatie s-ar afla Compania dumneavoastra daca acel apartament ar fi folosit pentru intalnirile cu diversii client despre care spuneti.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Avand in vedere abordarea practica a autoritatilor, chiria suportata de societate pentru acesti delegati reprezinta avantaj de natura salariala si este impozitat la nivelul salariatului potrivit prevederilor Titlului III. Totodata, la nivelul societatii, cheltuiala cu chiria pentru imobilul pus la dispozitia salariatului (agenti, directori comerciali) reprezinta o cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.

Potrivit prevederilor art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ, insa nu sunt limitate la: cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.

Potrivit prevederilor pct. 69 din Normele metodologice dat in aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , avantajele in bani si in natura sunt considerate a fi orice foloase primite de salariat de la terti sau ca urmare a prevederilor contractului individual de munca ori a unei relatii contractuale intre parti, dupa caz.

De asemenea, potrivit prevederilor pct. 69 lit. f) şi g) date în aplicarea art. 55 alin. (3) lit. b) din Codul fiscal , la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, cum ar fi:

f) contravaloarea folosintei unei locuinte in scop personal si a cheltuielilor conexe de intretinere, cum sunt cele privind consumul de apa, consumul de energie electrica si termica si altele asemenea, cu exceptia celor prevazute in mod expres la art. 55 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal .
Potrivit prevederilor art. 21 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal , cheltuielile salariale si/sau asimilate acestora, care nu sunt impozitate la angajat, cu exceptia prevederilor titlului III, reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

In concluzie autoritatile pot considera cheltuiala cu chiria acelui apartament un beneficiu in natura pentru angajatul care este delegat in perioada respectiva. Intr-o abordare si mai agresiva o pot considera o cheltuiala nedeductibila la nivelul impozitului pe profit (nefiind considerate o cheltuiala efectuata in scopul desfasurarii activitatii economice).

Totodata, puteti sustine deductibilitatea cheltuielii cu chiria la nivel de firma prin notificarea/inregistrarea apartamentului respectiv ca si punct de lucru (formular 060). In continuare trebuie sa demonstrati activitatea economica desfasurata (contracte locale incheiate, corespondente care sa ateste aceste intalniri cu clientii in localitatea respectiva, foi de parcurs).

Va trebui sa demonstrati caracterul de continuitate/permanenta al acestor intalniri (daca aceste intalniri au loc o data pe luna, nu veti putea justifica o chirie platita lunar ca fiind in scopul activitatii economice; astfel autoritatile o vor considera nedeductibila). Nu exista in Codul fiscal o prevedere expresa privind documente justificative.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente sunt necesare la deducerea chiriei?":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.