Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce documente sunt obligatorii pentru comis-voiajori si comenzile catre agentii de vanzari?

26-Feb-2015
3335


In cazul in care o firma de distributie face livrari si catre persoane fizice pe baza comenzilor luate de catre agentii de vanzari, stabilim care sunt documentele ce trebuie intocmite de catre firma de distributie.

Precizam ca in legislatia din Romania, termenul de comis-voiajor nu este niciunde definit.

Conform DEX, comis-voiajorul este " Persoana care se ocupa cu mijlocirea vinzarilor de marfuri, deplasindu-se in diverse locuri in cautarea unor beneficiari."

In OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dar proaspat modificata si completata prin OUG 91/2014, se arata:
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

"Art. 1
(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmineze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.


Art. 2
Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati:
h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

Art. 21
in situatiile in care pentru incasarea cu numerar a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul si a serviciilor efectuate catre populatie, in cazul activitatilor prevazute la art. 2 lit. f), g), h), i), j), k) si l) nu sunt utilizate aparate de marcat electronice fiscale, este obligatorie emiterea de chitante, in conditiile legii."

Conform art. 4 din Normele metodologice din 2003 de aplicare a OUG 281/1999, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intimplator de catre agentii economici, altii decit comerciantii cu amanuntul.

Din cele prezentate, se intelege faptul ca societatea dvs, atita timp cit face livrari de bunuri catre populatie cu caracter permanent, trebuie sa aiba inscris in obiectul de activitate coduri CAEN aferente comertului cu amanuntul (direct catre populatie).

Dar, avind in vedere faptul ca spuneti ca livrarea catre populatie se face pe baza de comanda luata de catre agentii dvs de vinzari, codurile CAEN potrivite ar fi cele care se refera la comert cu amanuntul care nu se desfasoara prin magazien proprii (specializate).

Astfel de coduri CAEN ar fi 4799 - Comert cu amanuntul efectuat in afara magazinelor, standurilor, chioscurilor si pietelor sau 4791 - Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet (desi acesta din urma nu se incadreaza activitatii dvs, deoarece nu aveti activitate de comert prin internet).

Daca analizam exceptia de la utilizarea caselor de marcat fiscale (litera h) de mai sus), se constata ca aceasta exceptie este data pentru comertul facut prin comis voiajori (persoane care nu iau o comanda prealabila) sau pentru livrarea produselor prin corespondenta (adica prin curieri, cu plata ramburs la acestia, care, pentru incasarea banilor, emit un document propriu), insa nu este exceptat comertul efectuat pe baza de comanda.

Intelegem ca agentii dvs iau comanda de la persoane fizice, le livreaza bunurile direct acestora si incaseaza banii numerar.

In aceasta situatie, societatea dvs nu este exceptata de la utilizarea casei de marcat.

Astfel, documentele care trebuie emise sint urmatoarele:
- comanda primita de la clientii persoane fizice;
- bonul fiscal emis de casa de marcat, care se ataseaza produselor ce se livreaza persoanelor fizice de catre agentii dvs, care vor incasa banii de la destinatari.

In cazul in care clientul - persoana fizica - solicita si factura, atunci sinteti obligat sa o emiteti (impreuna cu bonul fiscal), tinind cont de prevederile art. 155 alin. (19) din Codul fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce documente sunt obligatorii pentru comis-voiajori si comenzile catre agentii de vanzari?":
Rating:

Nota: 4.28 din 9 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.