Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce e nou privind modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA?

03-Mar-2014
1492
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 133/24.02.2014, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 235/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3.331/2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare.

In documentarul de mai jos, prezentam cele mai importante prevederi ale actelor normative mentionate.


Modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA se aplica in urmatoarele situatii:

- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153^1 alin. (4) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA, in conformitate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. b) alin. (2), (4) sau (5) ori ale art. 153^1 alin. (1), dupa caz, din Codul Fiscal;

- pentru inregistrarea in scopuri de TVA, din oficiu, potrivit dispozitiilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul Fiscal, a persoanelor impozabile, daca au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri TVA, pentru situatiile prevazute la art. 153 alin. (9) lit. a) si b) din Codul Fiscal;
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153^1 alin. (11), dupa caz, din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispozitiilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153^1 alin. (11) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile aflate in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului;

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna calendaristica si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice;

- pentru anularea, potrrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal, a inregistrarii in scopuri de TVA, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica, sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;

- pentru anularea inregistrarii, pentru achizitii intracomunitare, in scopuri de TVA, conform art. 153^1 din Codul Fiscal, cand persoana respectiva se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal;

- pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei care nu era obligata sa solicite inregistrarea sau nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal.

Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile mentionate, organul fiscal competent procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul Fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA.

Inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA a unei persoane impozabile se considera valabila incepand cu:

- data reactivarii contribuabilului prin decizie a organului fiscal competent, in cazul contribuabililor declarati inactivi conform prevederilor art. 78^1 din Codul de Procedura Fiscala;

- data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii, in cazul contribuabililor care si-au inscris in registrul comertului mentiuni privind incetarea suspendarii temporare a activitatii;

- data comunicarii deciziei privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, pentru alte situatii decat cele mentionate.

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor se efectueaza:

- de la data declararii ca inactivi, in conditiile legii;

- de la data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;

- de la data comunicarii deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA de catre organul fiscal, in situatia in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;

- din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere a celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare.

De asemenea, prin actul normativ mentionat, a fost aprobat si formularul fiscal "Decizie privind inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (8) si alin. (9^1) lit. a)/art. 153^1 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare".

Sursa: www.finantevalcea.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce e nou privind modificarea, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.