Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce facilitati fiscale exista pentru impozitele pe salarii?

17-Dec-2012
3953
In raport cu impozitul pe salarii datorat de persoanele fizice, veniturile neimpozabile sunt cuprinse la art. 55 alin. (4) din Codul fiscal.

Astfel, putem aminti:

- posibilitatea acordarii de catre angajator de venituri neimpozabile pentru salariat, conform art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal , sub forma de ajutoare de inmormantare, ajutoare pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, ajutoare pentru bolile grave si incurabile, ajutoare pentru nastere, venituri reprezentand cadouri pentru copiii minori ai salariatilor, cadouri oferite salariatelor in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, contravaloare a transportului la si de la locul de munca al salariatului, cost al prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca;

- scutirea de impozit pe salarii pentru veniturile din salarii realizate de catre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, conform art. 55 alin. (4) lit. k1) din Codul fiscal

- scutirea de
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
impozit pe salarii pentru veniturile din salarii, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator, conform art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal ; veniturile din salarii, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator reprezinta venituri care nu sunt incluse in veniturile salariale si care nu se impoziteaza, in intelesul impozitului pe salarii, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal .

Incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator se face potrivit conditiilor aprobate prin OMMSSF/MCTI/MFP nr. 250/189/748/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 29 iunie 2004.

In randul angajatorilor care acorda pot salariatilor sai facilitatea stabilita de prevederile Codului fiscal intra agentii economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN Rev.2 implementata la nivel national incepand cu 01.01.2008, conform OPINS nr. 337/2007 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), precum si persoanele juridice romane de drept public.

Astfel cum se prevede la art. 4 din OMFP 250/2004, scutirea de impozit pe venit prevazuta de art. 55 alin. (4) lit. l) din Legea 571/2003 se aplica lunar numai pentru veniturile de natura salariala obtinute in baza unui contract individual de munca. Asadar, scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii realizate ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator se acorda in baza art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal daca sunt indeplinite conditiile mentionate in Ordinul nr. 250/189/748/2004.

Pentru a beneficia de scutire de la plata impozitului pe salarii, trebuie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- posturile pe care sunt angajati corespund ocupatiilor de analist, programator, proiectant de sistem informatic, inginer/programator de sistem informatic, administrator baze de date, inginer software sau manager de proiect informatic;
- postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;

- au diploma de absolvire a unei forme de invatamant superior de lunga durata, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata, avand inscrisa una dintre specializarile: Automatica, Calculatoare, Informatica, Matematica, Cibernetica, Electronica, respectiv una dintre specializarile Automatica si informatica industriala, Calculatoare, Inginerie electrica si calculatoare, Electronica, Electronica aplicata, Electronica si telecomunicatii, Comunicatii, Matematica, Matematica informatica, Informatica, Informatica economica, Informatica aplicata, Cibernetica si informatica economica, Cibernetica si previziune economica, Contabilitate si informatica de gestiune;
- presteaza efectiv una dintre activitatile de analist , programator, proiectant de sistem informatic, inginer sau programator de sistem informatic, administrator al bazei de date , inginer de software , manager de proiect;

- angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit. In acest sens, va trebui sa organizeze evidenta contabila astfel incat sa poata fi evidentiat distinct in balanta analitica venitul ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract.

Persoanele care pot beneficia de scutirea de la plata impozitului pe salarii nu beneficiaza si de scutirea de la plata contributiilor sociale obligatorii, datorandu-se toate contributiile calculate in raport cu veniturile din salarii.

Putem aminti de asemenea de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatorii microintreprinderi apartinand intreprinzatorilor debutanti confor OUG 6/2011, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.

In raport cu obligatiile privind contributiile sociale datorate pentru veniturile din salarii realizate de persoanele fizice, acestea sunt cuprinse in Capitolul I din Titlul IX indice 2 din Codul fiscal . Sunt prevazute atat exceptii generale de la plata tuturor contributiilor cuprinse la art. 296 indice 15, cat si exceptii specifice de la plata anumitor contributii in functie de veniturile realizate prevazute de art. 296 indice 16.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce facilitati fiscale exista pentru impozitele pe salarii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.