Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce facilitati fiscale exista pentru impozitele pe salarii?

17-Dec-2012
4077
In raport cu impozitul pe salarii datorat de persoanele fizice, veniturile neimpozabile sunt cuprinse la art. 55 alin. (4) din Codul fiscal.

Astfel, putem aminti:

- posibilitatea acordarii de catre angajator de venituri neimpozabile pentru salariat, conform art. 55 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal , sub forma de ajutoare de inmormantare, ajutoare pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, ajutoare pentru bolile grave si incurabile, ajutoare pentru nastere, venituri reprezentand cadouri pentru copiii minori ai salariatilor, cadouri oferite salariatelor in masura in care valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei, contravaloare a transportului la si de la locul de munca al salariatului, cost al prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca;

- scutirea de impozit pe salarii pentru veniturile din salarii realizate de catre persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, conform art. 55 alin. (4) lit. k1) din Codul fiscal

- scutirea de
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
impozit pe salarii pentru veniturile din salarii, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator, conform art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal ; veniturile din salarii, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator reprezinta venituri care nu sunt incluse in veniturile salariale si care nu se impoziteaza, in intelesul impozitului pe salarii, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal .

Incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator se face potrivit conditiilor aprobate prin OMMSSF/MCTI/MFP nr. 250/189/748/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 29 iunie 2004.

In randul angajatorilor care acorda pot salariatilor sai facilitatea stabilita de prevederile Codului fiscal intra agentii economici care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei in conformitate cu legislatia in vigoare, al caror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN Rev.2 implementata la nivel national incepand cu 01.01.2008, conform OPINS nr. 337/2007 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), precum si persoanele juridice romane de drept public.

Astfel cum se prevede la art. 4 din OMFP 250/2004, scutirea de impozit pe venit prevazuta de art. 55 alin. (4) lit. l) din Legea 571/2003 se aplica lunar numai pentru veniturile de natura salariala obtinute in baza unui contract individual de munca. Asadar, scutirea de la plata impozitului pe veniturile din salarii realizate ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator se acorda in baza art. 55 alin. (4) lit. l) din Codul fiscal daca sunt indeplinite conditiile mentionate in Ordinul nr. 250/189/748/2004.

Pentru a beneficia de scutire de la plata impozitului pe salarii, trebuie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- posturile pe care sunt angajati corespund ocupatiilor de analist, programator, proiectant de sistem informatic, inginer/programator de sistem informatic, administrator baze de date, inginer software sau manager de proiect informatic;
- postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;

- au diploma de absolvire a unei forme de invatamant superior de lunga durata, eliberata de o institutie de invatamant superior acreditata, avand inscrisa una dintre specializarile: Automatica, Calculatoare, Informatica, Matematica, Cibernetica, Electronica, respectiv una dintre specializarile Automatica si informatica industriala, Calculatoare, Inginerie electrica si calculatoare, Electronica, Electronica aplicata, Electronica si telecomunicatii, Comunicatii, Matematica, Matematica informatica, Informatica, Informatica economica, Informatica aplicata, Cibernetica si informatica economica, Cibernetica si previziune economica, Contabilitate si informatica de gestiune;
- presteaza efectiv una dintre activitatile de analist , programator, proiectant de sistem informatic, inginer sau programator de sistem informatic, administrator al bazei de date , inginer de software , manager de proiect;

- angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit. In acest sens, va trebui sa organizeze evidenta contabila astfel incat sa poata fi evidentiat distinct in balanta analitica venitul ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract.

Persoanele care pot beneficia de scutirea de la plata impozitului pe salarii nu beneficiaza si de scutirea de la plata contributiilor sociale obligatorii, datorandu-se toate contributiile calculate in raport cu veniturile din salarii.

Putem aminti de asemenea de scutirea de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate de angajatorii microintreprinderi apartinand intreprinzatorilor debutanti confor OUG 6/2011, pentru veniturile aferente timpului lucrat de cel mult 4 salariati, angajati pe perioada nedeterminata. Aceasta perioada constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii, iar pentru stabilirea si calculul drepturilor prevazute de Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza castigul salarial mediu brut lunar, pentru care asiguratul plateste contributia individuala de asigurari sociale. Pentru fiecare salariat, scutirea nu se acorda pentru veniturile salariale lunare care depasesc cuantumul castigului salarial mediu brut pe economie din anul anterior.

In raport cu obligatiile privind contributiile sociale datorate pentru veniturile din salarii realizate de persoanele fizice, acestea sunt cuprinse in Capitolul I din Titlul IX indice 2 din Codul fiscal . Sunt prevazute atat exceptii generale de la plata tuturor contributiilor cuprinse la art. 296 indice 15, cat si exceptii specifice de la plata anumitor contributii in functie de veniturile realizate prevazute de art. 296 indice 16.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce facilitati fiscale exista pentru impozitele pe salarii?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.