Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce impozit retinem dupa plata catre un PFA pentru servicii cadastru

02-Mar-2012
2869
Un PFA a intocmit un cadastru pentru unul din imobilele societatii, pentru acest serviciu eliberand factura. Se va stabili in randurile urmatoare daca societatea are obligatia retinerii impozitului de 10%, conform art. 52 din Codul fiscal, calcularii si retinerii CAS-ului 10.5%, precum si a platii somajului.

Raspuns:

Odata cu intrarea in vigoare a noului Cod civil la data de 1 octombrie 2011, si urmare si a modificarilor aduse Codului fiscal incepand cu 1 ianuarie 2012, au aparut o serie de probleme in aplicarea prevederilor art. 52 alin. (1) lit. b) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal cu referire la modalitatea de efectuare a platilor anticipate pentru veniturile din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil , sfera contractelor civile fiind mult mai larga in baza noilor prevederi ale Codului civil .

In vederea clarificarii acestor probleme, administratia fiscala a redactat OMFP 247/2012 cu scopul de a distinge intre veniturile pentru care platile se efectueaza prin retinere la sursa de catre platitorul de venit potrivit art. 52 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal , de cele pentru care platile se efectueaza de catre persoana fizica trimestrial potrivit art. 82 din Codul fiscal , ordin publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, 129 din 22 februarie 2012.

In baza acestui act normativ, se poate intelege ca platitorii de venituri care incheie contracte civile cu persoanele fizice care desfasoara activitati independente fiind organizate ca
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale precum si persoanele fizice care realizeaza venituri din profesii libere, individual sau intr-o forma de asociere, nu vor avea obligatia de a calcula, retine si vira impozitul reprezentand plata anticipata in contul impozitului anual datorat de beneficiarii de venit.

Aceste persoanele fizice au obligatia sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit stabilite de organul fiscal competent, pe baza venitului anual estimat sau a venitului net realizat in anul precedent, dupa caz conform art. 82 din Codul fiscal .

Platitorii de astfel de venituri nu au obligatii privind calculul, retinerea si virarea impozitului reprezentand plata anticipata in contul impozitului anual datorat de beneficiarii de venit.

Fac exceptie veniturile platite beneficiarilor, in baza urmatoarelor tipuri de contracte:
- contracte de comision, mandat comercial si de consignatie, calificate drept contracte civile dupa data de 1 octombrie 2011, precum si in cazul contractului de agent;
- contractelor civile (considerand ca fiind altele decat cele in raport cu persoanele fizice care desfasoara activitati independente fiind organizate ca persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale precum si persoanele fizice care realizeaza venituri din profesii libere, individual sau intr-o forma de asociere).

Independent de aceste precizari, se vor aplica si prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal , pentru veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara operand obligatia platitorilor de a calcula retine si vira impozitul prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate

In aceste conditii, OUG 58/2010 nu se va aplica si contractelor civile incheiate cu persoanele fizice care desfasoara activitati independente fiind organizate ca persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale precum si persoanele fizice care realizeaza venituri din profesii libere, individual sau intr-o forma de asociere, platitorul neavand ca regula generala obligatia calculului, retinerii si virarii impozitului pe venit si a contributiilor sociale, plata acestora cazand in sarcina persoanei fizice.

Asadar, in cazul prezentat nu aveti obligatia retinerii impozitului pe venit si nici a contributiilor sociale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce impozit retinem dupa plata catre un PFA pentru servicii cadastru":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

05-Mar-2012

NU este PFA este profesie libera are personalitate juridica





Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.