Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce impozite pe cladiri aduce 2012

06-Feb-2012
1966
Cele mai recente modificari ale normelor metodologice, incluzand aici HG 50/2012 publicata in Monitorul Oficial nr 79 din 31 ianuarie 2012, stabilesc noi reguli in ceea ce priveste impozitarea cladirilor atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.

In ceea ce priveste facilitatile la plata impozitului pe cladiri in cazul lucrarilor de reabilitare energetica a cladirilor, si a lucrarilor de crestere a calitatii arhitectural ambientale a acestora, noile reglementari fac referire la faptul ca deciziile aferente acestor situatii vor fi luate de catre consiliile locale.

OG 30/2011, intrata in vigoare anul trecut in septembrie, prevedea ca persoanele juridice care nu si-au reevaluat cladirile in ultimii 5 ani vor plati cote mult mai mari de impozit, cuprinse intre 10% - 20% si 30% - 40% din valoarea de inventar a cladirii inregistrata in contabilitatea persoanelor juridice, pana la sfarsitul lunii in care s-a efectuat prima reevaluare. Anul trecut, cota de impozitare pentru aceste cladiri era de numai 5-10%.

Numai ca in OG 30/2011 modul in care se va aplica fiecare procent in parte nu era clar, acesta urmand sa fie detaliat in normele metodologice. Acestea exemplifica modul in care se calculeaza procentele. Astfel, daca la data de 31.12.2010, un contribuabil a inregistrat in contabilitate reevaluarea cladirilor, iar dupa aceasta data nu se mai efectueaza nicio reevaluare, in anii urmatori, cota impozitului pe cladiri va fi:
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

a) intre 0,25-1,50%, in anii 2011, 2012 si 2013;
b) intre 10-20%, in anii 2014 si 2015;
c) intre 30-40%, in anul 2016 si urmatorii.

In cazul impozitului pe cladirile apartinand persoanelor fizice, s-au adaugat reglementari noi, care prevad detaliat atat modul de calcul al valorii impozabile in functie de suprafata cat si al ajustarilor valorii impozabile in functie de rangul localitatii si zona in care este amplasata cladirea.
In privinta facilitatilor care pot fi acordate proprietarilor care au facut reabilitare termica sau lucrari crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, modul in care vor fi acordate acestea a ramas tot in coada de peste.

Tot prin OG 30/2011 s-a stabilit ca se pot acorda de catre Consiliul Local scutiri de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minimum 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare. De asemenea, s-a mai stabilit ca se poate acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri/taxei pe cladiri pe o perioada de 5 ani consecutivi si pentru proprietarii care executa lucrari crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor.

Insa, normele metodologice spun doar ca aceste facilitati pot fi acordate prin hotarari ale consiliilor locale adoptate in cursul anului pe baza criteriilor si procedurilor stabilite de catre acestea. Deci, nimic nou. Ramane sa asteptam in continuare hotararile consiliilor locale.

Sursa: finantistii.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce impozite pe cladiri aduce 2012":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.