Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce masuri ia Parlamentul European pentru colectarea taxelor fraudate

24-Mai-2013
679
In perioada urmatoare, taxele fraudate ar trebui sa cunoasca o reducere semnificativa, ca urmare a masurilor pe care Parlamentul European le promoveaza.

In concret, printr-o rezolutie recenta, PE a cerut ca pana in 2020 sa se injumatateasca decalajul fiscal, actualmente in valoare de un trilion de euro.

O alta rezolutie, votata de asemenea marti, prezinta alte beneficii pe care o mai buna coordonare a sistemelor de taxare le-ar aduce statelor membre.

Dimensiunea fraudelor fiscale transfrontaliere este scandaloasa, iar masurile nationale unilaterale nu vor fi suficienta sa o infranga", a spus Mojca Kleva Kekus (S&D, SI), raportorul pentru rezolutia privind evaziunea fiscala.

"Avem nevoie de o platforma comuna pentru ca in viitor sa schimbam informatii privind taxele si sistemele de taxare care contribuie la cresterea economica. Nu avem nevoie de mai multe
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
taxe, ci de mai multi oameni si mai multe companii care sa le plateasca", a spus Ildiko Gáll-Pelcz (PPE, HU), care a elaborat raportul anual privind fiscalitatea.

Recuperarea taxelor

Nevoia principala este de a reduce decalajul fiscal, si anume veniturile pierdute prin metodele ilegale ale fraudei fiscala si evaziunii, dar si prin evitarea legala a taxelor si prin planificarea fiscala agresiva care exploateaza lacunele, inadvertentele intre sistemele de taxare si absenta cooperarii in interiorul UE si internationale, se arata in textul prezentat de Kekus. Taxele necolectate sunt de aproximativ 2000 euro pe cetatean european, pe an.

Lista neagra a paradisurilor fiscale

Rezolutia cere statelor membre sa cada de acord asupra unei definitii clare, la nivel UE, a "paradisului fiscal" si sa creeze o lista neagra comuna a acestor jurisdictii, in scopul de combate frauda fiscala si evitarea taxelor.

Fara finantare publica pentru evazionisti

Datoria statelor membre care cer asistenta financiara de a-si imbunatati capacitatea de colectare a taxelor si de a combate evaziunea fiscala trebuie sa acopere si spalarea de bani, evitarea taxelor si planificarea fiscala agresiva, adauga deputatii.

Nu trebuie acordate finantari europene sau ajutoare de la stat companiilor care incalca standardele de taxare UE, iar firmele care depun candidaturi pentru licitatii publice trebuie sa dea informatii despre orice amenzi sau sentinte primite pentru chestiuni legate de taxe si impozite. Autoritatile publice trebuie sa aiba dreptul de a termina un contract daca prestatorul incalca ulterior obligatiile sale referitoare la taxe si impozite, se mai spune in text.

Statele membre vor utiliza bazele de date ale vehiculelor cu motor, terenurilor si iahturilor, precum si denuntatori protejati si surse jurnalistice pentru a ajuta la identificarea evaziunii fiscale, spun deputatii.

Vami si TVA

Intrucat taxele nu sunt administrate la nivel UE, doar statele membre pot sa combata frauda fiscala. Deputatii le cer sa lucreze impreuna pentru a armoniza bazele de taxare, pentru a aplica masuri care sa impiedice firmele sa mute profitul in paradisuri fiscale pentru a evita taxele si pentru a imbunatati verificarea incrucisata a datelor vamale si fiscale in scopul reducerii fraudarea TVA-ului.

In cele din urma, deputatii cer UE sa preia conducerea in eforturile forurilor multinationale de a imbunatati transparenta fiscala si schimbul de informatii. In text se arata ca evitarea taxelor aduce in tarile in curs de dezvoltare o pierdere estimata de 125 miliarde de euro pe an, adica aproape de dublul sumelor pe care aceste state le primesc sub forma ajutorului international.

Pentru a incuraja potentialul cresterii economice a UE si pentru a minimiza o competitie daunatoare in domeniul taxarii, deputatii propun in rezolutia privind fiscalitatea anuala un sistem numit "sarpe fiscal" pentru facilitarea coordonarii la nivelul UE, pentru a oferi informatii privind taxele si pentru a tine evidenta reducerilor si cresterilor in structura de taxare a fiecarui stat.

Sursa: Parlamentul European


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce masuri ia Parlamentul European pentru colectarea taxelor fraudate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.