Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce metoda de restructurare e mai buna pentru evitarea falimentului: consensul, concordatul preventiv sau insolventa?

10-Dec-2010
1470
Oamenii de afaceri, directorii de resurse umane, avocatii, specialistii in insolventa si bancherii spun ca, indiferent de modalitatea de restructurare aleasa de o companie aflata in dificultate, scopul oricarei reduceri de costuri trebuie sa fie generarea unei cresteri imediate a businessului. Cert este insa ca "un creditor trebuie sa primeasca ceea ce i se datoreaza", potrivit unui articol din Codul civil, asa ca pretul unei restructurari se plateste pe termen lung, unii actionari reusind sa foloseasca profitul in scop personal abia peste 7 ani de la lansarea planului de reorganizare.

"Atunci cand faci o restructurare de personal, reduci foarte mult din costuri, iar acest lucru trebuie sa se faca foarte rapid. Insa trebuie sa pas?trezi performanta oamenilor ramasi, pentru ca acestia sa aiba dorinta sa mai vina la lucru chiar si dupa ce multi dintre colegii lor au plecat. In programele de plecari voluntare, cel mai putin dureroase dintre procesele de restructurare, se intampla adesea ca aceia care se inscriu primii sa fie tocmai cei pe care ai vrea sa-i tii", a spus Anca Georgescu, director executiv de resurse umane in cadrul Romtelecom.

Circa 4.000 de angajati ai Romtelecom au fost disponibilizati in perioada 2007- 2010, ca urmare a unui plan de restrucrutare implementat de companie din nevoia de reducere de costuri si de a se repozitiona pe piata, in prezent compania ramanand cu 8.600 de salariati.

Exista trei modalitati de restructurare a unei afaceri cu probleme, una este restructurarea consensuala (o procedura care nu presupune implicarea factorilor juridici, intelegerile fiind facute intre reprezentantii companiei si creditori), restructurarea semijudiciara prin concordatul preventiv sau mandatul ad-hoc (prin care se analizeaza situatia companiei, sub supravegherea unui practician in insolventa si se elaboreaza un plan care trebuie acceptat de catre creditori) si insolventa (procedura prin care se elaboreaza un plan de reorganizare a companiei, care este protejata prin lege de creditori).

"Un principiu mentionat in Codul civil spune ca ?Un creditor trebuie sa primeasca ceea ce i se datoreza, chiar cand valoarea lucru?lui ar fi egala sau mai mare?. Intrebarea este cat poate fi de valid un astfel de principiu atunci cand vorbim de restructurare", a spus Monica Iancu, senior associate in cadrul firmei de avocatura Peli Filip.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Sursa: Ziarul financiar

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce metoda de restructurare e mai buna pentru evitarea falimentului: consensul, concordatul preventiv sau insolventa?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.