Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?

13-Ian-2015
3300
Analiza urmatoare se refera la obligatia colectarii, declararii si platii TVA in cazul unei societati care-si vinde activele in urma declansarii procedurii de lichidare, ca urmare a falimentului acesteia. Astfel, verificam daca o societate platitoare de TVA care intra in insolventa datoreaza TVA pentru activele care se vand in cadrul procedurii de lichidare.

De asemenea, daca societatea nu mai este platitoare de TVA pentru ca nu a avut deconturi cu sume, stabilim daca in cadrul procedurii de lichidare pentru vanzarea activelor va datora TVA.

In speta de mai sus, o societate comerciala va efectua livrari de bunuri, cu mentiunea ca aceasta se afla in procedura de lichidare ca urmare a declararii insolventei. Astfel, intelegem ca societatea se afla in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Intelegem ca societatea respectiva are anulata din oficiu inregistrarea in scopuri TVA de catre organul fiscal competent ca urmare a faptului ca nu a inregistrat si declarat in deconturile de TVA achizitii sau livrari de bunuri/ servicii pe o perioada de 6 luni consecutive, conform art.153 alin.9 lit.e) - Cod fiscal.

Beneficiarul achizitiei bunurilor de la societatea respectiva are dreptul de deducere a taxei inscrise in factura emisa de societatea vanzatoare, chiar daca aceasta are anulata din oficiu inregistrarea de platitor TVA, avand in vedere ca se afla in procedura falimentului potrivit Legii 85/2006, conform art. 11 alin.(1^4)- Cod fiscal.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

In acelasi timp societatea furnizoare, care are anulata din oficiu inregistrarea de platitor de TVA, avand in vedere prevederile art.11 alin.(1^3)- Cod fiscal, este supusa obligatiei de plata a TVA colectata, in conformitate cu prevederile titlului VI, aferenta operatiunilor taxabile desfasurata in perioada respectiva. Societatea va emite factura cu TVA colectata.


Conform art.156^3 alin.(10) lit.a) - Cod fiscal, societatea comerciala al carui cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat potrivit prevederilor art.153 alin.(9) lit.e) trebuie sa depuna o declaratie privind taxa colectata care trebuie platita (Declaratia 311), pana la data de 25 inclusiv ale lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilittea taxei pentru livrarea de bunuri. Decaratia se depune la organul fiscal competent, in evienta caruia se afla societatea, conform O ANAF 2224/2013.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce obligatii are o societate in ce priveste TVA la vanzarea activelor dupa lichidare?":
Rating:

Nota: 4.65 din 10 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.