Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?

22-Dec-2014
1575

Daca PFA este neinregistrat in scopuri de TVA ( fie ca nu a depasit plafonul, fie ca nu a solicitat, fie ca are o activitate scutita de TVA: in special activitatiile financiare (intermedieri sau cele bancare), dar si cele de sanatate, de asigurari si altele).



In cazul achizitiei de bunuri sau servicii UE, PFA trebuie sa procedeze astfel:

a)sa se inregistreze ca platitor de TVA (normal sau special conform art 153^1 din Codul fiscal).
Atragem atentia ca inregistrarea speciala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal este numai pentru tranzactii cu parteneri intracomunitari si nu ofera calitatea de platitor de TVA si pentru operatiuni din Romania. In cazul acesta, al inregistrarii speciale, ANAF va va atribui un cod de TVA cu RO diferit de CIF-ul firmei Dvs. Daca PFA insa se inregistreaza normal in scop de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, atunci acesta devine platitor de TVA pentru toate tranzactiile derulate, inclusiv pentru cele cu parteneri din Romania, iar ANAF va adauga atributul fiscal RO la CIF-ul pe care il aveti.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

b)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
c)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html
d)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

e)se primeste factura fara TVA
f)se declara achizitia in declaratia 301 - decont special de TVA, daca inregistrarea in scop de TVA este una speciala si nu normala. Daca inregistrarea in scop de TVA este normala - confform art 153 din Codul fiscal, se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;

g) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S.
h) In cazul inregistrarii speciale in scop de TVA si depunerii Decontului de TVA cod 301 se face plata efectiv la trezorerie in contul de TVA de plata, cu codul de TVA al platitorului respectiv cod de TVA special. Suma de plata este 24% din valoarea facturii de achizitie. In cazul inregistrarii normale in scop de TVA - nu se plateste TVA efectiv ci se efectueaza taxarea inversa iar operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii.

In cazul in care efectuati numai achizitii intracomunitare de bunuri ( nu si servicii), veti putea efectua astfel de achizitii fara sa solicitati inregistrarea speciala/normala in scop de TVA conform art. 153^1 din Codul fiscal pana la plafonul de achizitii de 10.000 euro/an, la curs BNR din 01 ianuarie 2007 (respectiv 35000 lei).

In acest caz, iar furnizorul de bunuri din tara UE va va emite factura cu TVA, adica sa platiti TVA-ul din tara respectiva, sin u aveti obligatia depunerii decontului special de tva si declaratia 390.
In cazul in care PFA are cod de TVA cu RO - este deja inregistrat in scop de TVA, va trebui:

a)sa se inregistreze in Registrul Operatorilor Intracomunitari
b)sa se verifice ca sunt un baza de date europeana VIES:http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vatResponse.html

c)sa prezinte furnizorului din UE codul fiscal
in formatul : RO 123456

d)se primeste factura fara TVA;
e)se va depune decont de TVA formualr 300 si veti efectua taxarea inversa;
f) se declara tranzactia in declaratia 390 : achizitie intarcomunitara de bunuri - cod operatiune A sau achizitie intracomunitara de servicii: cod operatiune S;

g) operatiunea se declara fie la rd. 5, 5.1 si 18,18.1 - achizitia de bunuri, fie la rd. 7, 7.1 si 20, 20.1 - achizitia de servicii


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce procedura urmam pentru a face achizitii intracomunitare in calitate de PFA?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.