Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015

29-Apr-2015
2658

Arhivarea documentelor, atunci cand este realizata corect si conform legislaitiei, scuteste firmele de amenzi si pierderi financiare. Serviciile de arhivare a documentelor sunt indispensabile atat marilor companii, cat si celor mai mici firme. Motivul este cat se poate de clar. Fara arhivare corecta a documentelor, se pierd bani, direct si indirect.

Se pierde timp, se iroseste energia angajatilor, sunt ratacite documente importante sau se iroseste spatiul cu stocarea unor documente ce au depasit termenul legal de pastrare.

In mod clar, vom evita orice pierdere financiara prin colaborarea cu profesionisti din domeniul arhivarii documentelor. Doar o firma autorizata detine personalul specializat apt sa ia cele mai corecte decizii cu privire la organizarea si depozitarea arhivelor. Mai mult, doar o firma autorizata in domeniu detine spatiul care sa intruneasca toate conditiile agreate de lege.

Atentie la faptul ca Legea Arhivelor Nationale (nr. 16/1996) solicita creatorilor de documente respectarea unor conditii importante in ceea ce priveste organizarea/arhivarea documentelor, precum si pastrarea si depozitarea acestora.

Noutatile din Legea Contabilitatii, referitoare la obligatiile de arhivare

Legea Contabilitatii, actualizata anul acesta, aduce modificari importante, in privinta obligatiilor de arhivare a documentelor, de care vom tine cont pentru a evita sanctiuni instituite de organele de control.

Atentie la prevederile art. 25 din Legea Contabilitatii, conform carora, in situatia reorganizarii persoanelor juridice, acestea vor lua masuri in vederea pastrarii si arhivarii, conform legii, a documentelor justificative si a registrelor de

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
contabilitate.

Mai mult, conform art. 41, se considera contraventie nerespectarea reglementarilor legale referitoare la arhivarea si pastrarea documentelor contabile.

Aceasta contraventie se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei.

Legislatia contabila nu poate fi respectata intocmai daca nu suntem in permanenta la curent cu orice modificare legislativa si daca nu avem competentele necesare pentru punerea corecta in practica.

Putem ajunge sa respectam o lege ale carei prevederi nu mai sunt valabile sau putem aplica gresit o prevedere legala, cu cele mai bune intentii. Iar interpretarea gresita a legii nu a fost niciodata o scuza acceptata de inspectorii veniti in control.

 

Avand in vedere aceste aspecte, beneficiile arhivarii documentelor prin intermediul specialistilor in arhivare devin evidente: certitudinea respectarii legislatiei si prevenirea pierderilor financiare cauzate de potentiale amenzi.Pe de alta parte, alte beneficii suplimentare se cer deopotriva amintite aici:

- Se realizeaza o evaluare gratuita a situatiei curente, de catre un specialist in arhivistica;
- Arhiva este organizata corect, astfel incat sa se asigure acces rapid la documentele necesare;
- Arhiva dvs. va fi pastrata in spatii autorizate si avizate;
- Costurile pentru dvs. vor fi reduse pe termen lung.

- Optimizati timpul de lucru al angajatilor dvs., degrevandu-i de sarcini ce se cer indeplinite de catre profesionisti cu specializare in domeniu.

 

Pentru mai multe detalii despre serviciile de arhivare, va indrumam catre site-ul Archivit. Aici veti putea vizualiza si imagini din singura cladire din Romania construita exclusiv cu scopul depozitarii arhivei.

 

Contact Archivit

Madalina Jigmond
Key Account Manager
Tel. 021.320.38.35
Email: sales@archivit.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre arhivarea documentelor, conform Legii Contabilitatii, in 2015":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.