Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscale

04-Nov-2011
3065
Prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost modificata si completata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata. in acest context, contribuabilii care au in derulare esalonari la plata pot beneficia de facilitatile fiscale privind anularea penalitatilor.

Pentru obligatiile administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), organul fiscal poate acorda urmatoarele inlesniri la plata:

- esalonarea la plata, la cererea contribuabililor, a obligatiilor fiscale, cu exceptia penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata;

- amanarea la plata, in conditiile legii, a penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate la plata, in vederea anularii, pana la ultimul termen de plata din esalonarea la plata acordata.

Inlesnirile la plata se acorda pentru toate obligatiile fiscale administrate de ANAF inscrise in certificatul de atestare fiscala.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii


Procedura pentru esalonarea la plata

Pentru obtinerea esalonarii la plata, trebuie parcurse urmatoarele etape: depunerea cererii de esalonare la plata, insotita de documente justificative; eliberarea certificatului de atestare fiscala; emiterea acordului de principiu; constituirea garantiilor; emiterea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale si a deciziei de amanare la plata a penalitatilor de intarziere.

Termenul de finalizare a procedurii este de cel mult 60 de zile de la inregistrarea cererii. Procedura este valabila atat pentru persoanele juridice cat si pentru persoanele fizice.

Cererea de acordare a esalonarilor la plata trebuie sa cuprinda: datele de identificare ale contribuabilului, perioada pentru care se solicita esalonarea la plata, suma totala, justificarea starii de dificultate generate de lipsa temporara de disponibilitati banesti si cauzele acesteia, precizari daca s-a mai beneficiat de o alta esalonare, data, semnatura contribuabilului, stampila daca este cazul.

De asemenea, cererea este insotita de urmatoarele documente:

a) declaratia contribuabilului ca nu este in procedura insolventei, ca nu se afla in dizolvare, ca nu i s-a stabilit raspunderea potrivit art. 138 din Legea nr. 85/2006 sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de Procedura Fiscala.;

b) documente sau informatii relevante pentru argumentarea cererii;

in cazul persoanelor juridice se mai anexeaza:

a) copia ultimei situatii financiare anuale depuse la Registrul Comertului/Fisc;

b) situatia incasarilor si platilor din ultimele 6 luni - format anexa la ordin;

c) ultima balanta de verificare;

d) program de restructurare sau redresare financiara;

e) situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii.

in cazul persoanelor fizice se anexeaza si documentele:

- a) registrul jurnal de incasari si plati sau, dupa caz, actele prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii.

- b) programul de redresare financiara sau orice alt document similar care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare.

Dupa primirea cererii organul fiscal verifica daca cererea contine elementele mentionate mai sus, este insotita de documentele enumerate anterior, toate declaratiile sunt depuse la termenele legale, existenta unor sume de rambursat/de restituit/de plata la buget si se procedeaza la eliberarea certificatului de atestare fiscala.

Certificatul de atestare fiscala se elibereaza in doua exemplare: un exemplar se comunica contribuabilului, iar celalalt se arhiveaza de catre organul fiscal la dosarul inlesnirilor. In termen de 30 de zile de la comunicarea acordului de principiu contribuabilul trebuie sa constituie garantii pentru esalonarea la plata a sumelor.

Esalonarea se acorda pe numar de luni, pe o perioada de cel mult 5 ani. Termenul de plata a ratelor de esalonare este data de 15 a fiecarei luni. Prima rata din graficul de esalonare la plata are termenul de plata data de 15 a lunii urmatoare emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.

Conform modificarilor aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pe perioada esalonarii la plata, penalitatile de intarziere, aferente obligatiilor fiscale esalonate, se amana la plata prin decizie care se comunica contribuabilului odata cu decizia de esalonare la plata. Garantiile trebuie sa acopere si penalitatile de intarziere, precum si majorarile de intarziere amanate la plata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrarea contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente
    • Prin OANAF 3140/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 893/2016, a fost aprobata Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru contribuabili nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", astfel: >>...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

  • Modificari legislative privind comercializarea produselor accizabile: produse energetice, bauturi alcolice sau tutun prelucrat
    • La data de 20.12.2016 expira termenul limita de depunere a cererilor de inregistrare privind eliberarea atestatelor pentru distributie si comercializare in sistem angro sau en detail de produse energetice si a atestatelor pentru distributie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat. Aceste reglementari sunt cuprinse in OPANAF 2329/2016 - "Ordinul presedintelui ANAF nr. 2329 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 1849/17.06.2016 pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.