Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cererile de rambursare a TVA pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene in 2009

11-Mar-2011
1403
Reamintim contribuabililor persoane impozabile stabilite in Romania ca, joi, 31 martie 2011 este termenul limita pentru depunerea solicitarilor privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata achitate pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, in anul 2009.

Prin exceptie de la regula, termenul de depunere a solicitarilor a fost prelungit de la 30 septembrie 2010 la 31 martie 2011, prin Hotararea Guvernului nr. 1.355/2010 pentru a da posibilitatea cat mai multor contribuabili de a beneficia de aceasta decizie.

In acest articol, prezentam, in sinteza, procedura de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA).

Bunurile si serviciile care fac obiectul rambursarii TVA

Bunurile si serviciile achizitionate pentru care se poate solicita rambursarea TVA sunt: combustibil, inchiriere de mijloace de transport, cheltuieli legate de mijloacele de transport, taxe rutiere de acces si taxa de utilizare a drumurilor, cheltuieli de deplasare (cu taxiul sau mijloace de transport public), cazare, servicii de catering si restaurant, acces la targuri si expozitii, alte bunuri livrate si servicii prestate.
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Depunerea solicitarii

Rambursarea se efectueaza in baza unei Cereri de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, care se depune in format electronic la organul fiscal competent din Romania (unitatea fiscala unde solicitantul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe), prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Pentru completarea Cererii de rambursare a TVA pentru persoanele impozabile stabilite in Romania, formular 318, contribuabilii trebuie sa detina un certificat digital calificat obtinut in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica de la furnizorii acreditati si sa se inregistreze pe portalul ANAF.

De retinut! Cererea se considera ca a fost depusa in conditiile in care solicitantul a furnizat toate informatiile/documentele cerute.

Perioada de rambursare

Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic si de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot viza insa o perioada mai mica de 3 luni, in cazul in care acestea reprezinta perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic.
In cazul in care cererea de rambursare vizeaza o perioada mai mica de un an calendaristic dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicita o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

In cazul in care cererea de rambursare se refera la o perioada de rambursare de un an calendaristic sau la perioada ramasa dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 de euro sau echivalentul acestei sume in moneda nationala a statului de rambursare.

Important! Organul fiscal competent din Romania nu inainteaza cererea statului membru de rambursare in cazul in care, pe parcursul perioadei de rambursare, solicitantul se incadreaza in oricare dintre situatiile: nu este persoana impozabila in sensul TVA; efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii care sunt scutite de TVA fara drept deducere; beneficiaza de scutirea pentru intreprinderi mici.
*
Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA, achitate de catre persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru importuri si achizitii de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 32/15.01.2010; pct. 491 din Hotararea Guvernului nr. 1620/2009 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927/31.12.2009; Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 429/31.07.2001; Ordinul ministrului Economiei si Finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 242/28.03.2008. (Sursa: ANAF)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cererile de rambursare a TVA pentru importuri si achizitii efectuate in alt stat membru al Uniunii Europene in 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.