Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cerinte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie

25-Ian-2012
2618
1. Pentru entitatile al caror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic

Entitatile care la data bilantului depasesc limitele a doua dintre cele trei criterii de marime, si anume: total active - 3.650.000 euro, cifra de afaceri neta - 7.300.000 euro si numar mediu salariati - 50, intocmesc situatii financiare anuale cu 5 componente, care cuprind: bilant, cod 10, cont de profit si pierdere, cod 20, situatia modificarilor capitalului propriu, situatia fluxurilor de numerar, note explicative la situatiile financiare anuale. Acestea vor fi insotite de formularele "Date informative", cod 30, si "Situatia activelor imobilizate", cod 40.

Societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise pe o piata reglementata intocmesc situatii financiare anuale cuprinzand 5 componente indiferent de totalul activelor, cifra de afaceri neta sau de numarul mediu de salariati

Entitatile care la data bilantului nu depasesc limitele a doua dintre criteriile de marime mentionate intocmesc situatii financiare anuale prescurtate care cuprind: bilant prescurtat, cod 10, cont de profit si pierdere, cod 20, note explicative la situatiile financiare anuale prescurtate. Optional, aceste entitati pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de numerar. Acestea vor fi insotite de formularele "Date informative", cod 30 si "Situatia activelor imobilizate", cod 40.

Entitatile nou-infiintate pot intocmi pentru primul exercitiu financiar de raportare situatii financiare anuale prescurtate sau situatii financiare anuale cu 5 componente urmand ca pentru al doilea exercitiu financiar de raportare sa analizeze indicatorii determinati din situatiile financiare ale exercitiului financiar precedent si indicatoriideterminati pe baza datelor din contabilitate si a balantei de verificare incheiate la sfarsitul exercitiului financiar curent si sa intocmeasca situatii financiare anuale in functie de criteriile de marime inregistrate.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Atentie! Cursul de schimb utilizat pentru incadrarea in criteriile de marime prevazute de OMFP nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, este cursul de schimb valutar comunicat de BNR, valabil la data incheierii exercitiului financiar.

Situatiile financiare anuale incheiate la 31 decembrie se intocmesc in lei si se semneaza atat de persoanele abilitate, potrivit legii, cat si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii

Situatiile financiare anuale, raportul consiliului de administratie/directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, dupa caz, se depun la unitatile teritoriale ale MFP in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege se pot depune la registratura unitatilor teritoriale ale MFP sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, potrivit prevederilor HG nr. 627/1995 privind imbunatatirea disciplinei depunerii bilanturilor contabile si a altor documente cu caracter financiar-contabil si fiscal, de catre agentii economici si alti contribuabili. De asemenea, la depunerea situatiilor financiare se vor avea in vedere si prevederile HGR nr. 1.085/2003 referitoare la implementarea Sistemului Electronic National.

2. Pentru entitatile care au optat pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate

Entitatile care in exercitiul financiar precedent au indeplinit concomitent urmatoarele doua criterii de marime: cifra de afaceri sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 auro inclusiv si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro inclusiv, si au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate intocmesc situatii financiare anuale simplificate care cuprind bilant simplificat, cod 10, si cont de profit si pierdere simplificat, cod 20. Acestea vor insotite de formularele "Date informative", cod 30, si "Situatia activelor imobilizate", cod 40.

Incadrarea in criteriile de marime se efectueaza pe baza indicatorilor determinati din situatiile financiare anuale, respectiv a balantei de verificare, incheiate la finele exercitiului financiar precedent, utilizandu-se cursul de schimb valutar comunicat de BNR, valabil la data incheierii aceluiasi exercitiu financiar.

Aceste entitati utilizeaza pentru evidentierea operatiunilor economico-financiare planul de conturi simplificat si tratamentele contabile prevazute de reglementarile contabile simplificate.

De asemenea, entitatile care au utilizat unele tratamente contabile cuprinse in Reglemntarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin OMFP nr. 3055/2009 si/sau o parte ori toate conturile din planul de conturi general, intocmesc situatii financiare anuale simplificate, care se compun din bilant si cont de profit si pierdere simplificate.

Situatiile financiare anuale simplificate trebuie insotite de o declaratie scrisa de asumare a raspunderii pentru intocmirea acestora in conformitate cu sistemul implificat de contabilitate.

Situatiile financiare anuale simplificate incheiate la 31 decembrie se intocmesc in lei si se semneaza de catre persoanele care organizeaza si conduc contabilitatea entitatilor, precum si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatilor respective.

Situatiile financiare anuale simplificate, raportul consiliului de administratie/directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, dupa caz, se depun la unitatile teritoriale ale MFP in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa.

Situatiile financiare anuale si documentele cerute de lege se pot depune la registratura unitatilor teritoriale ale MFP sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 627/1995 privind imbunatatirea disciplinei depunerii bilanturilor contabile si a altor documente cu caracter financiar-contabil si fiscal, de catre agentii economici si alti contribuabili. De asemenea, la depunerea situatiilor financiare se vor avea in vedere si prevederile HGR nr. 1.085/2003 referitoare la implementarea Sistemului Electronic National.

Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale

Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale MFP sunt urmatoarele:

- pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar;

- pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

Subunitatile din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate depun situatii financiare anuale incheiate la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale MFP, in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

Entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la 31 decembrie, nu intocmesc situatii financiare anuale si situatii financiare anuale simplificate si vor depune, la unitatile teritoriale ale MFP, o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar.

Situatiile financiare anuale vor fi insotite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, si de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile. De asemenea, situatiile financiare anuale vor fi insotite de o declaratie scrisa a administratorului, a ordonatorului de credite sau a altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca:

a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile;

b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata;

c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.

Situatiile financiare anuale simplificate vor fi insotite de raportul administratorilor.

Situatiile financiare anuale intocmite de entitatile al caror exercitiu financiar coincide cu anul calendaristic si al situatiilor financiare anuale simplificate intocmite de entitatile care au optat pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate se intocmesc cu ajutorul programului de asistenta elaborat de MFP care contine formularistica necesara si programul de verificare cu documentatia de utilizare aferenta,

Programul de asistenta este pus la dispozitia entitatilor gratuit de MFP si poate fi procurat direct de la unitatile fiscale teritoriale sau poate fi descarcat de pe website-urile:

- ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/Programe utile/Situatii financiare, din prima pagina, meniul superior;

Important! Formatul electronic al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale simplificate, generat prin programele de asistenta, consta intr-un fisier .pdf avand atasat un fisier .xml si un fisier cu extensia .zip. Fisierul cu extensia .zip va contine documentele cerute de lege scanate alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul .zip.


Sursa: Finante Valcea

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cerinte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.