Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Certificarea declaratiilor fiscale. Ce prevede noul proiect de ordonanta

29-Ian-2014
1507
Un nou proiect de ordonanta publicat de ANAF la 27 ianuarie in categoria Transparenta decizionala reglementeaza modalitatea in care se va face certificarea declaratiilor fiscale in 2014.

Se introduce astfel posibilitatea ca aceasta certificare sa fie optionala, insa numai in anumite conditii si cu obligatia de a plati ulterior, dupa verificare, o penalitate care se calculeaza astfel:

"Depunerea declaratiilor fiscale necertificate potrivit alin. (2) se sanctioneaza cu o penalitate de 2% din diferenta rezultata in urma corectarii potrivit alin. (2), dar nu mai putin de 200 lei."

Redam mai jos propunerile din noul proiect:

9. Dupa articolul 83 se introduce un nou articol, art. 83^1, cu urmatorul cuprins:
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

"ARTICOLUL 831


Certificarea declaratiilor fiscale depuse la organele fiscale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala

(1) Contribuabilii pot opta pentru certificarea declaratiilor fiscale, anterior depunerii acestora la organul fiscal, de catre un consultant fiscal care a dobandit aceasta calitate potrivit reglementarilor legale cu privire la organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala si care este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala.

(2) Declaratiile fiscale rectificative prin care contribuabilii, cu exceptia institutiilor si autoritatilor publice, corecteaza creanta fiscala aferenta unei anumite perioade fiscale se depun la organul fiscal dupa certificarea lor de catre un consultant fiscal daca prin corectare rezulta o diferenta, in plus sau in minus, de peste 10% fata de fiecare tip de creanta fiscala declarata in prima declaratie depusa, dar nu mai putin de 10.000 lei, indiferent de numarul declaratiilor rectificative.

(3) Dispozitiile alin. (2) nu se aplica in cazul depunerii, potrivit legii, a declaratiilor rectificative privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate daca acestea vizeaza informatii privind asiguratii si care nu au ca efect modificarea creantei fiscale.

(4) Certificarea declaratiilor fiscale se realizeaza cu/fara rezerve, potrivit normelor de certificare aprobate, in conditiile legii, de Camera Consultantilor Fiscali, cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Documentele care se incheie ca urmare a certificarii trebuie sa cuprinda obligatoriu explicatii cu privire la cuantumul si natura creantei fiscale declarate, precum si cauzele care au generat rectificarea, iar in cazul unei certificari cu rezerve, motivatia acesteia.

(5) Organul fiscal primeste si inregistreaza declaratiile fiscale rectificative chiar daca acestea nu sunt certificate. Depunerea declaratiilor fiscale necertificate potrivit alin. (2) se sanctioneaza cu o penalitate de 2% din diferenta rezultata in urma corectarii potrivit alin. (2), dar nu mai putin de 200 lei. Penalitatea este creanta fiscala in sensul prezentului cod si constituie venit al bugetului de stat. Penalitatea se stabileste prin decizie. Pentru penalitate sunt aplicabile dispozitiile art. 111 alin. (2) si art. 119 alin. (2).

(6) Penalitatea se anuleaza de organul fiscal daca certificarea se efectueaza ulterior depunerii declaratiei fiscale. Aceasta prevedere nu se aplica daca certificarea se efectueaza dupa data inceperii inspectiei fiscale ce are ca obiect verificarea perioadei fiscale si creantei ce fac obiectul declaratiei fiscale prin care se corecteaza creanta fiscala.

(7) Prin ordin al ministrului finantelor publice se aproba procedura de depunere la organul fiscal a documentului de certificare intocmit de consultantul fiscal potrivit normelor prevazute la alin. (4), schimbul de informatii intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si Camera Consultantilor Fiscali, precum si modalitatea de aplicare a penalitatii.

(8) Certificarea documentelor prevazute la alin. (2) de catre un consultant fiscal care nu este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala sau de catre o persoana care nu are calitatea de consultant fiscal are ca efect lipsa certificarii. Dispozitiile alin. (5) si (6) sunt aplicabile in mod corespunzator."



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Certificarea declaratiilor fiscale. Ce prevede noul proiect de ordonanta":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

30-Ian-2014

Sa inteleg ca domnii Chitoiu siPonta au gasit solutia pentru golul bugetar pentru cei 0,07 eurocenti?Bineintels ca nu putem fi de acord cu o astfel de aberatie!





Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.