Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli cu salariile. Principiul conectarii cheltuielilor la venituri

26-Mar-2013
3416
In trimestrul IV din 2012 o societate a mentinut si platit o parte din angajati desi nu a avut activitate. Vom stabili astfel cum se vor evidentia aceste cheltuieli aferente anului 2012 si in ce masura pot fi considerate plati in avans astfel ca acestea sa nu influenteze rezultatul anului 2012 si sa fie trecute pe cheltuieli odata cu veniturile aferente acestui proiect in anul 2013.


Solutia consultantului:

In opinia mea aceste cheltuieli sunt ale anului 2012, cheltuielile cu salariile sunt evidentiate in luna/lunile in care salariatii au venit la munca, au pontaje ce atesta ca au fost prezenti si s-au intocmit state de plata aferente, chiar daca in aceasta perioada nu s-au obtinut venituri, inregistrarea acestor cheltuieli se efectueaza pe baza documentelor care atesta, prestarea activitatii din partea salariatilor, demonstrata prin documente justificative.

Rezultatul exercitiului trebuie sa cuprinda, potrivit principiului independentei , toate veniturile si cheltuielile care se raporteaza la acest exercitiu, pe masura ce sunt angajate si nu pe baza de incasari si plati, cheltuielile cu salariile aferente trimestrului 4 sunt cheltuieli ale anului 2012, chiar daca nu au corespunzator venituri aferente. Conform principiului independentei exercitiilor, este necesar ca fiecarui exercitiu sa i se impute veniturile si cheltuielile corespunzatoare. Daca o parte din cheltuieli nu poate fi conectata cu veniturile viitoare, ele constituie o pierdere.

Referitor la intrebarea dvs. analiza se face si in functie de politicile contabile specifice societatii referitoare la recunoastrea cheltuielilor si veniturilor in contul de profit si pierdere. Pentru evaluarea elementelor din situatiile financiare anuale sunt utilizate reguli de baza si reguli alternative, in conformitate cu prevederile reglementarilor contabile OMEF 3055 /2009 .
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii


Potrivit pct. 34 lit b din OMEF 3055/2009 , "Cheltuielile sunt definite drept diminuari ale beneficiilor economice inregistrate pe parcursul perioadei contabile sub forma de iesiri sau scaderi ale valorii activelor ori cresteri ale datoriilor, care se concretizeaza in reduceri ale capitalului propriu, altele decat cele rezultate din distribuirea acestora catre actionari".

Cheltuielile sunt prezentate in contul de profit si pierdere pe baza asocierii directe intre costurile efectuate si veniturile specifice obtinute.

Aceasta asociere, cunoscuta sub numele de conectare a cheltuielilor la venituri, presupune recunoasterea simultana sau combinata a veniturilor si cheltuielilor care rezulta din acelasi tip de tranzactii sau din alte evenimente.

Conform pct 42 din OMEF 3055/2009 Principiul independentei exercitiului "Trebuie sa se tina cont de veniturile si cheltuielile aferente exercitiului financiar, indiferent de data incasarii veniturilor sau data platii cheltuielilor. In toate cazurile, inregistrarea in aceste conturi se efectueaza pe baza documentelor care atesta livrarea bunurilor, respectiv prestarea serviciilor (de exemplu, avize de insotire a marfii, situatii de lucrari etc.)"

Practicarea contabilitatii de angajamente are ca efect asigurarea imaginii fidele asupra rezultatului exercitiului.

Conform principiului conectarii cheltuielilor la venituri, o cheltuiala nu se inregistreaza nici in momentul platii, nici in momentul cumpararii sau prestarii de servicii si nici la terminarea productiei, ci in momentul in care bunul sau serviciul contribuie la constatarea unui venit.
Toate cheltuielile angajate in cursul exercitiului care nu se pot atasa veniturilor realizate sunt "activate" sau recunoscute ca active, fiind realizate, stocate sau repartizate asupra mai multor exercitii.

In concluzie, aceste cheltuieli pot fi recunoscute odata cu obtinerea veniturilor din proiectul nou numai daca politicile contabile aprobate de societate prevad acest tratament contabil.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli cu salariile. Principiul conectarii cheltuielilor la venituri":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.