Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor

20-Iun-2014
3192
In cuprinsul studiului de caz de mai jos, luam ca exemplu o societate care a cumparat si acordat gratuit salariatilor care lucreaza cu clientii uniforme de lucru. Acestea sunt purtate de angajati in timpul serviciului pentru a putea fi identificati cu usurinta de catre clienti, precum si pentru promovarea imaginii firmei.

Acordarea acestor "echipamente de lucru" nu a fost mentionata in contractul colectiv de munca. Avand in vedere ca achizitia uniformelor s-a facut in baza unui contract de publicitate - in care s-a mentionat dimensiunea si modul de imprimare a logo-ului firmei pe camasi, vom vedea daca se pot inregistra pe cheltuieli de publicitate.

Totodata, vom vedea daca pot fi considerate aceste cheltuieli ca fiind efectuate in interesul activitatii si implicit sa nu fie considerate avantaje fiscale pentru salariati.

Conform prevederilor de la art. 21 alin.(2), lit. d) din Codul Fiscal, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Asadar, cheltuielile cu bunurile acordate in cdrul campaniilor publicitare sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: contract pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire bunuri/bon consum, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare (ex. camasile purtate de salariati cu sigla firmei), persoane responsabile, beneficiarii etc.
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

In ceea ce priveste ehipamentele de lucru acordate salariatilor, la art. 55 alin. (4) lit. e) se prevede ca, contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare nu este inclusa in veniturile salariale si nu este impozabila in intelesul impozitului pe venit.

De asemenea, conform art. 296^15 lit. e) din Codul fiscal nu se cuprind in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si a drepturilor de echipament, ce se acorda potrivit legislatiei in vigoare.

Astfel, contravaloarea echipamentului de protectie si de lucru acordata de angajator potrivit legislatiei in vigoare nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale si al impozitului pe venit. Desigur acordarea acestor echipamente trebuie prevazuta in Contractul colectiv/individual de munca al salariatilor sau intr-un act additional incheiat ulterior.

Inregistrari contabile:

% 401 " Furnizori"


303 "Obiecte de inventar"


4426 " Tva deductibila", iar la darea in folosinta;


603 " Cheltuieli cu obiectele de inventar" = 303 " Obiecte de inventar"


Evidenta acestor obiecte se tine extracontabil cu ajutorul contului 8035 "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta" folosind "Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta cod 14-3-9. La sfarsitul exercitiului financiar aceste obiecte se inventariaza.

Daca utilizarea materialelelor care constituie echipament de lucru pentru salariati, este de scurta durata si valoarea mica, nu sunt considerate obiecte de inventar, ci materiale consumabile (3028 "Alte materiale consumabile"), a caror evidenta se tine cu ajutorul metodei cantitativ -valorice prevazuta de Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile din anexa nr. 1 la OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli de reclama si publicitate si echipamente de lucru acordate salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.