Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior

27-Apr-2011
6547
Problema:

Societatea noastra a primit in luna Martie 2011 cateva extrase de cont si o chitanta plata asigurare din luna Decembrie 2010. La data primirii documentelor declaratia 101 pentru trim IV 2010 fusese deja depusa. Cheltuielile aferente acestor documente nu sunt de o valoare semnificativa.


Va rog sa-mi spuneti, in conditiile in care documentele se receptioneaza de la angajatul "uituc" cu data de Martie, daca acestea se pot inregistra pe cheltuiala in anul 2011 si daca acestea sunt deductibile in acest an sau este obligatoriu - pentru a fi deductibile - sa fie inregistrate in anul anterior si evident sa se rectifice declaratia 101.


Solutie:


Potrivit pct. 63 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, ce reglementeaza corectarea erorilor contabile, omisiunile de inregistrare in evidenta contabila a unor valori datorita unor erori de interpretare se pot corecta pe seama contului 117 ?Rezultatul reportat? la data constatarii lor.

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Daca erorile nu sunt semnificative, ele se pot corecta pe seama contului de profit si pierdere din exercitiul in curs. Prin eroare semnificativa se intelege omisiunea unor sume ce ar fi influentat deciziile economice ale unui utilizator de informatii contabile. Altfel spus, pragul de semnificatie nu este identic pentru toate entitatile economice, ci este individual analizat in functie de criterii proprii ale societatii (cifra de afaceri, numar de salariati, rata profitului etc.). Noi de exemplu consideram semnificativ orice suma ce depaseste valoarea a 10 salarii medii pe economie.


Din punct de vedere fiscal, reglementarile stabilesc ca eventualele omisiuni de natura veniturilor si cheltuielilor se declara la perioada la care se refera aceste sume, iar deducerea trebuie sa respecte reglementarile generale pentru cheltuieli, respectiv efectuarea in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal .

In concluzie, daca cheltuielile omise nu au fost semnificative este corecta obordarea dvs prin includerea acestora in rezultatul exercitiului urmator, insa daca acestea influentau foarte mult rezultatul exercitiului in care au fost incluse, atunci acestea ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat (cont 1174).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.