Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior

27-Apr-2011
6441
Problema:

Societatea noastra a primit in luna Martie 2011 cateva extrase de cont si o chitanta plata asigurare din luna Decembrie 2010. La data primirii documentelor declaratia 101 pentru trim IV 2010 fusese deja depusa. Cheltuielile aferente acestor documente nu sunt de o valoare semnificativa.


Va rog sa-mi spuneti, in conditiile in care documentele se receptioneaza de la angajatul "uituc" cu data de Martie, daca acestea se pot inregistra pe cheltuiala in anul 2011 si daca acestea sunt deductibile in acest an sau este obligatoriu - pentru a fi deductibile - sa fie inregistrate in anul anterior si evident sa se rectifice declaratia 101.


Solutie:


Potrivit pct. 63 din OMFP 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, ce reglementeaza corectarea erorilor contabile, omisiunile de inregistrare in evidenta contabila a unor valori datorita unor erori de interpretare se pot corecta pe seama contului 117 ?Rezultatul reportat? la data constatarii lor.

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Daca erorile nu sunt semnificative, ele se pot corecta pe seama contului de profit si pierdere din exercitiul in curs. Prin eroare semnificativa se intelege omisiunea unor sume ce ar fi influentat deciziile economice ale unui utilizator de informatii contabile. Altfel spus, pragul de semnificatie nu este identic pentru toate entitatile economice, ci este individual analizat in functie de criterii proprii ale societatii (cifra de afaceri, numar de salariati, rata profitului etc.). Noi de exemplu consideram semnificativ orice suma ce depaseste valoarea a 10 salarii medii pe economie.


Din punct de vedere fiscal, reglementarile stabilesc ca eventualele omisiuni de natura veniturilor si cheltuielilor se declara la perioada la care se refera aceste sume, iar deducerea trebuie sa respecte reglementarile generale pentru cheltuieli, respectiv efectuarea in scopul obtinerii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal .

In concluzie, daca cheltuielile omise nu au fost semnificative este corecta obordarea dvs prin includerea acestora in rezultatul exercitiului urmator, insa daca acestea influentau foarte mult rezultatul exercitiului in care au fost incluse, atunci acestea ar fi trebuit corectate pe seama rezultatului reportat (cont 1174).

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli. Inregistrare documente an anterior":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.