Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cheltuieli productie facturata si neincasata. Ce cheltuieli isi poate deduce PFA-ul?

05-Iun-2015
3232

In randurile urmatoare, studiul de caz prezentat are ca subiect un PFA cu activitate de productie . Pana la sfarsitul anului a consumat tot stocul de materii prime, realizand produsele finite si livrandu-le catre clienti. Au fost intocmite facturi catre clienti, dar nu au fost incasate toate facturile.



Sunt deductibile cheltuielile cu materiile prime folosite pentru produsele livrate in conditiile in care contravaloarea acestora nu au fost incasata?


Potrivit prevederilor art. 46 din Codul fiscal, din grupa veniturilor din activitati independente fac parte si veniturile comerciale. Veniturile comerciale cuprind veniturile din fapte de comert, din prestari de servicii (altele decat cele din profesii libere) si din practicarea unei meserii.
Activitatea de productie constituie fapta de comert (pct.21 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004 pentru aplicarea Codului fiscal, cu modificarile ulterioare).

Ca regula generala, venitul net din activitati independente se calculeaza ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri.

Atat veniturile cat si cheltuielile care se iau in calcul la stabilirea venitului net trebuie sa fie incasate si platite in cursul exercitiului pentru care se stabileste impozitul pe venit. Inregistrarea veniturilor si cheltuielilor in Registrul jurnal de incasari si plati se face pe baza documentelor justificative.

Conform prevederilor Omfp nr. 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, valabil pana la data de 1 martie 2015, din totalul sumelor incasate, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si totalul sumelor platite si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile.

Rezulta ca facturile emise si neincasate nu se iau in calcul pentru stabilirea impozitului pe venit (nici veniturile si nici cheltuielile aferente).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cheltuieli productie facturata si neincasata. Ce cheltuieli isi poate deduce PFA-ul?":
Rating:

Nota: 4.25 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • D212 in 2024: Trebuie depusa rectificativa D212 pentru dobanzile incasate in 2023?

    • Administratorul societatii a depus in luna iunie 2023 declaratia D212 pentru dividendele incasate in anul 2023, calculandu-se CASS la valoarea a 24 salarii minime brute. La inceputul acestui an, administratorul a primit de la banca o informare privind dobanzile incasate in cursul anului 2023 pentru depozitele ce le detine la banca. Intrebare: trebuie depusa D212 rectificativa pentru anul 2023, sau dobanzile sunt incadrate in venituri din investitii si sunt cuprinse in valoarea maxima de 24...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobile

    • ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Ghiduri curente si alte materiale informative, Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obtinute de persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea si subinchirierea bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal. Intr-o maniera accesibila si simplificata, ghidul contine informatii utile privind definirea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, contractul de locatiune si inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Cum va fi inregistrat in contabilitate impozitul minim pentru firmele mari

    • Finantele au pus recent, in dezbatere publica, un nou Proiect de Ordin prin care se stabileste modul in care se vor inregistra in contabilitate anumite impozite. Este vorba despre impozitul minim si impozitul suplimentar datorat de persoanele juridice care desfasoara activitati in sectoarele petrol si gaze naturale. Conform Referatului de Aprobare, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea in contabilitate a operatiunilor...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016