Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?

21-Iul-2014
2021
In cazul urmator, o microintreprindere acorda salariatilor posibilitatea decontarii prestatiilor de odihna si tratament pentru angajati si membri de familie ai acestora pe baza documentelor justificative, asa cum este stipulat in CIM.

Sumele totale depasesc 2% din fondul de salarii costurile prestatiilor de odihna si tratament fiind mai mari decat salariul. Se va stabili cum se inpoziteaza sumele reprezentand biletele de odihna si tratament.

Microintreprinderea este societatea comerciala infiintata potrivit dispozitiilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, care, din punct de vedere fiscal trebuie sa indeplineasca, cumulativ, conditiile prevazute de art. 112 indice 1 din Codul fiscal.

Veniturile realizate de o microintreprindere sunt impozitate prin aplicarea cotei de 3% asupra bazei stabilite conform prevederilor art. 112 indice 7, fara sa existe alte limitari de natura fiscala.


Societatile platitoare de
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
impozit pe profit stabilesc baza impozabila in conditiile Titlului II din Codul fiscal, iar cheltuielile suportate de societate pentru costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora sunt deductibile in limita cotei de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile (art. 21, alin. (3), lit. c) din Codul fiscal).

Costul biletelor de tratament se suporta in conformitate cu prevederile legislatiei in materia asigurarilor de sanatate.

Potrivit dispozitiilor art. 55 alin. 4 lit. a) din Codul fiscal aceste venituri sunt scutite de plata impozitului pe venitul salarial deoarece "nu sunt incluse in veniturile salariale". De asemenea, deoarece aceste venituri nu sunt incluse in veniturile salariale, pentru aceste sume nu se datoreaza nici contributiile la fondurile speciale, fapt pentru care nu se vor regasi in punctajul mediu anual.

Rezulta ca nu toate cheltuielile cu transportul si cazarea salariatilor si a familiilor acestora, dupa caz, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si neimpozabile la nivelul persoanei fizice salariate, ci numai acelea care sunt efectuate in legatura cu biletele de odihna sau de tratament, in statiunile special prevazute si intrate in circuitul sindical.

Din prezentarea acestor reglementari se poate trage concluzia ca societatilor platitoare de impozit pe venit nu le sunt aplicabile limitarile de cheltuieli privind biletele de tratament si odihna (inclusiv transportul), asa cum sunt prevazute acestea in contractul colectiv de munca, chiar daca aceste cheltuieli se deconteaza sau nu salariatilor.

O limitare s-ar putea impune numai in cazul in care persoana care efectueaza aceste cheltuieli este asociat al societatii, caz in care sunt aplicabile prevederile art. 7, pct. 12 din Codul fiscal
si sumele respective suportate de societate pot fi considerate dividende si impozitate.

In acest ultim caz, obligatia catre buget si plata efectiva se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 446 "Alte impozite si taxe".
446 "Alte impozite si taxe" = 5121 "Conturi la banci in lei".

Sumele reprezentand contravaloarea biletelor de odihna si tratament si al transportului corespunzator suportate de o societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, conform prevederilor contractului colectiv de munca, nu se limiteaza la 2% din suma cheltuielilor cu salariile, prevederea fiind valabila numai pentru societatile platitoare de impozit pe profit.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.