Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?

21-Iul-2014
1936
In cazul urmator, o microintreprindere acorda salariatilor posibilitatea decontarii prestatiilor de odihna si tratament pentru angajati si membri de familie ai acestora pe baza documentelor justificative, asa cum este stipulat in CIM.

Sumele totale depasesc 2% din fondul de salarii costurile prestatiilor de odihna si tratament fiind mai mari decat salariul. Se va stabili cum se inpoziteaza sumele reprezentand biletele de odihna si tratament.

Microintreprinderea este societatea comerciala infiintata potrivit dispozitiilor Legii societatilor comerciale nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, care, din punct de vedere fiscal trebuie sa indeplineasca, cumulativ, conditiile prevazute de art. 112 indice 1 din Codul fiscal.

Veniturile realizate de o microintreprindere sunt impozitate prin aplicarea cotei de 3% asupra bazei stabilite conform prevederilor art. 112 indice 7, fara sa existe alte limitari de natura fiscala.


Societatile platitoare de
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
impozit pe profit stabilesc baza impozabila in conditiile Titlului II din Codul fiscal, iar cheltuielile suportate de societate pentru costul prestatiilor pentru tratament si odihna, inclusiv transportul pentru salariatii proprii si pentru membrii de familie ai acestora sunt deductibile in limita cotei de 2% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile (art. 21, alin. (3), lit. c) din Codul fiscal).

Costul biletelor de tratament se suporta in conformitate cu prevederile legislatiei in materia asigurarilor de sanatate.

Potrivit dispozitiilor art. 55 alin. 4 lit. a) din Codul fiscal aceste venituri sunt scutite de plata impozitului pe venitul salarial deoarece "nu sunt incluse in veniturile salariale". De asemenea, deoarece aceste venituri nu sunt incluse in veniturile salariale, pentru aceste sume nu se datoreaza nici contributiile la fondurile speciale, fapt pentru care nu se vor regasi in punctajul mediu anual.

Rezulta ca nu toate cheltuielile cu transportul si cazarea salariatilor si a familiilor acestora, dupa caz, sunt deductibile la calculul impozitului pe profit si neimpozabile la nivelul persoanei fizice salariate, ci numai acelea care sunt efectuate in legatura cu biletele de odihna sau de tratament, in statiunile special prevazute si intrate in circuitul sindical.

Din prezentarea acestor reglementari se poate trage concluzia ca societatilor platitoare de impozit pe venit nu le sunt aplicabile limitarile de cheltuieli privind biletele de tratament si odihna (inclusiv transportul), asa cum sunt prevazute acestea in contractul colectiv de munca, chiar daca aceste cheltuieli se deconteaza sau nu salariatilor.

O limitare s-ar putea impune numai in cazul in care persoana care efectueaza aceste cheltuieli este asociat al societatii, caz in care sunt aplicabile prevederile art. 7, pct. 12 din Codul fiscal
si sumele respective suportate de societate pot fi considerate dividende si impozitate.

In acest ultim caz, obligatia catre buget si plata efectiva se inregistreaza:

658 "Alte cheltuieli de exploatare" = 446 "Alte impozite si taxe".
446 "Alte impozite si taxe" = 5121 "Conturi la banci in lei".

Sumele reprezentand contravaloarea biletelor de odihna si tratament si al transportului corespunzator suportate de o societate platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, conform prevederilor contractului colectiv de munca, nu se limiteaza la 2% din suma cheltuielilor cu salariile, prevederea fiind valabila numai pentru societatile platitoare de impozit pe profit.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli sociale. Cum facem calculul pe impozit pe venit microintreprindere?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.