Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi

14-Nov-2012
1387
Raportul anual al Curtii de Conturi confirma ca anul trecut indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a ramas stabil, la un nivel situat sub 4%. in ceea ce priveste contabilitatea UE, aceasta a primit un aviz favorabil din partea Curtii de Conturi, pentru al cincilea an consecutiv.

"In ultimii ani, Comisia si-a respectat promisiunea de a asigura un nivel de calitate ridicat in gestionarea si controlul fondurilor UE.in niciun caz activitatea noastra nu s-a terminat, insa acum este momentul ca si partenerii nostri sa faca un efort suplimentar", a declarat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda. "Statele membre pot face acest lucru prin intermediul a doua masuri simple. in primul rand, ele pot aproba normele mai simple propuse de Comisie pentru noua perioada de programare.Normele mai simple sunt mai usor de respectat si mai usor de controlat si ar putea contribui la reducerea semnificativa a numarului de erori in ceea ce priveste cheltuielile UE. in al doilea rand, invit din nou statele membre sa isi ia mai in serios raspunderea in ceea ce priveste rolul lor in protejarea banilor contribuabililor UE. Putin mai mult efort din partea statelor membre de a controla proiectele in mod corespunzator si de a recupera fondurile utilizate in mod incorect ar avea un impact important, in special in aceasta perioada dificila din punct de vedere economic."

Raportul Curtii de Conturi confirma faptul ca in ultimul deceniu s-a inregistrat in mod constant o ameliorare in gestionarea fondurilor UE. Acest lucru este deosebit de important, avand in vedere faptul ca perioada de programare actuala se apropie de final. Acest lucru a insemnat ca volumul platilor, precum si cerintele de raportare care li se aplica au crescut substantial in 2011 comparativ cu ultimii ani. si totusi, indicele de eroare a ramas stabil.

Faptul ca s-au comis erori nu inseamna ca banii UE s-au pierdut, s-au irosit sau au facut obiectul unor fraude. in realitate, frauda afecteaza numai 0,2% din bugetul total al UE si exista instrumente puternice pentru a o detecta, astfel incat banii sa poata fi recuperati atunci cand este cazul. Cand Curtea de Conturi se refera la un indice de eroare, aceasta inseamna ca banii nu ar fi trebuit sa fie platiti deoarece un proiect nu a indeplinit normele detaliate de eligibilitate pentru finantare din partea UE. Atunci cand apar erori, exista mecanisme solide care sa le detecteze si sa le corecteze.

Context
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Indicele de eroare pentru ansamblul cheltuielilor UE a fost mai mic de 4% timp de 3 ani consecutivi, iar domenii precum ajutorul extern, dezvoltarea, extinderea si administratia nu au fost afectate de un nivel semnificativ de eroare nici anul trecut. Cea mai importanta imbunatatire in 2011 a fost observata in domeniul politicii de coeziune, care finanteaza proiecte pentru a promova competitivitatea si cresterea economica in Europa. in acest domeniu, indicele de eroare a scazut cu mai mult de 2,5 puncte procentuale in comparatie cu 2010.

In domeniul agriculturii s-a inregistrat o crestere a indicelui de eroare in comparatie cu 2010, partial datorita faptului ca, pentru prima data, Curtea a inclus in calculele sale obligatiile in materie de ecoconditionalitate. In raportul sau, Curtea a constatat ca problemele relevante fusesera deja identificate de Comisie, aceasta adoptand masuri corective pentru a se asigura ca banii nu se pierd.

De asemenea, Comisia a pus accentul in mod deosebit pe simplificarea normelor care se aplica fondurilor UE. Acest lucru nu numai ca va face fondurile UE mai accesibile celor care au nevoie de ele, ci va facilita, de asemenea, aplicarea normelor referitoare la cheltuielile UE si controlul modului in care sunt aplicate aceste norme, reducand astfel si mai mult erorile.

Noul Regulament financiar adoptat la 25 octombrie 2012 contine deja masuri substantiale de simplificare, precum si dispozitii care ar trebui sa imbunatateasca controalele privind fondurile UE la toate nivelurile.

Propunerile Comisiei pentru urmatoarea generatie de programe (2014-2020), care sunt, in prezent, dezbatute de catre Consiliu si Parlament, includ o serie de noi masuri pentru a imbunatati in continuare gestionarea fondurilor UE. Printre acestea se numara masuri corective mai stricte, aplicabile in cazul in care statele membre nu solutioneaza la timp neregulile, un nou sistem de monitorizare a progreselor realizate in vederea atingerii obiectivelor stabilite, precum si obligatia autoritatilor nationale de gestionare de a semna o declaratie de asigurare cu privire la conturile lor.


Etapele urmatoare

Dupa publicarea raportului anual al Curtii de Conturi, Consiliul va recomanda Parlamentului European sa acorde sau sa nu acorde Comisiei descarcarea de gestiune. Pe baza acestei recomandari, Parlamentul European va vota, in mai 2013, rezolutia sa de descarcare de gestiune privind bugetul 2011.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cheltuieli UE. Raportul anual al Curtii de Conturi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Se modifica mai multe declaratii de inregistrare fiscala
    • Impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare anumitor coduri CAEN este reglementat de Legea nr.170/07.10.2016 privind impozitul specific unor activitati (codurile CAEN sunt mentionate la art. 1 din acelasi act normativ). Conform art. 3 din Legea nr. 170/2016, sunt obligate la plata acestui impozit persoanele juridice care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii: a) aveau inscrisa in actele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.