Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR cere eliminarea cotei suplimentare pentru IMM-urile din domeniul editorial

23-Apr-2013
1199
Administratia Fondului Cultural National, institutie publica autonoma subordonata Ministerului Culturii creata in anul 2005 in baza Hotararii nr. 802 din 14.07.2005 pentru a oferi finantari nerambursabile proiectelor culturale, se foloseste de prevederile Ordonantei nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale cu completarile si modificarile ulterioare si “someaza” firmele private prin adrese sa declare si sa plateasca catre AFCN sumele pe care le datoreaza astfel:


- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea reproducerilor, copiilor sau mulajelor realizate, in conditiile legii, dupa bunuri culturale mobile aflate in proprietate publica ori dupa monumente sau componente ale monumentelor istorice aflate in proprietate publica;

- o cota de 5% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea, prin licitatie publica, a bunurilor culturale mobile;

- o cota de 2% din incasarile realizate de agentiile imobiliare din vanzarea imobilelor monumente istorice.

- o cota de 20% din incasarile realizate de operatorii economici din comercializarea publicatiilor interzise spre vanzare minorilor.
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii


- o cota de 20% din incasarile obtinute din vanzarea sau inchirierea fonogramelor ori videogramelor a caror vizionare nu este recomandata minorilor, potrivit legii

- o cota de 3% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea calendarelor sau cartilor postale ilustrate, afiselor, posterelor, imaginilor autocolante ori a tipariturilor mixte, altele decat cele prevazute la lit. a);

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici care comercializeaza bunuri culturale provenite din import.

- o cota de 2% din incasarile realizate de operatorii economici din vanzarea produselor de arta populara;

- o cota de 2% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara integral activitatea respectiva in incinta sau pe domeniul public aflat in spatiul de protectie al monumentelor istorice proprietate publica;

- o cota de 1% din incasarile realizate de operatorii economici din organizarea de balciuri si parcuri de distractii.

- o cota de 1% din veniturile realizate de operatorii economici care isi desfasoara activitatea in domeniul impresariatului artistic;

- o cota de 10% din incasarile realizate prin furnizarea serviciilor vocale cu continut erotic de catre operatorii economici din sistemul de telefonie care ofera servicii cu valoare adaugata;

- cota prevazuta la art. 12 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006 privind intarirea capacitatii administrative a Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- cota prevazuta la art. 26 alin. (11) din Ordonanta Guvernului nr. 25/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 364/2006;

- o cota de 3% din devizul general al investitiilor autorizate sa se realizeze de catre operatorii economici pentru constructiile amplasate in spatiile de protectie ale monumentelor istorice proprietate publica;

- fonduri obtinute in cadrul colaborarii internationale;

- donatii, legate sau alte liberalitati;

- sponsorizari;

- dobanda aferenta disponibilitatilor aflate in bugetul Fondului Cultural National;

- o cota de 2% din incasarile Loteriei Romane;

- alte venituri dobandite in conditiile legii.


Se observa ca este un act total abuziv si de asemenea consideram abuziva actiunea pe care o face Administratia Fondului Cultural National de a obliga firmele sa plateasca aceasta taxa, cu atat mai mult cu cat obiectivul AFCN este de a oferi finantari nerambursabile pentru proiecte culturale pentru persoane fizice si agenti economici privati si nu de a lua bani de la acestia si solicitam abrogarea in regim de urgenta a acestor prevederi aberante prevazute in Ordonanta nr. 51 din 11.08.1998 cum este de exemplu si posibilitatea prevazuta in Ordonanta 51/1998 la art. 31 ca AFCN sa poata sa isi stabileasca si sa cheltuie sume de bani fara sa jusitifice aceste lucruri cuiva.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR cere eliminarea cotei suplimentare pentru IMM-urile din domeniul editorial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.