Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a III-a)

07-Mar-2011
2244
Alin. (5^2) al art. 258 a fost introdus de pct. 233 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(6) in cazul unui teren amplasat in extravilan, impozitul pe teren se stabileste prin inmultirea suprafetei terenului, exprimata in ha, cu suma corespunzatoare prevazuta in urmatorul tabel, inmultita cu coeficientul de corectie corespunzator prevazut la art. 251 alin. (5):
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Impozitul/taxa pe terenurile amplasate in extravilan │
│ │
│ Art. 258 alin. (6) │
│ - lei/ha - │
├────┬─────────────────────┬─────────────┬──────────┬───────────┬──────────────┤
│Nr. │ . Zona │ │ │ │ │
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

│crt.│ . │ │ │ │ │
│ │ . │ A │ B │ C │ D │
│ │Categoria . │ │ │ │ │
│ │de folosinta . │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 1. │Teren cu constructii │ 27 │ 24 │ 22 │ 19 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 2. │Teren arabil │ 43 │ 41 │ 39 │ 36 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 3. │Pasune │ 24 │ 22 │ 19 │ 17 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 4. │Faneata │ 24 │ 22 │ 19 │ 17 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 5. │Vie pe rod, alta │ │ │ │ │
│ │decat cea prevazuta │ │ │ │ │
│ │la nr. crt. 5.1 │ 48 │ 46 │ 43 │ 41 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│5.1.│Vie pana la intrarea │ │ │ │ │
│ │pe rod │ x │ x │ x │ x │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 6. │Livada pe rod, alta │ │ │ │ │
│ │decat cea prevazuta │ │ │ │ │
│ │la nr. crt. 6.1 │ 48 │ 46 │ 43 │ 41 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│6.1.│Livada pana la │ │ │ │ │
│ │intrarea pe rod │ x │ x │ x │ x │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 7. │Padure sau alt teren │ │ │ │ │
│ │cu vegetatie fores- │ │ │ │ │
│ │tiera, cu exceptia │ │ │ │ │
│ │celui prevazut la │ │ │ │ │
│ │nr. crt. 7.1 │ 14 │ 12 │ 10 │ 7 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│7.1.│Padure in varsta de │ │ │ │ │
│ │pana la 20 de ani si │ │ │ │ │
│ │padure cu rol de │ │ │ │ │
│ │protectie │ x │ x │ x │ x │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 8. │Teren cu apa, altul │ │ │ │ │
│ │decat cel cu amena- │ │ │ │ │
│ │jari piscicole │ 5 │ 4 │ 2 │ 1 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│8.1.│Teren cu amenajari │ │ │ │ │
│ │piscicole │ 29 │ 27 │ 24 │ 22 │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│ 9. │Drumuri si cai ferate│ x │ x │ x │ x │
├────┼─────────────────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼──────────────┤
│10. │Teren neproductiv │ x │ x │ x │ x │
└────┴─────────────────────┴─────────────┴──────────┴───────────┴──────────────┘
-----------------
Alin. (6) al art. 258 a fost modificat de pct. I din anexa la Hotararea nr. 956 din 19 august 2009, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 633 din 24 septembrie 2009.

(7) inregistrarea in registrul agricol a datelor privind cladirile si terenurile, a titularului dreptului de proprietate asupra acestora, precum si schimbarea categoriei de folosinta se pot face numai pe baza de documente, anexate la declaratia facuta sub semnatura proprie a capului de gospodarie sau, in lipsa acestuia, a unui membru major al gospodariei, potrivit normelor prevazute la art. 293, sub sanctiunea nulitatii.
------------
Alin. (7) al art. 258 a fost modificat de pct. 234 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(8) Atat in cazul cladirilor, cat si al terenurilor, daca se constata diferente intre suprafetele inscrise in actele de proprietate si situatia reala rezultata din masuratorile executate in conditiile Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata, pentru determinarea sarcinii fiscale se au in vedere suprafetele care corespund situatiei reale, dovedite prin lucrari tehnice de cadastru. Datele rezultate din lucrarile tehnice de cadastru se inscriu in evidentele fiscale, in registrul agricol, precum si in cartea funciara, iar modificarea sarcinilor fiscale opereaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care se inregistreaza la compartimentul de specialitate lucrarea respectiva, ca anexa la declaratia fiscala.
------------
Alin. (8) al art. 258 a fost modificat de pct. 234 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Dobandiri si transferuri de teren, precum si alte modificari aduse terenului
ART. 259
(1) Pentru un teren dobandit de o persoana in cursul unui an, impozitul pe teren se datoreaza de la data de intai a lunii urmatoare celei in care terenul a fost dobandit.
(2) Pentru orice operatiune juridica efectuata de o persoana in cursul unui an, care are ca efect transferul dreptului de proprietate asupra unui teren, persoana inceteaza a mai datora impozitul pe teren incepand cu prima zi a lunii urmatoare celei in care a fost efectuat transferul dreptului de proprietate asupra terenului.
(3) in cazurile prevazute la alin. (1) sau (2), impozitul pe teren se recalculeaza pentru a reflecta perioada din an in care impozitul se aplica acelei persoane.
(4) Daca incadrarea terenului in functie de pozitie si categorie de folosinta se modifica in cursul unui an sau in cursul anului intervine un eveniment care modifica impozitul datorat pe teren, impozitul datorat se modifica incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a intervenit modificarea.
(5) Daca in cursul anului se modifica rangul unei localitati, impozitul pe teren se modifica pentru intregul teren situat in intravilan corespunzator noii incadrari a localitatii, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a intervenit aceasta modificare.
(6) Orice persoana care dobandeste teren are obligatia de a depune o declaratie privind achizitia terenului la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile, inclusiv, care urmeaza dupa data achizitiei.
(6^1) instrainarea unui teren, prin oricare dintre modalitatile prevazute de lege, nu poate fi efectuata pana cand titularul dreptului de proprietate asupra terenului respectiv nu are stinse orice creante fiscale locale, cu exceptia obligatiilor fiscale aflate in litigiu, cuvenite bugetului local al unitatii administrativ-teritoriale unde este amplasat terenul sau al celei unde isi are domiciliul fiscal contribuabilul in cauza, cu termene de plata scadente pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care are loc instrainarea. Atestarea achitarii obligatiilor bugetare se face prin certificatul fiscal emis de compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale. Actele prin care se instraineaza terenuri cu incalcarea prevederilor prezentului alineat sunt nule de drept.
------------
Alin. (6^1) al art. 259 a fost introdus de pct. 235 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(7) Orice persoana care modifica folosinta terenului are obligatia de a depune o declaratie privind modificarea folosintei acestuia la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in termen de 30 de zile, inclusiv, care urmeaza dupa data modificarii folosintei.

Plata impozitului
ART. 260
(1) Impozitul/taxa pe teren se plateste anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv.
(2) Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe teren, datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la data de 31 martie inclusiv, a anului respectiv, se acorda o bonificatie de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
(3) Impozitul anual pe teren, datorat aceluiasi buget local de catre contribuabili, persoane fizice si juridice, de pana la 50 lei inclusiv, se plateste integral pana la primul termen de plata. in cazul in care contribuabilul detine in proprietate mai multe terenuri amplasate pe raza aceleiasi unitati administrativ-teritoriale, suma de 50 lei se refera la impozitul pe teren cumulat.
------------
Art. 260 a fost modificat de pct. 236 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

CAP. IV
Impozitul pe mijloacele de transport
-------------
Denumirea Cap. IV din Titlul IX a fost modificata de pct. 215 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006, prin inlocuirea sintagmei "taxa asupra mijloacelor de transport" cu sintagma "impozitul pe mijloacele de transport".

Reguli generale
ART. 261
(1) Orice persoana care are in proprietate un mijloc de transport care trebuie inmatriculat in Romania datoreaza un impozit anual pentru mijlocul de transport, cu exceptia cazurilor in care in prezentul capitol se prevede altfel.
(2) Impozitul prevazut la alin. (1), denumita in continuare impozit pe mijloacele de transport, se plateste la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale unde persoana isi are domiciliul, sediul sau punctul de lucru, dupa caz.
(3) in cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe intreaga durata a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datoreaza de locatar.
------------
Alin. (3) al art. 261 a fost modificat de pct. 237 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

(4) in cazul in care contractul de leasing inceteaza altfel decat prin ajungerea la scadenta, impozitul pe mijlocul de transport este datorat de locator.
------------
Alin. (4) al art. 261 a fost introdus de pct. 238 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.
-------------
Art. 261 a fost modificat de pct. 215 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006, prin inlocuirea sintagmei "taxa asupra mijloacelor de transport" cu sintagma "impozitul pe mijloacele de transport".

Scutiri
ART. 262
Impozitul pe mijloacele de transport nu se aplica pentru:
-------------
Partea introductiva a art. 262 a fost modificata de pct. 215 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006, prin inlocuirea sintagmei "taxa asupra mijloacelor de transport" cu sintagma "impozitul pe mijloacele de transport".

a) autoturismele, motocicletele cu atas si mototriciclurile care apartin persoanelor cu handicap locomotor si care sunt adaptate handicapului acestora;
b) navele fluviale de pasageri, barcile si luntrele folosite pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul in Delta Dunarii, Insula Mare a Brailei si Insula Balta Ialomitei;
c) mijloacele de transport ale institutiilor publice;
d) mijloacele de transport ale persoanelor juridice, care sunt utilizate pentru servicii de transport public de pasageri in regim urban sau suburban, inclusiv transportul de pasageri in afara unei localitati, daca tariful de transport este stabilit in conditii de transport public.
e) vehiculele istorice definite conform prevederilor legale in vigoare.
------------
Lit. e) a art. 262 a fost introdusa de pct. 239 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006.

Calculul taxei
ART. 263
(1) Impozitul pe mijloacele de transport se calculeaza in functie de tipul mijlocului de transport, conform celor prevazute in prezentul capitol.
-------------
Alin. (1) al art. 263 a fost modificat de pct. 215 al art. I din LEGEA nr. 343 din 17 iulie 2006, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 662 din 1 august 2006, prin inlocuirea sintagmei "taxa asupra mijloacelor de transport" cu sintagma "impozitul pe mijloacele de transport".

(2) in cazul oricaruia dintre urmatoarele autovehicule, impozitul pe mijlocul de transport se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica a acestuia, prin inmultirea fiecarei grupe de 200 cmc sau fractiune din aceasta cu suma corespunzatoare din tabelul urmator*):
*T*
┌────┬────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
│Nr. │ │lei/200 cmc │
│crt.│ Mijloace de transport cu tractiune mecanica │sau │
│ │ │fractiune │
│ │ │din aceasta │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 1.│Motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea│ │
│ │cilindrica de pana la 1.600 cmc inclusiv │ 8 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 2.│Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 1.601 cmc │ │
│ │si 2.000 cmc inclusiv │ 18 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 3.│Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.001 cmc │ │
│ │si 2.600 cmc inclusiv │ 72 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 4.│Autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 cmc │ │
│ │si 3.000 cmc inclusiv │ 144 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 5.│Autoturisme cu capacitatea cilindrica de peste 3.001 cmc │ 290 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 6.│Autobuze, autocare, microbuze │ 24 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 7.│Alte vehicule cu tractiune mecanica cu masa totala maxima │ │
│ │autorizata de pana la 12 tone inclusiv │ 30 │
├────┼────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
│ 8.│Tractoare inmatriculate │ 18 │
└────┴────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘
*ST*


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal 2011 - Titlul IX (partea a III-a)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.