Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul fiscal se modifica din nou. Ce facilitati fiscale sunt destinate mediului de afaceri?

22-Sep-2016
1186

Ministerul de Finante a publicat recent un nou pachet de masuri de simplificare si de facilitati fiscale destinate mediului de afaceri, dar si anumitor categorii de persoane fizice.

In cadrul acestui nou pachet de masuri, sunt propuse modificari care vor schimba atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala. De asemenea, alte doua legi sunt vizate de modificarile propuse de MFP:
Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale si OUG 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului.


Propunerile MFP sunt in consultare pe site-ul institutiei, la rubrica "Prioritati strategice si planuri de actiuni ale MFP".

"Scopul acestui nou pachet de simplificare este sa incurajeze plata online a tuturor taxelor si impozitelor, dar si sa reduca povara administrativa pentru persoanele fizice si pentru mediul de afaceri. Totodata, sunt incluse propuneri care vizeaza stimularea investitiilor precum si a formarii profesionale", a declarat Anca Dragu, Ministrul Finantelor Publice.

Masuri de simplificare si facilitati fiscale propuse in sprijinul persoanelor fizice:

Ministerul Finantelor are in vedere extinderea documentelor acceptate ca dovada a platii in relatia cu institutiile publice, pentru toate modalitatile de plata existente la nivel national (internet banking, mobile banking, terminale de plata si ATM-uri apartinand institutiilor de credit). Masura isi propune sa incurajeze utilizarea mijloacelor de plata moderne de catre cetateni prin reglementarea acceptarii ca dovada a platii, de catre toate institutiile publice, a documentelor care atesta realizarea tranzactiilor atat la ghiseu, cat si in online.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

Ex. O persoana care isi plateste taxele de pasaport prin internet banking sau mobile banking, cand merge la ghiseul institutiei pentru depunerea documentelor si ridicarea pasaportului, poate prezenta ca dovada a platii un print de pe telefon sau calculator sau completa o declaratie pe proprie raspundere cu detaliile platii. Daca institutia catre care trebuie sa faca dovada platii are dezvoltate aplicatii interactive, atunci cel care face plata poate transmite electronic dovezi ale platii.

Totodata, MFP prin ANAF propune dezvoltarea metodelor electronice de blocare/deblocare a conturilor bancare in timp real intre administratia fiscala si institutiile de credit la care acesti contribuabili au deschise conturi bancare. in acest fel pot fi inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, intarzieri care, de cele mai multe ori, afecteaza activitatea contribuabililor.

Din toamna, adeverintele de venit si certificatele de atestare fiscala vor putea fi cerute si transmise online catre institutiile publice beneficiare.
Concret, de la 1 noiembrie 2016, ANAF va pune la dispozitie celorlalte institutii publice, inclusiv primarii, pe baza de protocol de schimb de informatii, parghiile necesare in vederea transmiterii, in format electronic, a documentelor ce atesta situatia fiscala a contribuabililor, in vederea acordarii, de catre institutiile respective, a unor drepturi legale.

Implementarea noului sistem creeaza premisele eliminarii prezentei unui numar semnificativ de contribuabili la ghiseele ANAF tinand cont de faptul ca, anual, administratiile fiscale elibereaza in medie peste 5 milioane de adeverinte de venit si peste 300 de mii de certificate de atestare fiscala.

Noua masura pentru PFA-uri

In ceea ce priveste facilitatile fiscale, MFP propune introducerea unui Regim special de TVA pentru agricultori.

Astfel, in urma dificultatilor majore pe care le intampina agricultorii in aplicarea regimului normal de TVA, Ministerul Finantelor Publice propune un regim simplificat. Pentru livrarile de produse agricole/serviciile agricole, agricultorii nu vor avea obligatiile ce revin celor care aplica regimul normal de TVA, respectiv: sa se inregistreze in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului de scutire de 220.000 lei, sa colecteze TVA, emita facturi, sa tina jurnale de vanzare/cumparare sau alte evidente in scopuri de TVA, sa depuna decontul de TVA, etc.

Masura se aplica atat in cazul persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate (PFA), cat si a intreprinderilor individuale sau familiale.

La capitolul „Impozite si taxe locale", propunerile MFP prevad reintroducerea scutirii (aplicate pana la 31 decembrie 2015) de la plata impozitului pe cladiri si terenuri si pentru sotii/sotiile persoanelor cu handicap grav, accentuat si cele incadrate in gradul I de invaliditate.
Totodata, de la inceputul acestui an, beneficiaza de scutire si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap, motiv pentru care extindem scutirea si pentru sotii/sotiile acestora.

Masuri de simplificare si facilitati fiscale propuse in sprijinul mediului de afaceri:

Ministerul Finantelor Publice propune extinderea perioadei de aplicare a facilitatii privind scutirea de impozit a profitului reinvestit. Sunt vizati toti contribuabilii care investesc in active precum echipamente tehnologice, calculatoare si echipamente periferice, programe informatice. Masura este propusa pentru stimularea economiei prin sustinerea investitiilor.

Totodata, pentru sustinerea sistemului de invatamant si o mai buna pregatire profesionala a tinerilor, Ministerul Finantelor Publice propune acordarea de facilitati societatilor interesate de programe de calificare profesionala. Concret, este vizata introducerea in Codul fiscal a unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor efectuate de agentii economici cu pregatirea teoretica si/sau practica a elevilor si studentilor si a altor categorii de persoane care urmeaza orice forma de scolarizare sau perfectionare intr-un cadru institutionalizat.

In prezent, exista doar reguli care permit scaderea din impozitul pe profit a cheltuielilor cu burse private acordate de persoanele juridice elevilor, studentilor si doctoranzilor, in anumite limite.

Continuarea aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul fiscal se modifica din nou. Ce facilitati fiscale sunt destinate mediului de afaceri?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.