Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Codul Fiscal: Conditiile pentru scoaterea din evidenta a platitorilor de TVA

23-Sep-2011
4685
Articolul 152 alin. (7) din Codul Fiscal (CF) mentioneaza ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) conform art. 153 care, in cursul unui an calendaristic, nu depaseste plafonul de scutire de TVA (35.000 euro), poate solicita pana pe data de 20 ianuarie a anului urmator scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din CF, in vederea aplicarii regimului special de scutire.

De retinut ca anularea inregistrarii in scopuri de TVA este valabila din prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat scoaterea din evidenta, respectiv din data de 1 februarie. Pe baza informatiilor din jurnalele pentru vanzari aferente operatiunilor efectuate in cursul unui an calendaristic, persoanele impozabile stabilesc daca cifra de afaceri este inferioara plafonului de scutire.

Pana la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din CF. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna decontul de taxa pentru operatiunile realizate in cursul lunii ianuarie, pana la data de 25 februarie inclusiv. In ultimul decont depus, persoana impozabila are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de TVA.

In ceea ce priveste ajustarea TVA, se mentioneaza ca, in cazul activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, conform prevederilor pct. 61 alin. (9) din Normele metodologice date in aplicarea articolului de mai sus, daca transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc dupa scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA a locatorului/utilizatorului in baza prevederilor art. 152 alin. (7) din CF, acesta are obligatia, pana cel tarziu pe data de 25 a lunii urmatoare celei in care a intervenit transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor, sa ajusteze:
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Declaratia 394 -  Ghid practic de completare si depunere
Declaratia 394 - Ghid practic de completare si depunere
Vezi detalii

- taxa deductibila aferenta bunurilor de capital, inclusiv taxa platita sau datorata inainte de data transferului dreptului de proprietate, potrivit prevederilor art. 149 din CF si pct. 54 din Normele metodologice date in aplicarea acestuia;

- taxa deductibila aferenta activelor corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital conform art.149 din CF, corespunzator valorii ramase neamortizate la momentul transferului dreptului de proprietate, conform art. 128 alin. (4) lit. c) din CF.

Pentru declararea sumelor rezultate din ajustarile de taxa mentionate mai sus, contribuabilii au la dispozitie formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata".

Referitor la termenul de depunere, documentul legislativ prevede obligatia contribuabililor de a depune declaratia pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care are loc transferul dreptului de proprietate asupra activelor corporale fixe achizitionate printr-un contract de leasing, la organul fiscal in a carui raza teritoriala locatorul/utilizatorul activelor achizitionate printr-un contract de leasing, isi are domiciliul fiscal sau in a carui evidenta aceasta se afla inregistrata ca platitor de impozite si taxe, direct sau prin imputernicit, la registratura sau, la posta, prin scrisoare recomandata.

De retinut ca persoanele obligate sa depuna declaratia trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care au obligatia depunerii acestei declaratii, in baza prevederilor art. 157 din CF, in lei, in numerar, prin decontare bancara sau prin mandat postal, in contul 21.10.01.01.05 "TVA de plata la bugetul de stat, rezultata ca urmare a ajustarilor", deschis la unitatea trezoreriei statului din cadrul organului fiscal competent, codificat cu codul de identificare fiscala sau cu codul numeric personal al platitorului, dupa caz.

In plus, formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata" se utilizeaza si in situatia in care potrivit art. 128 alin. (7) din CF, beneficiarul transferului de active, in calitate de succesor al cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata, este o persoana impozabila care nu este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din CF si nu se va inregistra in scopuri de TVA ca urmare a transferului, dar este obligat sa declare si sa plateasca la bugetul de stat suma rezultata ca urmare a ajustarilor TVA, conform art. 128 alin (4), art.148, 149 sau 161 din CF, dupa caz.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Codul Fiscal: Conditiile pentru scoaterea din evidenta a platitorilor de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce documente vor insoti Declaratia 088 de la 1 august?
    • De la data de 1 august 2016 se aplica noile masuri de simplificare pentru Formularul 088. Astfel, vom folosi un formular 088 simplificat, cu mai putine intrebari sau cerinte, cu mai putine documente care vor trebui anexate si, in esenta, cu mai putine batai de cap pentru contribuabil. Va reamintim, pe aceasta cale, ca in Monitorul Oficial Nr. 533 din 15 iulie 2016 a fost publicat Ordinul nr. 2048 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.841/2015...» citeste mai departe aici

  • Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA
    • In Monitorul Oficial, Partea I, nr.534 din 15 iulie 2016, s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2037/2016 (OANAF 2037/2016) privind Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Conform Legii nr.227/2015 privind Codului Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa...» citeste mai departe aici

  • Inregistrarea intarziata in scopuri de TVA. Care vor fi consecintele fiscale?
    • In randurile de mai jos, exemplul nostru e reprezentat de o microintreprindere (magazin mixt) care a depasit plafonul de trecere la platitor de TVA in luna aprilie 2016, dar a omis declararea la fisc pentru inregistrare ca platitor. In cazul in care va face aceasta cerere in luna august 2016 si doreste sa-si regularizeze singura in primul decont de TVA (sa calculeze TVA colectata si deductibila), vom vedea incepand cu ce luna trebuie sa faca calculul (luna mai sau luna iunie). Societatea obtine...» citeste mai departe aici

  • Noua lege a produselor romanesti in supermarketuri obliga companiile la schimbari mari
    • Legea care obliga marile lanturi de supermarketuri si hipermarketuri sa introduca printre produsele de la raft o cota de 51% de produse romanesti va insemna modificari pe care e posibil ca initiatorii legii sa nu le fi luat in calcul. De la schimbari si renegocieri de contracte pana la aspecte de ordin practic (livrarea in cantitati mari si la o anumita calitate, livrarea la termen si respectarea altor clauze contractuale), problemele, in mod cert, nu vor intarzia sa apara. Legea 150/2016...» citeste mai departe aici

  • Scutire impozit profit reinvestit la achizitii din fonduri guvernamentale si europene. Cum procedam?
    • In cele de mai jos, stabilim daca pentru utilajele achizitionate din fonduri guvernamentale si europene se poate aplica scutirea de impozit pe profit pentru profit reinvestit. Conform prevederilor art. 22 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare, incepand cu anul 2016, lista activelor pentru care se aplica scutirea de impozit pe profit a fost completata cu aparate de casa, de control si de facturare, calculatoare electronice si echipamente periferice si programe informatice. Este vorba...» citeste mai departe aici

  • Intreprinderile sociale primesc sprijin financiar din fonduri europene
    • Cristian Ghinea, ministru: "Aceste intreprinderi intampina probleme in a gasi finantare, asa ca lansam un mecanism de finantare dedicat lor". Intreprinderile de economie sociala care, prin activitatea lor, contribuie la rezolvarea unor probleme sociale sau ale unei comunitati, pot primi un sprijin financiar situat intre 50.000 si 100.000 euro, din fonduri europene. Pentru acest lucru, Ministerul Fondurilor Europene lanseaza astazi in consultare publica o linie de finantare, "Solidar", cu o...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.