Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Colectarea creantelor, modificata de un nou proiect de lege

06-Feb-2013
1535
Va aducem la cunostinta ca ANAF a publicat pe site-ul propriu proiectul de ordin pentru modificarea si completarea OPANAF 1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa.


AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

O R D I N NR.

pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin
autoimpunere sau retinere la sursa,
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

avand in vedere prevederile art.81 si ale art.228 alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul

O R D I N

Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1950/2012 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr.887 din 27 decembrie 2012, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Anexa nr.6 "Instructiuni de completare a formularului 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs, se modifica dupa cum urmeaza:

a) La Capitolul I "Depunerea declaratiei", punctul 1 "Termenul de depunere a declaratiei", subpunctul 1.1 "Lunar", dupa litera h) se introduc literele i) - k) , cu urmatorul cuprins:

"i) impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, prevazut de Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural;

j) impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale, prevazut de Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale;

k) impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, prevazut de Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale. "

b) La Capitolul II "Completarea declaratiei", Sectiunea B "Date privind creanta fiscala", punctul 3.2., textul prevazut la primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.2. Tabelul de la pct. II "Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic" se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 16, 21 - 23, 27 - 64
din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.11 la ordin."

c) La Capitolul II "Completarea declaratiei", Sectiunea B "Date privind creanta fiscala", dupa
punctul 3.2.5, se introduc punctele 3.2.6. - 3.2.8., cu urmatorul cuprins:

3.2.6. Obligatia prevazuta la pozitia 62 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.11 la ordin, se declara de catre operatorii economici prevazuti la art.2 alin.(1) si alin.(2) din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural, potrivit art. 3 si art.4 din aceeasi ordonanta.


3.2.7. Obligatia prevazuta la pozitia 63 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.11 la ordin, se declara de catre operatorii economici prevazuti la art.2 alin.(1) - (3) din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, potrivit art.3 si art.4 din aceeasi ordonanta.

3.2.8. Obligatia prevazuta la pozitia 64 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.11 la ordin, se declara de catre operatorii economici prevazuti la art.2 alin.(1) din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, potrivit art.2 si art.5 din aceeasi ordonanta

Obligatiile prevazute la pozitiile 62-64 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr.11 la ordin se declara dupa cum urmeaza:

Randul 1 "Suma datorata" - se inscrie suma datorata aferenta perioadei de raportare, stabilita potrivit dispozitiilor legale sus mentionate.

Randul 3 "Suma de plata" - se inscrie, suma de la randul 1.

2. Anexa nr.11 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", se completeaza, dupa
cum urmeaza:


Dupa pozitia nr.61 "Redevente rezultate din contractele de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola" se introduc pozitiile nr.62 - 64, cu urmatorul cuprins:

Nr. crt. Denumirea creantei fiscale Temeiul legal
62. Impozit pe monopolul natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural

- Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a
activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural

63. Impozit pe veniturile din activitatile de exploatare a resurselor naturale, altele decat gazele naturale

- Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale

64. Impozit asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din
sectorul gazelor naturale

- Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale

Art.II - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art.III - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Colectarea creantelor, modificata de un nou proiect de lege":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.