Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Combaterea fraudei: reduceri ale cazurilor de suspiciune de frauda care afecteaza fondurile UE

26-Iul-2012
1968
Potrivit raportului anual al Comisiei privind "Protejarea intereselor financiare ale UE", cazurile de frauda care afecteaza bugetul UE au scazut cu 35 % in 2011. in cadrul politicii de coeziune, in comparatie cu 2010, s-au inregistrat cu 41 % mai putine cazuri de suspiciune de frauda, iar in domeniul agriculturii numarul cazurilor de frauda raportate a scazut cu 66 %. Aceasta scadere a ratei fraudelor constatata in 2011 se datoreaza atat unor masuri mai ferme si unor controale mai stricte aplicate la nivelul finantarii UE, cat si unei serii de aspecte tehnice.

Incheierea unei perioade de programare in cadrul politicii de coeziune si o metoda mai omogena de raportare in cadrul noului sistem de control pentru agricultura au contribuit, de asemenea, la reducerea, fata de anul 2010, a cazurilor de frauda raportate. in total, 295 de milioane de euro din fondurile UE au fost afectate de frauda, respectiv 0,2 % din buget, suma care trebuie recuperata in conformitate cu normele UE. in raportul sau, Comisia subliniaza necesitatea reducerii in continuare a cazurilor de frauda care afecteaza bugetul UE si formuleaza o serie de recomandari adresate statelor membre, care ar putea contribui la realizarea acestui obiectiv.

Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare si uniune vamala, audit si antifrauda, a declarat: "Diminuarea numarului de fraude care afecteaza bugetul UE arata ca eforturile noastre hotarate de a solutiona aceasta problema incep sa dea roade. insa lupta nu s-a incheiat inca. Comisia isi mentine politica de toleranta zero in materie de frauda, pentru ca nici macar un singur cent din banii contribuabililor sa nu intre in buzunarele autorilor fraudelor. Comisia va continua sa ia toate masurile necesare pentru a proteja bugetul UE, statele membre trebuind, la randul lor, sa depuna eforturi mai sustinute in acest sens."

Recuperarea fondurilor UE care au facut obiectul unor nereguli si al unor fraude s-a imbunatatit, Comisia solicitand anul trecut restituirea a circa 2 miliarde EUR sub forma de corectii financiare si recuperari. Statele membre au realizat, de asemenea, unele progrese in ceea ce priveste recuperarile de la beneficiarii finali, in special in domeniul asistentei pentru preaderare. in raportul sau, Comisia indeamna statele membre care prezinta in continuare rate scazute de recuperare sa aduca imbunatatirile necesare si sa puna sechestru pe activele beneficiarilor care nu ramburseaza sumele afectate de nereguli si fraude. Recenta propunere a Comisiei privind protejarea intereselor financiare ale UE prin masuri de drept penal (IP/12/767) ar putea contribui in mod considerabil la recuperarea fondurilor, precum si la descurajarea persoanelor care comit fraude.

In 2011, Comisia a prezentat peste douasprezece propuneri legislative sau noi initiative care vizau imbunatatirea luptei impotriva fraudelor care afecteaza fondurile UE (a se vedea MEMO/12/577).
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

Context

In conformitate cu articolul 325 din tratat, Comisia intocmeste Raportul anual privind protejarea intereselor financiare ale UE pentru a prezenta masurile adoptate in vederea combaterii fraudelor care afecteaza fondurile UE. Prin detaliile pe care le contine cu privire la rata cazurilor de frauda suspectate sau confirmate, raportate de statele membre pentru intregul buget al UE (si anume atat la nivelul veniturilor, cat si al cheltuielilor), raportul contribuie, de asemenea, la determinarea domeniilor care sunt cel mai mult expuse riscurilor, permitand astfel orientarea actiunilor care trebuie intreprinse atat la nivelul UE, cat si la nivel national.



In afara datelor privind cazurile de frauda si neregulile raportate, sumele recuperate si nivelurile de raportare din statele membre, Comisia selecteaza, de asemenea, in fiecare an, un domeniu in vederea efectuarii unei analize aprofundate. Anul acesta, raportul se concentreaza asupra politicii de coeziune. Se constata imbunatatiri la nivelul sistemelor de control financiar si de gestionare a riscurilor, de exemplu in ceea ce priveste dispozitiile legale si orientarile, procedurile administrative si cooperarea dintre autoritatile nationale in acest domeniu. Cu toate acestea, statele membre trebuie sa imbunatateasca metodele de monitorizare a rezultatelor anchetelor administrative si penale, inclusiv recuperarea fondurilor de coeziune de la beneficiarul final.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Combaterea fraudei: reduceri ale cazurilor de suspiciune de frauda care afecteaza fondurile UE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.