Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite

09-Ian-2012
3859
Intrebare:

Cum va proceda o persoana care doreste sa infiinteze o firma prin care sa comercializeze produse accziabile precum tutun, alcool, aduse din alte tari sau din afara Uniunii? Ce forma de proprietate trebuie sa aiba? Ce declaratii se vor depune si care sunt taxele aproximative care vor trebui platite? Se mentioneaza ca firma le va comercializa intr-un magazin.


Raspuns:

Intrebarea adresata este prea generala pentru a da un raspuns punctual, avand in vedere ca fiecare dintre produsele comercializate ( tutun, alcool, tigari ) are o procedura separata de autorizare deoarece sunt produse accizabile, conform art. 206^2 din Codul fiscal.

In plus, pentru a stabilii chiar si cu aproximatie impozitele si taxele, trebuie sa stim daca societatea va fi platitoare de
Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
impozit pe profit sau platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii, trebuie sa se estimeze daca cifra de afaceri intr-un an este mai mica sau mai mare de 35000 eur, pentru a stabilii daca societatea se inregistreaza ca platitor de TVA sau nu.

Din punctul de vedere al autorizatiilor, in afara de cele de la Registrul comertului, se necesita:
a) pentru achizitii intracomunitare, autorizarea ca destinatar inregistrat, conform art. 206^29 din Codul fiscal;
b) In cazul unui import din state terte, sunt posibile 2 situatii:

- daca acciza este platita in vama impreuna cu celelalte obligatii vamale, atunci se necesita atestat de comerciant cu produse accizabile pentru care procedura de obtinere este data de Ordin ANAF nr. 3138/06.10.2011
- daca se doreste un regim suspensiv/scutire de accize in vama, se necesita autorizatie de expeditor inregistrat, conform art. 206^3 pct. 14 din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Corespondenta de la domiciliul fiscal este foarte importanta!
    • Va reamintim ca o noua controversa pe tema Formularului 088 a avut loc recent dupa ce unui antreprenor i-a fost anulat codul de TVA, desi afacerea nu avea datorii si avea peste 50 de angajati. Ca urmare, Formularul 088 va include o etapa de gratie sau un status intermediar (cititi AICI). ANAF a explicat printr-un comunicat ca "situatia relatata de dl Valentin Radu, administrator al Marketizator Friends SRL, a ajuns in atentia conducerii ANAF si au fost adoptate masurile legale pentru facilitarea...» citeste mai departe aici

  • Autofactura si cheltuieli de protocol. Ce tratament fiscal se aplica si cum declaram corect factura?
    • In analiza de mai jos, exemplul nostru se refera la o societate care inregistreaza o factura de protocol care depaseste suma de 100 lei. Se emite o autofactura pentru diferenta pentru limitarea TVA-ului. Vom vedea daca aceasta factura trebuie declarata in 394 la iulie 2016. Potrivit unui anunt facut recent de ANAF, Declaratia 394 se va completa integral, pentru toate operatiunile efectuate pe teritoriul incepand cu data de 01 octombrie 2016. Asadar, baza de impozitare si suma TVA colectata prin...» citeste mai departe aici

  • Evidenta comert cu amanuntul si en-gros. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o firma care are ca obiect principal de activitate vanzarea en-gros si care deschide un magazin unde va face vanzarea marfii in sistem cu amanuntul catre persoane fizice si juridice. Vom vedea care sunt prevederile din punct de vedere contabil si fiscal care trebuie respectate in cazul vanzarii cu amanuntul prin magazinul propriu. 1. Utilizati casa de marcat pentru vanzarile cu amanuntul Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar...» citeste mai departe aici

  • Sotiile veteranilor de razboi si sotii vaduvelor de razboi vor fi scutiti de la plata impozitelor locale
    • Ministerul Finantelor Publice vine in sprijinul veteranilor de razboi, al vaduvelor de razboi, al persoanelor persecutate din motive politice, precum si al celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri si restabileste facilitatile fiscale acordate pana la 31 decembrie 2015. In cazul veteranilor si al vaduvelor de razboi, ministerul propune scutirea integrala de la plata impozitelor pentru cladirile si terenurile detinute in comun cu sotii/sotiile acestora, precum si pentru un...» citeste mai departe aici

  • O multinationala din domeniul farma a adus prejudicii de cca. 10 milioane de euro statului roman
    • Inspectorii Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC) au verificat activitatea unei firme specializate in comertul cu produse farmaceutice si au constatat un prejudiciu de 44,49 de milioane de lei (cca. 10 milioane de euro) cauzat bugetului de stat prin sustragere de la plata TVA. In iulie 2016, DGAMC a sesizat organele de urmarire penala pentru asigurarea recuperarii prejudiciului. Societatea a prestat pe teritoriul Romaniei servicii de marketing, promovare si...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Autorizatia de securitate la incendiu se va putea obtine pana la 30 iunie 2017
    • Persoanele care detin constructii si amenajari ce functioneaza fara autorizatie de securitate la incendiu vor putea obtine acest document pana cel tarziu 30 iunie 2017, potrivit unei Ordonante adoptata astazi de Guvern. Pana la data obtinerii autorizatiei de securitate la incendiu, raspunderea pentru functionarea constructiilor si amenajarilor din punct de vedere al asigurarii cerintei de securitate la incendiu ramane in exclusivitate beneficiarilor investitiilor. Prin prevederile Legii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.