Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite

09-Ian-2012
3596
Intrebare:

Cum va proceda o persoana care doreste sa infiinteze o firma prin care sa comercializeze produse accziabile precum tutun, alcool, aduse din alte tari sau din afara Uniunii? Ce forma de proprietate trebuie sa aiba? Ce declaratii se vor depune si care sunt taxele aproximative care vor trebui platite? Se mentioneaza ca firma le va comercializa intr-un magazin.


Raspuns:

Intrebarea adresata este prea generala pentru a da un raspuns punctual, avand in vedere ca fiecare dintre produsele comercializate ( tutun, alcool, tigari ) are o procedura separata de autorizare deoarece sunt produse accizabile, conform art. 206^2 din Codul fiscal.

In plus, pentru a stabilii chiar si cu aproximatie impozitele si taxele, trebuie sa stim daca societatea va fi platitoare de
Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016
Vezi detalii
Manual Politici contabile pentru ONG
Manual Politici contabile pentru ONG
Vezi detalii
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Vezi detalii
impozit pe profit sau platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii, trebuie sa se estimeze daca cifra de afaceri intr-un an este mai mica sau mai mare de 35000 eur, pentru a stabilii daca societatea se inregistreaza ca platitor de TVA sau nu.

Din punctul de vedere al autorizatiilor, in afara de cele de la Registrul comertului, se necesita:
a) pentru achizitii intracomunitare, autorizarea ca destinatar inregistrat, conform art. 206^29 din Codul fiscal;
b) In cazul unui import din state terte, sunt posibile 2 situatii:

- daca acciza este platita in vama impreuna cu celelalte obligatii vamale, atunci se necesita atestat de comerciant cu produse accizabile pentru care procedura de obtinere este data de Ordin ANAF nr. 3138/06.10.2011
- daca se doreste un regim suspensiv/scutire de accize in vama, se necesita autorizatie de expeditor inregistrat, conform art. 206^3 pct. 14 din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Tichetele de masa in format electronic au inceput deja sa fie distribuite de o banca din Romania
    • Prima banca din Romania care a inceput deja sa ofere angajatorilor un card prin care vor fi alimentate tichetele in format electronic este UniCredit. Conform anuntului facut de banca, acest card va fi emis sub licenta Visa si va veni la pachet cu toate caracteristicile unui card bancar, fiind destinat utilizarii la nivel national pentru achizitionarea de produse alimentare in reteaua comerciantilor parteneri care afiseaza sigla "Card de masa", "Tichet de masa elec­tronic" sau "Card Meniu"....» citeste mai departe aici

  • ANAF incepe publicarea listelor persoanelor cu restante fiscale
    • Primele liste cu 2.672 contribuabili mari si mijlocii care au restante fiscale au fost deja publicate de ANAF. 186 de mari contribuabili, cu restante mai mari de 100.000 lei, inregistreaza obligatii fiscale totale de 2,60 miliarde de lei, din care 1,92 miliarde de lei obligatii de plata principale si 684 milioane de lei obligatii accesorii. Din total, 417 milioane de lei reprezinta obligatii de plata contestata. 2.486 de contribuabili mijlocii, cu restante mai mari de 50.000 lei, au obligatii...» citeste mai departe aici

  • Anulare din oficiu cod de inregistrare in scopuri de TVA. Cum redobandim calitatea de platitor de TVA?
    • In analiza urmatoare, subiectul il reprezinta o persoana juridica infiintata in 2015 si care nu a desfasurat activitate pana in prezent insa si-a depus deconturile de TVA la timp pe zero. Recent s-a primit o adresa de la ANAF de radiere TVA din oficiu. Vom vedea cum trebuie sa procedeze in continuare societatea din punct de vedere al declaratiei 300 si daca trebuie sa depuna vreun alt document la Fisc. De asemenea, vom vedea si ce demersuri trebuie intreprinse pe viitor pentru a redobandi...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli sponsorizare reportate. Cum facem reportarea si ce includem in calcul la profitul brut fiscal si cifra de afaceri?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se face reportarea cheltuielilor cu sponsorizarea pentru primul trimestru al anului 2016. Societatea prezinta urmatoarea situatie: - profit brut contabil 215.000 lei - cheltuieli nedeductibile 8.000 lei - cheltuieli cu sponsorizarea 2016 15.000 lei - chelt.cu sponsorizarea 2015 (reportate) 20.000 lei - cifra de afaceri 1.335.000 lei Vom vedea, de asemenea, in ce masura cheltuielile cu sponsorizarea reportate din 2015 (20.000 lei) se iau in calcul la profitul...» citeste mai departe aici

  • In atentia angajatorilor: Cum arata diferentele actuale intre salarii in sectorul bugetar
    • In prezent, salarizarea personalului platit din fonduri publice se face partial potrivit prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010 si in conformitate cu prevederile legilor speciale anuale de aplicare a acesteia. Din cauza constrangerilor financiare, salariile personalului bugetar nu au putut fi stabilite conform prevederilor Legii-cadru nr. 284/2010, astfel incat s-au pastrat salariile avute anterior intrarii in vigoare a Legii-cadru, diminuate si majorate potrivit legii, mentinandu-se inechitatile...» citeste mai departe aici

  • Care sunt prioritatile noului ministru al fondurilor europene, Cristian Ghinea?
    • Prioritatile pe care le va urmari ministrul se axeaza pe doua directii principale: rezolvarea problemelor urgente, esentiale pe termen scurt, si eficientizarea unor proceduri, cu impact pe termen mediu si lung. Problemele urgente pe care se va concentra activitatea ministerului se refera la inchiderea in conditii optime a programelor operationale 2007-2013 si lansarea in cel mai scurt timp a apelurilor in cadrul noii perioade de programare 2014-2020. Eficientizarea unor proceduri in abordarea si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.