Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite

09-Ian-2012
3654
Intrebare:

Cum va proceda o persoana care doreste sa infiinteze o firma prin care sa comercializeze produse accziabile precum tutun, alcool, aduse din alte tari sau din afara Uniunii? Ce forma de proprietate trebuie sa aiba? Ce declaratii se vor depune si care sunt taxele aproximative care vor trebui platite? Se mentioneaza ca firma le va comercializa intr-un magazin.


Raspuns:

Intrebarea adresata este prea generala pentru a da un raspuns punctual, avand in vedere ca fiecare dintre produsele comercializate ( tutun, alcool, tigari ) are o procedura separata de autorizare deoarece sunt produse accizabile, conform art. 206^2 din Codul fiscal.

In plus, pentru a stabilii chiar si cu aproximatie impozitele si taxele, trebuie sa stim daca societatea va fi platitoare de
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii
Manual Politici contabile pentru ONG
Manual Politici contabile pentru ONG
Vezi detalii
impozit pe profit sau platitoare de impozit pe venitul microintreprinderii, trebuie sa se estimeze daca cifra de afaceri intr-un an este mai mica sau mai mare de 35000 eur, pentru a stabilii daca societatea se inregistreaza ca platitor de TVA sau nu.

Din punctul de vedere al autorizatiilor, in afara de cele de la Registrul comertului, se necesita:
a) pentru achizitii intracomunitare, autorizarea ca destinatar inregistrat, conform art. 206^29 din Codul fiscal;
b) In cazul unui import din state terte, sunt posibile 2 situatii:

- daca acciza este platita in vama impreuna cu celelalte obligatii vamale, atunci se necesita atestat de comerciant cu produse accizabile pentru care procedura de obtinere este data de Ordin ANAF nr. 3138/06.10.2011
- daca se doreste un regim suspensiv/scutire de accize in vama, se necesita autorizatie de expeditor inregistrat, conform art. 206^3 pct. 14 din Codul fiscal.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comercializare produse accizabile. Taxe si impozite":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Proiect: Sunt propuse noi formulare pentru rezidenta in Romania a persoanelor fizice
    • Un nou proiect de ordin publicat de Ministerul Finantelor Publice isi propune sa reglementeze unele aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor fizice si sa introduca noi formulare in aceasta privinta. Potrivit Referatului de aprobare, prevederile articolelor 7 si 59 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Codul fiscal, coroborate cu cele ale conventiilor de evitare a dublei impuneri stabilesc conditiile in care o...» citeste mai departe aici

  • Taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat decat cel de sosire a bunurilor. Cand se aplica reteaua de siguranta?
    • Ca regula generala, locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor. Astfel, o achizitie intracomunitara este impozabila in statul in care se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor. In acest stat se datoreaza TVA pentru achizitia intracomunitara efectuata, daca nu se aplica nicio scutire de TVA. Reteaua de siguranta se aplica in cazul in care...» citeste mai departe aici

  • Fiscul va avea acces la mai multe date financiare. Bancile, notarii si executorii judecatoresti, obligati sa furnizeze aceste informatii
    • Un nou proiect de lege publicat de Ministerul de Finante vine cu nenumarate modificari in cuprinsul Codului de procedura fiscala, pentru o mai buna intelegere a reglementarilor actuale si pentru o mai buna utilizare in practica a acestor prevederi. Printre aceste modificari se numara si imputernicirea Fiscului cu noi atributii in ce priveste accesarea de noi informatii de ordin financiar. Daca pana acum existau mai multe categorii care nu erau obligate sa furnizeze Fiscului datele cerute, dupa...» citeste mai departe aici

  • Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?
    • In analiza urmatoare, avem cazul in care o societate care desfasoara activitate de comert cu ridicata de legume si fructe doreste sa afle in ce masura cheltuielile cu stocurile degradate scoase din gestiune sunt deductibile d.p.d.v. fiscal. De asemenea, nu se face ajustare TVA daca au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii. Vom vedea daca societatea poate considera deductibile costurile si nu va mai face astfel ajustarea de TVA pentru marfa degradata. Totodata, vom vedea ce...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura privind restituirea TVA. Clarificarile publicate in OpANAF 1559/2016
    • In Monitorul Oficial nr. 394 din 24 mai 2016 a fost publicat OpANAF nr. 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata"din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1/2016. Consultantii fiscali atrag atentia ca aceasta procedura...» citeste mai departe aici

  • OpANAF 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a TVA
    • Regasiti mai jos noul OpANAF nr. 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016 - MO nr. 0394 din 24 mai 2016. In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.