Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comert online. Care sunt reglementarile privind casa de marcat fiscala?

14-Ian-2014
10378
In comertul online, pentru o perioada destul de indelungata, legislatia a continuat sa aiba goluri pe care numai confruntarea cu situatii concrete le-a umplut treptat. Legislatia actuala completeaza astazi diferitele imprejurari pe care le presupune comertul online.

De data aceasta, analiza noastra are in vedere cazul unei societati A care vinde produse pe Internet catre persoane fizice si le livreaza prin intermediul unei alte societati (B) care nu este autorizata ca si firma de curierat.

Se va stabili in ce masura societatea A este obligata sa utilizeze casa de marcat si daca societatea B poate sa presteze servicii de curierat pentru societatea A, in conditiile in care nu are codul CAEN 5320 autorizat.

Precizam ca a desfasura acest gen de activitate, societatea trebuie sa aiba inserat in actul constitutiv al societatii, Codul CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet".

Pentru comertul electronic se vor respecte anumite reglementari legale:
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


a) prevederilor din Legea 365/2002 privind comertul electronic respectiv ale HG 1308/2002 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic.

b) prevederilor art.2 din OPANPC 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor potrivit caruia "Toti operatorii economici care administreaza site-uri de vanzari, preluare comenzi on-line si/sau publicitate la produse si/sau servicii, la serviciile turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce (comert electronic), sunt obligati sa prezinte pe prima pagina a site-ului (home page) un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR - A.N.P.C

c) pagina de internet trebuie sa contina si informatiile de la art. 74 din Legea 31/1990
a societatilor comerciale cu modificari si completarile ulterioare respectiv:
- denumirea societatii, forma juridica (SRL);
- capitalul social
- sediu social
- numarul din Registru Comertului si Codul unic de inregistrare;

d) respectarea prevederilor Lege nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date. Dvs. deveniti operator de date cu caracter personal in momentul in care cereti clientilor dvs sa completeze formularul de inscriere in magazin in vederea finalizarii comenzii.Astfel trebuie sa notificati Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal inainte de efectuarea oricarei prelucrari ori a oricarui ansamblu de prelucrari avand acelasi scop sau scopuri corelate.

Potrivit art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, agentii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Conform art. 2 lit. k), din OUG 28/1999 se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):" comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;"

Societatea dumneavoastra va emite factura pentru livrarea bunurilor la clienti (persoane fizice sau juridice), document insotitor al bunurilor livrate prin curier.

In concluzie, nu este obligatorie casa de marcat pentru comertul online, in urmatoarele situatii: incasarea se efectueaza prin transfer bancar, prin card, prin intermediul unei firme de curierat.

Firma de curierat incaseaza banii pe baza documentului (propriu) "Chitanta ramburs cont colector" inscriind la rubrica explicatii " ramburs la factura nr. / din data de ../pentru clientul expeditor SC ......." sau persona fizica….

In cazul in care firma face direct livrarea bunului sau serviciului catre un client persoana fizica, iar incasarea se efectueaza in numerar, atunci casa de marcat este obligatorie.

In ceea ce priveste lipsa codului CAEN adecvat, potrivit prevederilor art. 1 din Legea nr. 12/1990, republicata, constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savarsit, actele sau faptele de comert de natura celor prevazute in Codul Comercial sau in alte legi, fara indeplinirea conditiilor stabilite prin lege.

Conform dispozitiilor art. 6 din actul normativ mai sus mentionat, marfurile sau produsele care au servit sau au fost destinate sa serveasca la savarsirea vreuneia dintre faptele prevazute la art. 1, daca sunt ale contravenientului sau ale agentului economic, precum si sumele de bani si lucrurile dobandite prin savarsirea contraventiei se confisca si se valorifica in conditiile legii, contravaloarea lor facandu-se venit la bugetul administratiei publice centrale. Veniturile obtinute ilicit de persoanele fizice sau juridice din activitatile prevazute la art. 1, precum si incasarile in intregime din vanzarea marfurilor a caror provenienta nu este dovedita se confisca si se fac venit la bugetul administratiei publice centrale.

Raspuns oferit de www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comert online. Care sunt reglementarile privind casa de marcat fiscala?":
Rating:

Nota: 4.25 din 14 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.