Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisia Europeana promoveaza cloud computingul. Ce beneficii exista pentru intreprinderi

30-Oct-2013
1048
In aceasta perioada au fost accelerate eforturile in ce priveste o mai buna comunicare in lumea digitala. Astfel, Comisia Europeana a instituit un grup de experti care vor lucra la elaborarea unor clauze sigure si echitabile pentru contractele de cloud computing, pe baza unui instrument optional. Obiectivul este acela de a identifica cele mai bune practici pentru a raspunde preocuparilor exprimate de consumatori si de intreprinderile mici, care adeseori, din cauza lipsei de claritate a contractelor respective, sunt reticenti atunci cand e vorba sa achizitioneze servicii de cloud computing.

Crearea acestui grup de experti se inscrie in eforturile Comisiei de a spori increderea in serviciile de cloud computing si de a valorifica la maximum potentialul acestora, in vederea stimularii productivitatii economice in Europa. Aceasta este una dintre actiunile principale initiate de Comisie in cadrul Strategiei sale in materie de cloud computing adoptate anul trecut si are rolul de a aborda aspecte legate de cloud computing care sunt in afara sferei de aplicare a legislatiei europene comune in materie de vanzare, care este in prezent in curs de negociere.

"Saptamana trecuta, in cadrul Consiliului European, liderii UE au subliniat necesitatea unor masuri care sa contribuie la crearea unei piete unice pentru serviciile de cloud computing. Comisia a luat deja masuri in acest sens. Daca am exploata la maximum avantajele cloud computingului, ar putea fi generate 2,5 milioane de noi locuri de munca in Europa, iar pana in 2020 produsul intern brut al UE ar creste cu aproximativ 1% pe an," a declarat vicepresedintele Viviane Reding, comisarul european pentru justitie. "Invitam expertii sa puna la dispozitia consumatorilor si a intreprinderilor mici si mijlocii un set echilibrat de clauze contractuale, astfel incat acestia sa utilizeze serviciile de cloud computing cu mai multa incredere. Increderea este un atu - cetatenii trebuie sa poata avea increderea ca serviciile pe care le utilizeaza sunt echitabile si fiabile."

Din Grupul de experti privind contractele de cloud computing fac parte reprezentanti ai furnizorilor de servicii de cloud computing, consumatori si IMM-uri, dar si cadre universitare si profesionisti din domeniul juridic. Prima reuniune a grupului este programata sa aiba loc in datele de 19-20 noiembrie 2013 si se preconizeaza ca grupul va prezenta un raport privind activitatea sa in primavara anului 2014. Contributiile primite vor sta la baza unui document de politica ce va lansa o ampla consultare publica cu privire la optiunile de actiune viitoare privind contractele de cloud computing pentru consumatori si IMM-uri.

Context
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

La 27 septembrie 2012, Comisia Europeana a adoptat o strategie pentru "Valorificarea potentialului cloud computingului in Europa". Strategia este menita sa sporeasca utilizarea cloud computingului in toate sectoarele economiei. Grupul de experti constituie un element-cheie in cadrul acestei strategii si al eforturilor Comisiei de a incuraja si mai mult dezvoltarea pietei unice digitale. Strategia se bazeaza pe alte initiative legislative prezentate deja, cum ar fi reforma UE in materie de protectie a datelor si propunerea de legislatie europeana optionala in materie de vanzare.

Grupul de experti are sarcina de a ajuta Comisia sa analizeze modalitatile de imbunatatire a cadrului juridic pentru contractele de cloud computing pentru consumatori si IMM-uri, astfel incat sa se intareasca increderea consumatorilor si a IMM-urilor cu privire la utilizarea contractelor de cloud computing.

"Cloud computing" inseamna stocarea de date (cum ar fi fisiere text, imagini si fisiere video) si de software pe computere aflate la distanta, pe care utilizatorii le acceseaza pe internet, utilizand orice dispozitiv doresc. Aceasta metoda este mai rapida, mai ieftina, mai flexibila si potential mai sigura decat solutiile informatice locale. Multe servicii care se bucura de popularitate, cum ar fi Facebook, Spotify si posta electronica bazata pe internet, folosesc tehnologii de cloud computing, insa beneficiile economice reale se obtin atunci cand aceste solutii de cloud sunt adoptate pe scara larga de intreprinderi si de sectorul public.

Strategia Comisiei in materie de cloud computing cuprinde trei actiuni-cheie, dintre care una vizeaza identificarea unor clauze si conditii contractuale sigure si echitabile pentru contractele de cloud computing. Existenta unor clauze contractuale standard poate contribui la facilitarea incheierii de acorduri contractuale intre furnizorii de servicii de cloud computing si consumatori sau intreprinderile mici. Acestea pot, de asemenea, inlesni aplicarea normelor UE in materie de protectie a datelor, in masura in care clauzele respective sunt relevante pentru contractele de cloud computing.

Propunerile Comisiei Europene de reforma a cadrului de protectie a datelor, care au intrunit saptamana trecuta o majoritate covarsitoare de voturi in Parlamentul European, vor institui, de asemenea, un cadru care va contribui la incurajarea dezvoltarii serviciilor de cloud computing. O adoptare rapida a propunerilor de reforma in domeniul protectiei datelor ar sprijini dezvoltarea pietei digitale unice si ar contribui la garantarea faptului ca atat consumatorii, cat si IMM-urile vor beneficia pe deplin de pe urma cresterii economice in sectorul serviciilor digitale si al cloud computingului.

Prin propunerea sa pentru o legislatie europeana comuna in materie de vanzare, Comisia a inceput deja sa lucreze la imbunatatirea cadrului juridic pentru contractele de cloud computing. Legislatia europeana comuna in materie de vanzare va institui o legislatie optionala in materie de vanzare, aplicabila in intreaga UE, care va include norme echitabile si echilibrate pe care consumatorii si IMM-urile le vor putea utiliza atunci cand cumpara produse digitale precum muzica sau software descarcandu-le din cloud. Pentru chestiunile care nu tin de legislatia europeana comuna in materie de vanzare, Grupul de experti va desfasura activitati complementare specifice pentru a se asigura ca si alte aspecte contractuale relevante pentru serviciile de cloud computing pot fi incluse in domeniul de aplicare al normelor respective, printr-un instrument optional similar.

Sursa: Comisia Europeana


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisia Europeana promoveaza cloud computingul. Ce beneficii exista pentru intreprinderi":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.