Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisionul de administrare pentru credite ar putea fi limitat la cel de administrare cont curent

17-Nov-2010
3381

Valoarea comisionului de administrare a creditului nu poate fi mai mare decat cea a comisionului de administrare a contului curent aplicat de catre institutia de credit, potrivit unui amendament la OUG 50 votat de deputatii din Comisia de Buget, Finante si Banci.


"Costurile aferente comsionului de administrare nu le sunt aplicabile obligatiile prevazute la alin. (1), lit. (a) costurile aferente comisionului de administrare, fie a contului curent, fie a creditului trebuie sa corespunda costurilor efective ale creditorului, sa se limiteze la acoperirea acestora si sa nu conduca la obtinerea de venituri suplimentare pentru acesta. Valoarea comisionului de administrare a creditului nu poate fi mai mare decat valoarea comisionului de administrare aplicabila contului curent, de catre creditor", se arata in amendamentul adus de grupul clientilor nemultumiti la aliniatul 2 al articolului 35 al OUG 50.


Potrivit motivarii scrise a amendamentului, acesta aduce clarificari privind modul de alegere intre comisionul de administrare credit si comisionul de administrare cont curent.


In prezent ordonanta privind creditele populatiei nu stabileste clar cand trebuie perceput unul dintre cele doua comisioane, lasand loc interpretarilor.


"In acest fel, se elimina posibilitatea de interpretare abuziva din partea unor creditori, care, asa cum reiese din practica, de multe ori inteleg sa perceapa un comision de administrare a creditului disproportionat in raport cu cheltuielile efective ce ii sunt prilejuite. De asemenea, se elimina posibilele discriminari intre clientii aceleiasi banci sau ai unei banci diferite", potrivit motivatiei amendamentului.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


Silviu Adascalitei, reprezentantul grupului clientilor nemultumiti, a precizat ca se vede din practica curenta a bancilor ca nivelul comisionului de administrare poate atinge si 30% din nivelul costurilor suportate de client.


Totodata, presedintele ARB, Radu Ghetea, a aratat ca in prezent un cont curent este diferit de un cont de credit si, in contextul in care ordonanta nu permite modificarea comisionelor deja utilizate, ar trebui sa se stabileasca ce se intampla cu acele comisioane vechi, care au fost practicate legal de catre banci.


Initial, aliniatul 2 al articolului 35 din OUG 50 prevedea: "costurile aferente contului curent nu le sunt aplicabile obligatiile prevazute la alin. (1) lit. (a). Costurile aferente contului curent trebuie sa corespunda costurilor efective ale creditorului, sa se limiteze la acoperirea acestora si sa nu conduca la obtinerea de venituri suplimentare pentru acesta".


In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia romaneasca Directiva Europeana 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.


Totusi, ANPC a extins prevederile directivei europene astfel incat noile reglementari sa se aplice si contractelor de creditare aflate in vigoare, ceea ce a obligat bancile sa modifice un numar foarte mare de contracte incheiate cu clientii.


OUG 50/2010 a fost votata de Senat in forma aprobata de Guvern inca din luna iunie si se afla in prezent la avizare in Comisia pentru Buget, Finante si Banci din Camera Deputatilor, camera decizionala.


Comisia Europeana a solicitat autoritatilor romane la finele lunii septembrie sa prezinte clarificari dupa ce a primit mai multe plangeri privind transpunerea prevederilor directivei europene in legislatia nationala prin OUG 50/2010, iar raspunsul Romaniei ar fi trebuit transmis in termen de o luna de la data scrisorii.


Sursa: MEDIAFAX.RO


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisionul de administrare pentru credite ar putea fi limitat la cel de administrare cont curent":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.