Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Comisionul de administrare pentru credite ar putea fi limitat la cel de administrare cont curent

17-Nov-2010
3344

Valoarea comisionului de administrare a creditului nu poate fi mai mare decat cea a comisionului de administrare a contului curent aplicat de catre institutia de credit, potrivit unui amendament la OUG 50 votat de deputatii din Comisia de Buget, Finante si Banci.


"Costurile aferente comsionului de administrare nu le sunt aplicabile obligatiile prevazute la alin. (1), lit. (a) costurile aferente comisionului de administrare, fie a contului curent, fie a creditului trebuie sa corespunda costurilor efective ale creditorului, sa se limiteze la acoperirea acestora si sa nu conduca la obtinerea de venituri suplimentare pentru acesta. Valoarea comisionului de administrare a creditului nu poate fi mai mare decat valoarea comisionului de administrare aplicabila contului curent, de catre creditor", se arata in amendamentul adus de grupul clientilor nemultumiti la aliniatul 2 al articolului 35 al OUG 50.


Potrivit motivarii scrise a amendamentului, acesta aduce clarificari privind modul de alegere intre comisionul de administrare credit si comisionul de administrare cont curent.


In prezent ordonanta privind creditele populatiei nu stabileste clar cand trebuie perceput unul dintre cele doua comisioane, lasand loc interpretarilor.


"In acest fel, se elimina posibilitatea de interpretare abuziva din partea unor creditori, care, asa cum reiese din practica, de multe ori inteleg sa perceapa un comision de administrare a creditului disproportionat in raport cu cheltuielile efective ce ii sunt prilejuite. De asemenea, se elimina posibilele discriminari intre clientii aceleiasi banci sau ai unei banci diferite", potrivit motivatiei amendamentului.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii


Silviu Adascalitei, reprezentantul grupului clientilor nemultumiti, a precizat ca se vede din practica curenta a bancilor ca nivelul comisionului de administrare poate atinge si 30% din nivelul costurilor suportate de client.


Totodata, presedintele ARB, Radu Ghetea, a aratat ca in prezent un cont curent este diferit de un cont de credit si, in contextul in care ordonanta nu permite modificarea comisionelor deja utilizate, ar trebui sa se stabileasca ce se intampla cu acele comisioane vechi, care au fost practicate legal de catre banci.


Initial, aliniatul 2 al articolului 35 din OUG 50 prevedea: "costurile aferente contului curent nu le sunt aplicabile obligatiile prevazute la alin. (1) lit. (a). Costurile aferente contului curent trebuie sa corespunda costurilor efective ale creditorului, sa se limiteze la acoperirea acestora si sa nu conduca la obtinerea de venituri suplimentare pentru acesta".


In luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanta de Urgenta 50/2010, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune in legislatia romaneasca Directiva Europeana 48/CE/2008, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipata la creditele cu dobanda variabila si calcularea dobanzii in functie de un indice de referinta transparent, la care se adauga o marja fixa, care nu poate fi modificata fata de contractul initial.


Totusi, ANPC a extins prevederile directivei europene astfel incat noile reglementari sa se aplice si contractelor de creditare aflate in vigoare, ceea ce a obligat bancile sa modifice un numar foarte mare de contracte incheiate cu clientii.


OUG 50/2010 a fost votata de Senat in forma aprobata de Guvern inca din luna iunie si se afla in prezent la avizare in Comisia pentru Buget, Finante si Banci din Camera Deputatilor, camera decizionala.


Comisia Europeana a solicitat autoritatilor romane la finele lunii septembrie sa prezinte clarificari dupa ce a primit mai multe plangeri privind transpunerea prevederilor directivei europene in legislatia nationala prin OUG 50/2010, iar raspunsul Romaniei ar fi trebuit transmis in termen de o luna de la data scrisorii.


Sursa: MEDIAFAX.RO


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Comisionul de administrare pentru credite ar putea fi limitat la cel de administrare cont curent":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.