Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Companiile de comunicatii de top sunt acuzate de abuz de pozitie dominanta

11-Iul-2011
1599
Consiliul Concurentei a declansat o ancheta de amploare care ii vizeaza pe toti operatorii de telefonie mobila din Romania ale caror afaceri insumeaza valori de peste 2 miliarde de euro in 2010. Chiar daca nu a fost facuta publica declansarea anchetei, institutia de protectie si incurajare a competitiei nu a negat declansarea unei investigatii asupra celor mai mari jucatori de pe piata locala de telefonie mobila.

Astfel, reprezentanti ai Consiliul Concurentei au ales sa furnizeze publicului un volum redus de informatii cu privire la ancheta in curs: "Confirmam faptul ca autoritatea romana de concurenta are in derulare o investigatie, declansata din oficiu in acest an, care are ca obiect un posibil abuz de pozitie dominanta al operatorilor de telefonie mobila din Romania (Orange, Vodafone, Cosmote, RCS&RDS), pe piata serviciului de terminare a apelurilor la puncte mobile in retelele individuale ale fiecaruia dintre acestia".

Autoritatea de Reglementare in Comunicatii (ANCOM) este cea care stabileste normele de desfasurare a relatiilor dintre furnizorii de servicii de telefonie. In cazul in care ancheta desfasurata de Consiliul Concurentei ar scoate la iveala o posibila vinovatie a operatorilor in ceea ce priveste exercitarea abuzului de pozitie dominanta, vor putea fi aplicate amenzi cuprinse intre 0,5% si 10% din cifra de afaceri a celor investigati.

Astfel, dat fiind faptul ca operatori precum Orange, Vodafone, Cosmote si si RCS&RDS au depasit impreuna cifra de afaceri de 2,7 miliarde de euro, o astfel de amenda data de Consiliul Concurentei ar putea ajunge si pana la 268 milioane de euro in cazul in care ar fi aplicata amenda cu o cota de 10%.

Asa cum mentioneaza art. 6 din Legea concurentei, abuzul de pozitie dominanta se refera la limitarea productiei, a comercializarii sau dezvoltarii tehnologice in dezavantajul consumatorilor,
aplicarea in raporturile cu partenerii comerciali a unor conditii inegale la prestatii echivalente sau exploatarea starii de dependenta in care se gaseste o alta intreprindere fata de o asemenea intreprindere sau intreprinderi si care nu dispune de o solutie alternativa in conditii echivalente, precum si ruperea relatiilor contractuale pentru singurul motiv ca partenerul refuza sa se supuna unor conditii comerciale nejustificate.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


Amenda cea mai mare aplicata de Consiliul Concurentei pana in prezent a fost de 63 de milioane de euro aplicata anul acesta companiilor Orange si Vodafone pentru abuzul de pozitie dominanta, fapt rezultat in urma unei anchete declansate in anul 2006 ca urmare a unei plangeri depuse de Netmaster Communications SRL.

In luna mai, Curtea de Apel Bucuresti a suspendat plata amenzii ca urmare a garantiei depuse de cei doi operatori (30% din valoarea amenzii) pentru a dispune de posibilitatea de a solicita in instanta suspendarea penalitatii.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Companiile de comunicatii de top sunt acuzate de abuz de pozitie dominanta":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.