Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Companiile din Romania, de acord cu reorganizarea ANAF

07-Nov-2013
632
40 la suta dintre companiile chestionate de PwC Romania sustin ca initiativa reorganizarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) este absolut necesara, iar 48 la suta dintre respondenti sustin procesul, dar spun ca are nevoie de anumite ajutari. Sondajul a aratat de asemenea ca 92 la suta dintre respondenti nu au suficiente informatii despre detaliile acestei reorganizari.

Sondajul, care a fost prezentat in cadrul unei conferinte de taxe organizata de PwC Romania, a fost derulat in perioada octombrie-noiembrie 2013 si se bazeaza pe raspunsurile a mai mult de 30 de manageri financiari de la companii de top din Romania.

"Mediul de afaceri din Romania intelege nevoia de reorganizare a ANAF pentru a putea imbunatati gradul de colectare, a combate evaziunea fiscala si pentru a fi mai deschis fata de nevoile contribuabililor onesti. Pe de alta parte, este nevoie de imbunatatirea comunicarii la nivelul autoritatilor fiscale pentru ca foarte multi contribuabili se plang ca nu au suficiente informatii despre acest proces", a declarat Mihaela Mitroi, Liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania.

Aproape toti managerii financiari (96 la suta) au aratat ca autoritatile fiscale ar trebui sa aiba drept obiectiv central combaterea evaziunii fiscale, iar trei sferturi dintre respondenti au subliniat nevoia informatizarii procesului de depunere a declaratiilor fiscale si de plata a taxelor. Un procent semnificativ (25 la suta) dintre cei chestionati au indicat de asemenea ca autoritatile fiscale ar trebui sa se concentreze pe imbunatatirea pregatirii profesionale a inspectorilor fiscali.

"Contribuabilii onesti se asteapta ca statul sa combata evaziunea fiscala de o maniera hotarata pentru a elimina competitia fiscala neloiala. Dar vor de asemenea ca autoritatile fiscale sa actioneze ca niste parteneri, angajandu-se intr-un dialog constant cu contribuabilii, in interesul tuturor partilor interesate. Respondentii au subliniat si cateva mari probleme cu care se confrunta ANAF – concentrarea inspectiilor fiscale pe aspectele de forma ale tranzactiei, nu pe cele de substanta, lipsa de transparenta in metodologia aplicata pentru inspectiile fiscale sau lipsa de consecventa in interpretarea si aplicarea legislatiei fiscale", a conchis Mihaela Mitroi.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Companiile din Romania, de acord cu reorganizarea ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.