Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Compensare creante fiscale

22-Iun-2012
2190
Intrebare: Pentru anul 2006 s-a constituit initial obligatia de plata la fondul de mediu in valoare de 8.614 ron, iar in anul 2011 in urma inspectiei fiscale s-a constituit obligatia de plata in valoare de 28.500 ron.

Avand in vedere faptul ca la 31 decembrie 2005 erau achitati in plus 37.527 ron, iar obligatia de plata constituita pentru anul 2006 a fost in valoare de 28.500 ron, nu s-a platit aceasta suma avand de recuperat din anul anterior-2005.

Pentru suma de 19.886 ron (diferenta intre 28500 ron -8614 ron) Fondul de Mediu ne calculeaza majorari si penalitati de intarziere pe perioada 2007-2011.

Stiu ca in conformitate cu OG 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala , art. 119, dobanzile si penalitatile de intarziere se calculeaza doar pentru neachitarea la termen a obligatiilor de plata.

Urmare celor mentionate mai sus, va rugam sa ne ajutati cu ce aceasta problema. Este corect ca, fondul pentru mediu sa calculeze dobanzi si penalitati de intarziere pentru suma de 19.886 ron?
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii

Ce se intampla cu suma platita in plus?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Raspuns:

Potrivit art. 119 alin. (1) din Codul de procedura fiscala , pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.

Astfel cum prevede art. 122, in cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la data prevazuta la art. 116 alin. (4), respectiv data la care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile.

In conformitate cu prevederile art. 116 alin. (5), creantele sunt exigibile:

a) la data scadentei, potrivit art. 111;
b) la termenul prevazut de lege pentru depunerea decontului cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare, in limita sumei aprobate la rambursare prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii;
c) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru cererile de restituire a accizei sau taxei pe valoarea adaugata, dupa caz, depuse potrivit Codului fiscal ;
d) la data comunicarii deciziei, pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie;
e) la data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil;
f) la data comunicarii actului de individualizare a sumei, pentru obligatiile de plata de la buget;
g) la data primirii, in conditiile legii, de catre organul fiscal a titlurilor executorii emise de alte institutii, in vederea executarii silite.
h) la data depunerii cererii de restituire, in limita sumei aprobate pentru restituire prin decizia emisa de organul fiscal potrivit legii, pentru sumele de restituit conform art. 117.

In aplicarea art. 12, art. 111, art. 114, art. 119 si art. 120 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , Comisa de proceduri fiscale prin Decizia 3/2008 a stabilit ca, in situatia in care contribuabilul, cu buna-credinta, efectueaza o plata mai mare decat cuantumul creantei fiscale inscrise eronat intr-o declaratie fiscala care a fost corectata ulterior de catre contribuabil sau au fost stabilite de catre organul fiscal diferente datorate in plus fata de creanta fiscala initiala, in conditiile legii, data stingerii, in limita sumei platite suplimentar, este data platii astfel cum aceasta este definita de lege, daca suma platita suplimentar nu a fost stinsa pana la data corectarii de catre contribuabil sau pana la data stabilirii de catre organul fiscal a diferentei datorate in plus.

In cazul prezentat, in baza informatiilor pe care le-ati furnizat apreciem ca s-a efectuat o compensare a creantelor fiscale. Compensarea poate fi efectuata incepand cu momentul in care creantele exista deodata, fiind deopotriva certe, lichide si exigibile (Codul de procedura fiscala , alin.(4)).

Pentru obligatiile fiscale principale, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii stabilite de organele competente prin decizie exigibilitatea intervine la data comunicarii deciziei, in cazul prezentat – anul 2011. Dobanzile si penalitatile de intarziere sau majorarile de intarziere, dupa caz, se calculeaza pana la aceasta data, la care creantele exista deodata si sunt certe, lichide si exigibile.

Dupa efectuarea compensarii, daca societatea nu inregistreaza obligatii fiscale restante aceasta poate solicita restituirea diferentei in conformitate cu prevederile art. 117 din Codul de procedura fiscala .
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Compensare creante fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sisteme moderne de plata la comercianti. Oficial ANAF
    • Autoritatile fiscale aduc in atentia contribuabililor faptul ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 913 din 14 noiembrie 2016 a fost publicata Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. Astfel, odata cu Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea OUG 193/2002 si noile reglementari aferente, se instituie obligatia pentru persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o...» citeste mai departe aici

  • O sansa unica pentru profesionistii din domeniul fiscal-contabil
    • Ca profesionist, aveti sansa de a testa gratuit si de a beneficia astfel de cel mai puternic instrument de informare legislativa si consultanta specializata in domeniul taxelor si impozitelor!. Consilierul de Taxe si Impozite pentru Contabili cuprinde raspunsurile in concordanta cu litera legii, va asigura ca inregistrarile fiscal-contabile sunt perfecte in cazul unei inspectii si va aduce un sprijin esential pentru a avea declaratiile completate corect si raportate la timp! Profitati de o sansa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.