Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Compensarea produselor accizabile

04-Ian-2010
4419

Problema


Societatea noastra vinde angro produse accizabile catre o alta societate angro (M) si catre retaileri (R). La randul lor,M si R emit catre noi facturi de servicii (marketing, sinergie etc.). A fost o perioada cand M si R ne plateau facturile luand in considerare si facturile lor (compensau).

Am specificat ca nu este tocmai legal modul in care procedeaza (deoarece, pentru compensarea intre rezidenti, este obligatorie folosirea ordinelor de compensare daca sunt indeplinite conditiile referitoare la scadenta si/sau la valoare sau, daca nu, se apeleaza la IMI).

In prezent nu se mai fac aceste compensari, decontarea facandu-se integral prin banca.
Intrebarea este urmatoarea: pornind de la art. 220 din Codul fiscal, sunt permise compensarile in calitate de furnizor de produse accizabile (bauturi si cafea), livrand atat catre retaileri, cat si catre angrouri?

Este legal sa facem compensari pe baza de ordine de compensare cu o societate (client) care comercializeaza produse accizabile (bauturi si cafea) in sistem angro?

Solutie
Regimul compensarilor intre agentii economici care comercializeaza produse accizbile este reglementat de Codul fiscal art. 220:

(1) Decontarile intre operatorii economici, furnizori de produse accizabile, si operatorii economici, cumparatori ai acestor produse, se vor face integral prin unitati bancare.

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

(2) Nu intra sub incidenta prevederilor alin. (1):

a) livrarile de produse supuse accizelor catre operatorii economici care comercializeaza astfel de produse in sistem en-d?tail;
b) livrarile de produse supuse accizelor, efectuate in cadrul sistemului de compensare a obligatiilor fata de bugetul de stat, aprobate prin acte normative speciale. Sumele reprezentand accizele nu pot face obiectul compensarilor, daca actele normative speciale nu prevad altfel;
c) compensarile efectuate intre operatorii economici prin intermediul Institutului de Management si Informatica, in conformitate cu prevederile legale in vigoare. Sumele reprezentand accizele nu pot face obiectul compensarilor. O.U.G. nr. 158/2001, art. 52, reglementeaza de asemenea aceste compensari si mentioneaza urmatoarele:

(1) Decontarile intre agentii economici producatori sau importatori de produse supuse accizelor, in calitate de furnizori, si agentii economici cumparatori ai acestor produse
se vor face integral numai prin unitati bancare.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica decontarilor intre agentii economici producatori, importatori si comercianti in sistem angro, inclusiv celor aferente produselor livrate in
regim de scutire de accize.

(3) Nu intra sub incidenta prevederilor alin. (1):

a) livrarile de produse supuse accizelor, efectuate in cadrul sistemului de compensare a obligatiilor fata de bugetul de stat, aprobate prin acte normative speciale;
b) decontarile intre agentii economici producatori sau importatori de produse supuse impozitului, potrivit prevederilor cap. II, in calitate de furnizori, si agentii economici cumparatori de astfel de produse;
c) compensarile efectuate in baza O.U.G. nr. 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata, aprobata si modificata prin Legea nr. 211/2001. Sumele reprezentand accizele nu pot face obiectul compensarilor.

De aici rezulta urmatoarele:

? daca societatea este importator, producator sau antrepozit fiscal si platiti acciza catre bugetul de stat in vama la momentul importului, la vanzarea marfii sau la achizitia
intracomunitara, in cazul in care sunteti operator inregistrat, atunci intrati sub incidenta alin. (1) art. 52 din O.U.G. nr. 158/2001 si nu se pot efectua compensari cu clientii decat daca sunt facute in baza O.U.G. nr. 77/1999, adica prin IMI;

? daca nu intrati in categoria mentionata mai sus, aveti posibilitatea sa faceti compensari pe baza ordinelor de compensare, cu respectarea reglementarilor in vigoare

Articol adaugat la 03 ianuarie 2010

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Compensarea produselor accizabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.