Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Completare declaratia 394 pentru diverse operatiuni. Cum declaram livrarile si achizitiile?

18-Nov-2016
551

ANAF a actualizat la 17 noiembrie D 394 - Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national conform OPANAF 2264/2016 - utilizat incepand cu declararea obligatiilor fiscale aferente lunii iulie 2016

Click aici pentru soft A actualizat in data de 17.11.2016!

Completarea declaratiei 394 se face, cu titlu exemplificator, pentru o societate comerciala cu gestiune en-detail. Stabilim astfel unde se evidentiaza in declaratia 394 urmatoarele situatii:
1. Importurile (achizitiile de bunuri din afara Uniunii Europene)
2. Livrarile intracomunitare
3. Achizitiile/livrarile catre persoanele fizice pentru care s-a emis factura cu bon fiscal
4. Achizitiile/livrarile catre persoane fizice pentru care s-au emis bonuri fiscale incasate prin numerar sau prin card
5. Pentru persoanele juridice, pentru care s-au emis facturi stabilim daca este corecta emiterea unei chitante ulterior momentului emiterii facturii, precum si unde se regasesc aceste operatiuni in Declaratia 394.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

1) In Ordinul 3769 / 2015 cu modificarile si completarile ulterioare (in specila, prin Ordinul 2264 din 26 iulie 2016), la punctul 10 de la SUBSECTIUNEA 7: F. Rezumatul declaratiei privind operatiunile desfasurate cu persoane impozabile neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilite pe teritoriul Uniunii Europene - ultima teza - se arata "Nu vor fi declarate operatiunile de export si import de bunuri (inclusiv in cazul persoanei impozabile pentru care s-a acordat certificat de amanare de la plata în vama a TVA) si nici operatiunile care se inscriu in declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare (formular 390).

Asadar, importurile nu se declara in declaratia 394.

2) La art. 1 din Ordinul 3769/2015 se arata:
"Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania sunt obligate sa declare livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate pe teritoriul Romaniei..."

La Capitolul 1 al Anexei 2, punctul 1 lit. a) din ordin se arata ca declaratia de compelteaza si de depune de catre:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania ... pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii taxabile in Romania pentru care persoana obligata la plata taxei este
furnizorul/prestatorul"

In acelasi ordin, la punctul 10 de la SUBSECTIUNEA 6: E. Rezumatul declaratiei privind operatiunile desfasurate cu persoane impozabile nestabilite in Romania care sunt stabilite in alt stat
membru, neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA în Romania - se arata:
"10. se vor declara numai operatiunile taxabile pentru care locul livrarii/prestarii este in Romania conform art. 275, respectiv art. 278 din Codul fiscal si, in cazul achizitiilor de bunuri/servicii, beneficiarul este obligat la plata TVA conform art. 307 alin. (2), (3), (5) si (6) din Codul fiscal, care nu se inscriu în declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (formular 390)."

O livrare intracomunitara de bunuri este o operatiune scutita de TVA in Romania (cu drept de deducere, dar nerelevant pentru completarea declaratiei 394), conform art. 294 alin. (2) lit. a) din codul fiscal (livrarea intracomunitara este, asadar, o operatiune netaxabila in Romania, or se declara livrarile taxabile in Romania).

Din cele prezentate, rezulta ca livrarile intracomunitare nu se declara in declaratia 394, deoarece se declara in declaratia 390, iar operatiunile declarate prin 390 nu se mai declara in 394.

3) Aceste operatiuni sunt tratate doar din punctul de vedere al facturii si nu al bonului fiscal.
Astfel, aceste operatiuni, pe baza de factura, se raporteaza la sectiunea D "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. D) (cu detaliere pe operatiuni efectuate cu persoane neinregistrate in scopuri de TVA) (lei)".

4) Probabil va referiti numai la livrari catre persoane fizice pentru care s-au emis bonuri fiscale.
Aceste bonuri fiscale emise catre persoane fizice - indiferent de modalitatea de incasare -, se raporteaza la sectiunea G "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. G) (cu detaliere pe operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF), precum si pentru operatiuni pentru care nu exista obligatia utilizarii AMEF) (lei)"

In cadrul acestei sectiuni, se alege tip operatiune Î1 - incasari lunare prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia celor pentru care s-au emis facturi. Se vor declara inclusiv incasarile prin intermediul bonurilor fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, indiferent daca au/nu au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului (se va defalca numarul AMEF pentru fiecare luna in parte).

5) Operatiunile cu persoanele juridice se declara in functie de statutul lor fiscal, din punctul de vedere al inregistrarii lor in scop de TVA:

- operatiunile cu persoane juridice inregistrate in scop de TVA se declara la sectiunea C "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. C) (cu detaliere pe fiecare operatiune cu TVA si pe fiecare operatiune cu taxarea inversa pentru cereale si plante tehnice, deseuri feroase si neferoase, certificate de emisii de gaze cu efect de sera, energie electrica, certificate verzi, constructii, aur de investitii, microprocesoare, console de jocuri, tablete PC si laptopuri, efectuate cu persoane inregistrate în scopuri de TVA) (lei)"

- operatiunile cu persoane juridice neinregistrate in scop de TVA se declara la sectiunea D "LISTA OPERATIUNILOR TAXABILE EFECTUATE PE TERITORIUL NATIONAL (lit. D)
(cu detaliere pe operatiuni efectuate cu persoane neinregistrate în scopuri de TVA) (lei)".

Activitatea dvs este de vanzare catre populatie (catre consumatorul final), drept pentru care aveti obligatia emiterii binului fiscal catre client. La solicitarea clientului, aveti obligatia emiterii facturii.

In cazul in care clientul este persoana juriduca, se aplica aceleasi regului, deoarece este considerat consumator final. Ordonanta privind casa de marcat nu face nici o referire la emiterea chitantei, in cazul in care clientul este persoana juridica. De asemenea, ordonanta nu stabileste nici o scutire de la emiterea bonului fiscal, daca incasarea s-a realizat ulteriopr emiterii facturii. Asadar, procedura de emitere a chitantei, ulterior facturii, este incorecta, trebuie sa emiteti bonul fiscal.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Otilia-Mihaela Roman - Expert contabil si Consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completare declaratia 394 pentru diverse operatiuni. Cum declaram livrarile si achizitiile?":
Rating:

Nota: 3.83 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.